پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1399 ساعت 11:12:: شناسه خبر: 94896

جرائم گرانفروشی آجیل و تنقلات در شب عید/ شب عید باتلخی گرانی وکرونا/تعزیرات قیمت آجیل را شکست

مدیرکل تعزیرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن عید نوزوز گفت: از مردم درخواست داریم در صورت برخورد با موارد گرانفروشی علاوه بر ارائه گزارش به سامانه ۱۳۵ از خرید آن کالا خودداری کنند.

گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان ، و سازمان صمت،  و روسای اتحادیه و اصحاب رسانه و۷ خبرنگاران و  صدای سیمای استان  با اولویت  اجیل و خشکبار بر نحوه عرضه این اقلام درآستانه شب  عید نظارت می شود.

گشت ویژه نظارت بر بازار عید نوروز  با سرزدن به خشکبار فروشی های مرکز شهر  یاسوج  قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده را بررسی شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان  در بازدید از اجیل فروشان  شهر یاسوج با اشاره به اینکه این روزها به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مردم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده بحث قرنطینه خانگی را رعایت کرده و در سطح فروشگاه‌ها و مراکز خرید کمتر حضور می‌یابند، اظهار کرد: سال‌های گذشته در چنین روزهایی بازار شب عید و فروش کالاهای ویژه این ایام از جمله آجیل، خشکبار، شیرین و میوه بسیار داغ بود اما اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور بر تمامی ابعاد زندگی مردم از جمله کاهش سطح این خریدها اثرگذار بوده است.

صالحی خاطر نشان کرد: در خصوص رصد بازار شب عید در بحث عرضه و فروش آجیل، خشکبار و شیرینی، گفت: در این زمینه بازرسی واحدهای صنفی فعال شهر  یاسوج توسط مسئولان اتحادیه قنادان، خشکبار و شیرینی به طور پیوسته در حال انجام است.

صالحی در ادامه اظهار داشت ؛ وقتی هم که فاکتور خرید را از مغازه‌دار خواستند، بهانه آورد و گفت فاکتورها را خواهم اورد و مهلت خواست تا جریمه‌اش نکنند و در اولین فرصت، فاکتورها را بیاورد اما این بهانه‌ها کارساز نبود و قاضی تعزیرات به فروشنده گفت: شما گران‌فروشی دارید. من کارشناس آجیل و خشکبار نیستم اما با یک نگاه به قیمت‌هایی که زده‌اید مشخص است، گران فروشی می‌کنید

صالحی  ادامه داد:به دلیل تفاوت قیمت‌ها، قیمت مصوبی را برای قیمت آجیل و تنقلات نداریم، اما اگر قیمتی برای برخی از این اقلام براساس نوع و کیفیت تعیین شده و بر روی آنها درج نشده باشد، تخلف گران فروشی منظور می‌شود و با متخلف در محل برخورد و با حضور قاضی رای قانونی صادر می‌شود

صالحی مدیر کل تعزیرات حکومتی  استان  افزود :بازرسان با توجه به بالا بودن قیمت ها از فروشنده  واحدهای اجیل و خشکبار  فروش  فاکتور خرید کالا درخواست کردند و بر اساس مشاهدات، فاکتور فاقد مشخصات و مهر بود و نامعتبر اعلام شد.

وی اذعان داشت :پس از بررسی های کارشناسان، اعلام کرد که پرونده تخلف گرانفروشی  برای کسانی که رعایت نمیکنند  ودر حق مردم احجاف می کنند  برای این واحد صنفی تشکیل شده است و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد .

وی تصریح کرد: هدف اصلاح قیمت و نه جریمه واحد صنفی است و می خواهیم تا کالاها با قیمت واقعی به دست مشتریان برسد.

در بازدید دیگری از  واحد صنفی  دیگر به دلیل گرانفروشی پسته، فندق، بادام و تخمه ژاپنی پرونده ای  تشکیل و به تعزیرات فرستاده شد که پس از بررسی جریمه آن مشخص خواهد

صالحی افزود: شهروندان می‌تواننددر صورت برخورد با هر نوع تخلف به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت اطلاع دهند تا شکایات در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت