پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1400 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 96021

کرونا باز هم در کهگیلویه و بویراحمد قربانی گرفت

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ بیمار در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش  صدای جنوب رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۶۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۸ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.
او ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ هزار و ۶۵۱ نفر بهبود یافته اند.
یزدانپناه افزود: امروز ۷۷۸ نمونه پی سی آر از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که حدود ۵۴ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، چرام و دنا است و همچنین از ۹۵۵ نمونه رپید تست انجام شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به اشخاصی که به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند.
وی اضافه کرد: در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از شروع این بیماری هستیم و اگر محدودیت‌ها و رعایت ۱۰۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز نشود بزودی بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر می‌شوند و روزانه شاهد تلفات و پرپر شدن بیماران در راهرو‌های بیمارستان‌ها خواهیم بود.
یزدانپناه خواهان استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، عدم حضور در هر تجمع و دورهمی، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر، عدم مصرف غذا در رستوران‌ها و سایر مراکز اقامتی، عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری به مدت حداقل دو هفته شد تا بتوان از این خیز وحشتناک و مرگ آفرین عبور کرد.
وی همچنین خواهان حمایت خانواده‌ها از افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای شد و باید این افراد کمتر در معرض عوامل خطرزا و ارتباط با سایرین باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت