پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1400 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 96528

دستور فرماندار گچساران به مدیر جهادکشاورزی/اتابک:به طور شبانه روز مرغ کشتار و در بازار عرضه  کنید

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: اگر جهادکشاورزی تامین کننده مرغ شهرستان است باید  در تمام روز کشتار را انجام دهد و با نرخ مصوب دولتی در بازار توزیع کند چنانچه در تمام روز کشتار انجام نشود قطعا نیاز بازار تامین نمی شود.

صدای جنوب:

مدتی است که کمبود مرغ  در بازار به عنوان یک چالش بزرگی تبدیل شده است.

مرغ یکی از کالاهای اساسی و ضروری هر خانوار است اما امروز به  دلیل کمبود  و افزایش قیمت  از سفره بسیاری از اقشار خانواده‌های با درآمد پایین رخت بربسته است.

 مرغ یکی از وعده‌های غذایی و آخرین حلقه مواد پروتئینی طرفداران زیادی دارد و با توجه به قیمت مناسبی که داشت در وعده های غذایی مردم عادی بود اما اکنون با این همه افزایش قیمت دیگر کسی قادر به خریداری مرغ گرم نیست.

 

بیش از یک سال است که  اقتصاد کشور  تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا قرار گرفته و  موجب شده که سودجویان از این فرصت استفاده کرده  و برای برهم زدن نظم بازار اقلام مورد نیاز و ضروری هر خانوار را  به هر قیمتی که دوست دارند در بازار عرضه کنند تا از این طریق بتوانند به سود بیشتری برسند.

 در اویل تیرماه سال گذشته بود که مرغ گرم به یک باره افزایش قیمت یافت و مسوولان وعده کاهش قیمت آن را داده بودند.

حال با فرا رسیدن ماه رمضان و نیاز خانوارها به مرغ گرم  در بازار گچساران شاهد چند نرخی بودن این کالای اساسی هستیم.

هرچند که تامین مرغ گرم در شهرستان گچساران نسبت به سایر شهرستان‌های استان بهتر بوده و تا جایی که امکان داشته کمبود مرغ در بازار نبوده اما مسئله‌ای که این روزها مردم را آزار می‌دهد  عرضه مرغ  گرم به نرخ‌های مختلف است به طوری که در بازار مرغ گرم به هر کیلویی ۳۲ هزار تومان هم عرضه می‌شود.

 

در این باره واکنش‌هایی در فضای مجازی مبنی به چند نرخی بودن قیمت مرغ گرم  در گچساران منتشر شد و موجب شد که فرماندار صبح امروز با تشکیل گروهی اعم از  رئیس صنعت،معدن و تجارت ، رئیس جهادکشاورزی  از کشتارگاه مرغ  در گچساران بازدید به عمل آورده تا نواقصی  در این باره وجود دارد را مورد بررسی قرار دهد.

 اتابک: جهادکشاورزی مسوول تامین مرغ  دولتی در بازار

علیرضا اتابک در حاشیه بازدید از کشتارگاه مرغ گچساران گفت: علاوه بر کشتار  روزانه مرغ  در کشتارگاه گچساران برای تنظیم بازار ،مرغ گرم وارد بازار شده تا قیمت مرغ در این شهرستان تعدیل شود.

 وی با بیان اینکه مرغ گرم به طور مستمر وارد بازار گچساران شده است، گفت: در ۲روز گذشته برای تعدیل قیمت در بازار چهار تن مرغ گرم  در بازار توزیع شد.

فرماندار گچساران اذعان کرد: نیاز مردم گچساران به مرغ بیش از آن چیزی است که در کشتارگاه مرغ کشتار می‌شود.

 

اتابک با بیان اینکه امروز ۱۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه مرغ گچساران بارگیری شد و به قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در حال توزیع است، ادامه داد: نیاز شهرستان گچساران به مرغ روزانه ۱۳ تن است که این میزان کشتار جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

 وی ابراز کرد: وجود چندین شرکت بزرگ در شهرستان اعم از شرکت نفت، سدچم شیر و پتروشیمی  و تامین مرغ مورد نیاز آنها از بازار موجب شده که مرغ گرم در بازار چندنرخی شود.

 اتابک عنوان کرد: جهادکشاورزی تامین کننده مرغ شهرستان است  و برای توزیع مرغ به نرخ مصوب دولتی باید به طور شبانه روز مرغ کشتار و در بازار عرضه  کند.

 

 فرماندار گچساران با اشاره به چندنرخی بودن قیمت مرغ  در برخی از روزها در بازار گچساران ادامه داد: برخی از روزها مرغ شهرستان کشتار نمی شود و برای تامین نیاز شهرستان به واسطه دلالان مرغ زنده تامین و در کشتارگاه مرغ شهرستان کشتار می شود.

 وی  با بیان اینکه مازاد برمصرف مرغ مورد نیاز شهرستان توسط  واسطه گران و دلالان تامین می شود، ادامه داد: این واسطه گران مرغ را  به قیمت  بالا خریداری می کنند و این امر موجب می شود که قیمت مرغ در بازار گچساران چند نرخی شود.

 اتابک با بیان اینکه مرغ شهرستان مقرر شد که از استان فارس تامین شود، افزود: استان فارس در این زمینه نتوانست مرغ شهرستان را تامین کند.

 

 فرماندار گچساران اذعان کرد:  در شهرستان گچساران یک مزیتی است که مرغ وجود دارد و کمبودی در بازار مشاهده نمی شود.

 وی تصریح کرد: آن چیزی که مهم است این است که کالا در بازار وجود دارد و کمبود مرغ در بازار مشاهده نشده است.

 اتابک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  میزان ورود مرغ زنده به کشتارگاه روزانه ثابت نیست و در برخی از ایام با کمبود مرغ به نرخ مصوب دولتی در چرخه توزیع مواجه می شویم.

 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: اگر جهادکشاورزی تامین کننده مرغ شهرستان است باید  در تمام روز کشتار را انجام دهد و با نرخ مصوب دولتی در بازار توزیع کند چنانچه در تمام روز کشتار انجام نشود قطعا نیاز بازار تامین نمی شود.

وی ادامه داد: چنانچه مرغ به نرخ مصوب دولتی به حد نیاز در بازار توزیع شده باشد و عاملان فروش مرغ به قیمت بالاتری بفروشند با آنها برابر قانون برخورد می شود.

 

  فرماندار گچساران ادامه داد:شب گذشته ۳۰ تن مرغ در کشتارگاه مرغ گچساران کشتار و برای تامین مرغ شهرستان‌های  کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد.

وی افزود: از این میزان مرغ کشتار شده در بین شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، بهمئی، باشت و سپیدار یاسوج توزیع شد.

اتابک اذعان کرد:  امروز۱۱ تن و۳۰۰ کیلوگرم مرغ  برای بازار گچساران، ۹٫۵ تن به کهگیلویه، چهار تن به شهرستان بهمئی، ۲تن باشت و ۱٫۵ تن با نرخ مصوب دولتی به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شد.

فرماندار گچساران  ابراز کرد: این میزان مرغ کشتار شده  توسط شهرستان‌های بهمئی، دهدشت و گچساران تامین و برای کشتار وارد کشتارگاه مرغ گچساران شده و امروز این میزان مرغ توزیع شد.

 

 عطازاده : توزیع ۱۳ تن مرغ گرم به نرخ مصوب دولتی در بازار گچساران

در ادامه لیلا عطازاده اظهار کرد: شب گذشته ۳۰ تن مرغ  در گچساران کشتار شد که از این میزان سهمیه شهرستان گچساران ۱۳ تن بوده است.

 رئیس جهادکشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: امروز ۱۱ تن و۳۰۰ کیلوگرم مرغ گرم با نرخ مصوب دولتی ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان در بازار گچساران در حال عرضه و یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مرغ گرم در سردخانه کشتارگاه مرغ گچساران برای توزیع ذخیره شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرغ شهرستان‌های همجوار در کشتارگاه مرغ گچساران کشتار  می‌شود.

عطازاده خاطرنشان کرد: امروز ۱۷ تن مرغ کشتار شده در بین شهرهای کهگیلویه، بهمئی، باشت و سپیدار یاسوج  توزیع شد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت