پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 اردیبهشت 1400 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 96773

گزارش کامل برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سوق+تصاویر

جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش سوق با حضور روسای اداره های فرهنگ وارشاداسلامی ،تبلیغات اسلامی،اوقاف شهرستان ،مدیران بخش سوق به ریاست حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه برگزار شد.

صدای جنوب:

در این جلسه حجت الاسلام کیانی اصل باتبریک ماه رمضان و سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهارداشت:برگزاری مناسبات مختلف از جمله ویژه برنامه های ماه رمضان باتوجه به شرایط کرونایی در ۳۷ برنامه سالیانه پیش بینی شده است.
امام جمعه سوق باقدردانی از همکاری مداوم بسیج در اجرای تمامی برنامه ها گفت:نیازاست سایرادارات در زمینه برنامه های اعلامی پاسخگو باشند.

کیانی اصل با اشاره به انتخابات پیش رو در خردادماه، ماه رمضان را فرصتی برای روشنگری و تبلیغ حضورحداکثری دانست که به سبب کرونا محقق نشد.
وی تبلیغ برای حضورحداکثری را اولویت اصلی دانست و وانتخاب اصلح را درمرتبه بعدی بیان کرد که دراین شرایط فرد اصلح به نمایندگی از نظام باپشتوانه عظیم رای مردمی میتواند درسطح بین الملل قدرت چانه زنی وجایگاه ویژه داشته باشد.
حجت الاسلام کیانی اصل با بیان نقش بارز فضای مجاری در جامعه گفت:یاس وناامیدی را ازمردم دورنماییم تامردم برای انتخابات اصلح وگذر ازاین شرایط امیدوارشوند.
امام جمعه سوق ،بیان خدمات نظام درسطح فضای محازی ،بیان مشکلات رودررو بامردم و ایجاد مدیریت جدیدوپرانگیزه را مواردی دانست که میتواند مورد اهتمام مدیران قرارگیرد.

وی باانتقاد از سکوت برخی مدیران افزود: برخی مدیران درفضای مجازی پاسخگونیستندومدیر تراز انقلاب اسلامی در همه صحنه ها باید پاسخگو بوده وسکوت نکنند.
کیانی اصل از مدیران خواست در گروه های مجازی ملاک های انتخاب اصلح را بیان و مردم را برای حضورحداکثری ترغیب کنند..
کیانی اصل ادامه داد:در این شرایط کرونایی باید مساجدبازباشند زیرا در این ماههای مقابله با کرونا موثربوده اند .
وی با انتقادازرنگ بندی شهر سوق این رنگ بندی ها را تایید نکرد و گفت: باتوجه به بستری بیماران شهرستان های چرام ولنده دردهدشت همواره این شهر قرمز اعلام میشود که به صنوف مختلف اجحاف میشود و تعطیلی مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه را رقم زده است.
کیانی اصل گفت: برگزاری مراسم‌ویژه شبهای قدردر فضای باز برگزار خواهد شد و اجرای مراسم تفسیر قران،محفل انس باقران درفضای مجازی باتهیه کلیپ های صوتی تدارک دیده شده ومومنان میتواند استفاده نمایند.
امام جمعه سوق در پایان گفت:رژه خودرویی در روزقدس در سطح شهر سوق برگزار می شود.

حجت الاسلام ولایتی نسب نیز گفت:سوق شهر فرهنگی است اما محروم ومظلوم است ودراین سالها به ان توجه نشده است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به فضای ساختمان های اداری این بخش افزود:ساختمانهای اداری شاهد این مدعاست.
وی گفت:جوانان سوق دارای نبوغ فرهنگی هستند که اگر رها شوند تبدیل به عقده گشایی علیه نظام میشوند.


ولایتی نسب از رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خواست:فرهنگسرا در این شهر فرهنگی احداث شود زیرا حق طبیعی مردم است.
وی خواستار مشارکت بیشتر مردم شد و از بانوان نیز خواست تا در برنامه های مناسبتی فعالتر ظاهرشوند.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه که همواره در بیان مسایل صریح سخن میگوید خطاب به نمازی رییس اداره اوقاف شهرستان گفت:وجوهات و درامدهای امامزاده سیدمحمید(ع) کجامیرود و باید به افکارعمومی پاسخ داده شود.
وی ضعف رسانه ای ای را در تداوم مشکلات و محرومیت های سوق مهم بیان کرد و از مدیران خواست عملکرد و مشکلات حوزه کاری رارسانه ای کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز درسخنانی گفت:بیان سخنان کلیشه ای درشورای فرهنگ عمومی کمکی نمیکندوباید رئوس مطالب کاربردی درچنبین جلساتی تبیین گردد.
ایرج کاظمی جو بابیان اینکه ضروری است برای فرهنگ هزینه شود تاکیدکرد: برگزاری‌برنامه های فرهنگی باید بیشتربه سمت برون سپاری همراه بانظارت توسط کاتون ها و تشکل ها اجراشوند.
وی با اشاره به سخنان رییس سازمان تبلیغات درزمینه نبود فرهنگسرا در سوق و تمرکز امور در فرهنگسرای ارشاد دردهدشت و حضور گسترده هنرمندان سوقی در این فرهنگسرا گفت:سوق برای فرزندان این شهر بسان خوابگاه است و شاید نزدیکی ان به دهدشت یکی از علل باشد که باید این نقد بررسی گردد.
کاظمی جو گفت:جلسه فرهنگ عمومی باید باحضورمسئولان تصمبم گیر برگزار و برای احداث فرهنگسرا دراین شهر کد اعتبار لحاظ گردد که نماینده مردم درمجلس میتواند در این زمینه نقش فعال داشته باشد.
کاظمی جو تاکید کرد:برگزاری برنامه های مناسبتی باید در فضای مجازی تبیین شود.
حسینی عضو شورای شهر سوق نیز از استاندار بخاطر حضور نیافتن در این بخش انتقاد کرد وگفت:مردم همچنان منتظر کلانتری هستند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید در این هشت سال برای بخش سوق کاری نکرده است.

حسینی بابیان اینکه سوق باتوجه به جمعیت یکی ازشهرهای الوده کرونایی است از جولان کرونا و عدم مقابله صحیح با ابن ویروس انتقاد کرد.

نمازی رییس اوقاف شهرستان کهگیلویه هم درسخنانی گفت:مسیولان بخش سوق در زمینه ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.
وی اعتبارات امامزاده ها و مساجد را مختص به انها دانست وگفت:قانون اجازه هزینه در سایر بخش ها را نمی دهد.
نمازی تصریح کرد:هیات امنای مساجد وامام زاده ها اگر فعال نباشند درسریعترین زمان ممکن تغییر و جای خود را به جوانان مشتاق می دهند.
بخشدار سوق نیز در جمع بندی مطالب گفته شده خاطر نشان کرد:مردم سوق با بینش خاص خود به نظام علاقه مندند و شاهد حضور حداکثری انها در انتخابات خواهیم بود.
سعید خواجوی بااشاره به شرایط کرونایی گفت:باید صندوق های بیشتری پیش بینی شود تا مردم برای رای دادن دغدغه نداشته باشند.

بخشدار سوق بابیان اینکه نمی خواهیم ازقوه قهریه دررعایت دستورالعمل های کرونایی استفاده کنیم بر همکاری مردم بویژه معتمدان در این زمینه تاکید نمود.
وی گفت:مسیولان ادارات با همکاری مدیران شهرستانی در جذب اعتبارات فرهنگی در نشست کمیته برنامه ریزی تلاش نمایند.
خواجوی با دفاع از اقدامات دولت و محدودیت های کرونایی و شرایط تحریمی گفت:تا جایی که قانون اجازه دهد از برنامه ها وطرح های مختلف فرهنگی حمایت می کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت