پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اردیبهشت 1400 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 97190

تقدیر ویژه استاندار از یک خانواده داغدار/هشدار قتل عام کرونایی/برخی به دنبال مرگ دیگران هستند

رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد از یک خانواده داغدار در استان به صورت ویژه قدردانی کرد.

صدای جنوب:

حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز کارگر و روز معلم و تسلیت لیالی قدر با قدردانی از اثرگذاری برخی خانواده‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا به ویژه سردار انصاری فرمانده سابق نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سردار انصاری را هم در استان می‌شناسند از نخبگان این استان بوده و در سراسر کشور نام و نشان دارد.

تقدیر از یک خانواده فرهنگ‌ساز

وی با بیان اقدام قابل توجه این فرمانده برای فرهنگ‌سازی جهت پیشگیری از بیماری کرونا گفت: این خانوده سرشناس تنها با ۷ نفر پدر خود را تشییع و تدفین می‌کنند که اقدامی قابل تقدیر است.

رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا چیزی از او و خانواده انصاری کم شد و آیا سرشکسته شدند که با ۷ نفر این کار را انجام دادند؟ آیا کسی را نداشتند؟ آیا طایفه و ایل و تبار نداشتند؟ این خانواده و بسیاری از خانواده‌های داغدار معرفت و شعور و فرهنگ خود را نشان داده‌اند.

کلانتری گفت: اما معدود خانواده‌های دیگر نشان دادند برای جان خود و خانواده و همسایه‌ها و ایل و تبار خود با برپایی تجمعات احترام و ارزشی قائل نیستند.

برخی به دنبال مرگ دیگران هستند

استاندار کهگیلویه و بویر احمد یادآور شد: جای گلایه‌مندی از کسانی است که به هر نحوی می‌خواهند زیر بار پروتکل‌ها فرار کرده و دستورالعمل ها را دور بزنند اینها به دنبال از دست رفتن جان مردم و دهن کجی به دستورالعمل‌ها هستند.

وی با بیان اینکه این شبها مهم‌ترین شب‌های سال است و علما و فضلا برنامه‌های متعددی در رسانه‌ها به خصوص رادیو و تلویزیون خواهند داشت یادآور شد: برنامه‌های سراسری از شبکه های تلویزیونی پخش خواهد شد؛ در ستاد ملی کرونا اعلام کرده اند که در مناطق قرمز و نارنجی تنها در مکانهای باز و با رعایت صد درصدی پروتکل‌ها و در زمان محدود برگزاری مراسم‌ لیالی قدر امکان پذیر است.

استاندار با بیان اینکه این مراسمات در فضای بسته ممنوع است یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست در خصوص نگرانی مردم در مورد تشییع و تدفین اجساد است که تاکید می کنیم باید با رعایت دستورالعمل‌ها این کار انجام شود.

وی گفت: دادستان‌ها احکام زیادی صادر کرده‌اند نیروی انتظامی هم شبانه‌روز پای کار است و آشنا بازی را در کار خود راه نمی‌دهد چاره ای نیست و باید دستورات مصوبه ستاد کرونا را اجرا کنیم.

رسانه‌ها بیشتر فرهنگ‌سازی کنند

این مسئول افزود: بالا بردن سطح آگاهی مردم موضوعی مهم است باید معتمدان و بزرگان را به رسانه‌ها دعوت کرد تا برای جامعه فرهنگ سازی کنند صدا و سیما زحمات فوق العاده‌ای کشیده اما کار تمام نشده و باید برنامه‌های متناسب با روزهای سخت کرونایی اجرا شود.

وی در خصوص تغییر در زمان تغسیل اجساد گفت: می‌توان تغسیل را به صورت شبانه انجام داد و اجساد در همان ساعات تعیین شده صبح تحویل خانواده‌ها داده شود.

رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق قرمز به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان یک سوم نیروها حضور پیدا کنند هر دستگاهی این مصوبه را اجرا نکند برخورد می‌شود باید جلوی سوء استفاده عده‌ای را گرفت که به نام مبتلا شدن به کرونا از زیر کار فرار می‌کنند.

وی گفت: تصمیم گرفته که یک هفته دیگر محدودیت‌ها تمدید شود بازار استان ما هم جزئی از کشور است اما باید تلاش کرد تا با رعایت پروتکل‌ها و قطع کردن زنجیره بیماری برای باز شدن صنوف تلاش کنیم.

منتظر مرگ و میر و قتل عام کرونایی باشیم

استاندار با انتقاد شدید از عدم رعایت پروتکل‌ها در بازار توسط برخی از صنوف از جمله پاساژها گفت: وقتی می گویند در یک هفته ۲۶۶ مورد پلمپ صورت گرفته و پاساژها در صدر تخلفات بود‌اند نشان‌دهنده عدم رعایت دستور العمل‌هاست که با چنین روندی در روزهای آینده مرگ‌های بیشتری را در استان خواهیم داشت.

وی گفت: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود خیابان‌های شهر و دیار ما آکنده از تشییع جنازه کرونایی خواهد شد و به عبارتی کرونا قتل و عام کرونا راه خواهد انداخت.

استاندار یادآور شد: هر کاری که به نفع اصناف و بازاریان باشد انجام می‌دهیم اما باید شرایط را درک کرد امروز صحبت از زندگی و مرگ مردم است اگر همه کمک کرده و مراعات شود مرگ و میرهای کمتری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌ها به شرایط عادی زندگی برمی‌گردیم، هر کسی در هر سمتی و هر عنوانی باید تلاش کند تا زندگی مردم عادی شود تا کنون خسارات زیادی دیده‌ایم مدارس تعطیل شده و دانش آموزان از تحصیل باز مانده‌اند دانشگاه‌ها تعطیل شده و خسارات زیادی به حوزه گردشگری وارد شده اما تمام تلاش مسئولان این است که وضعیت کشور و استان از قرمز و نارنجی بهبود یافته و شرایط کسب و کار و تحصیل و آموزش دوباره مهیا شود.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت