پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1400 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 97270

گفتگو با مهندس یعقوب دمساز کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر دهدشت:

از جایگاه جوانان و بانوان تا رد نگاه قومیت گرایی به توسعه شهر دهدشت

یعقوب دمساز کارشناس ۲۰سال سابقه کار اجرایی و مدیریتی ،۵سال رییس منابع آب سه شهرستان کهگیلویه وجرام ولنده ، ۱۰سال مدیر شبکه آبیاری وزهکشی دشت چرام ،۵ سال معاون و کارشناش اداره منابع آب شهرستان و مجری طرح ساماندهی رودخانه ها وسیلاب و بیش از ۱۵ لوح تقدیر کشوری و استانی و شهرستانی در کارنامه و سوابق اجرایی و مدیریتی خود دارم.

صدای جنوب:

انتخابات شودای اسلامی شهردهدشت همزمان با سایر نقاط کشور در ۲۸ خردادماه برگزار میشود.

کاتدیداها هم در فرصت باقیمانده به معرفی خود برای شناخت بهتر پرداخته اند.

پایگاه خبری صدای جنوب،در راستای وظیفه اطلاع رسانی با کاتدیدهای محترم مصاحبه و گزیده ان رادراختیار مخاطبین قرار میدهد.

مهتدس یعقوب دمسازشخصیت کارامد و توانمندی است که در این انتخابات خود را به قضاوت مردم سپرده است.

در زیر مشروح گفت وگوی صدای جنوب با ایشان می آید.

 

 

بیوگرافی و گزیده ای از سوابق خود را شرح دهید.

با نام و یاد خدا

یعقوب دمساز کارشناس ۲۰سال سابقه کار اجرایی و مدیریتی ،۵سال رییس منابع آب سه شهرستان کهگیلویه وجرام ولنده ، ۱۰سال مدیر شبکه آبیاری وزهکشی دشت چرام ،۵ سال معاون و کارشناش اداره منابع آب شهرستان و مجری طرح ساماندهی رودخانه ها وسیلاب و بیش از ۱۵ لوح تقدیر کشوری و استانی و شهرستانی در کارنامه و سوابق اجرایی و مدیریتی خود دارم.

دلیل اینکه در انتخابات شورای شهر کاندید شدید چیست:

مشکلات و توسعه نیافتگی شهر دهدشت چه در زمان تحصیل دانش اموزی و چه در طی این ۲۰سال خدمت به اهالی کهگیلویه بزرگ همواره یکی از دغدغه ها ی ذهنی بنده بوده و خواهد بود ..لذا ورود به عرصه انتخابات شورای شهر دهدشت را فرصتی برای خدمت به شهروندان برای توسعه عمرانی و فرهنگی شهر خود می دانم .امید است با اعتماد شهروندان به این فرزندش بتوانیم با خرد جمعی شهر دهدشت را شایسته نام و پنانسیل هایش، موانع و کاستی هایش را رفع کنیم و خدمتی به اهالی فرهیخته اش نمایم .

برنامه شما در حوزه های شهری چیست:
اولا برنامه باید قابیلت اجرایی و عملیاتی داشته  باشد، اجرایی شدن برنامه نیاز به تامین اعتبار دارد با شناختی که از منابع درامدی شهرداری دهدشت و‌کلا سطح درامدهای عمومی ساکنین این شهر دارم برنامه های فرهنگی ،ورزشی،اجتماعی ،عمرانی را باید متناسب با سطح درآمدها طراحی کرد. در سه حوزه فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی بیشتر نیاز حمایت از طرف دستگاه های متولی امور فرهنگی و اجتماعی دارد و مجموعه شهرداری و شورا می تواند با تفاهم نامه با دیگر دستگاهها و سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی خدمات ارزنده ای به این سه حوزه  کنند. مثلا حمایت از هنرمندان ،شاعران، فعالان اجتماعی و ورزشی هم نقش تسهیل کننده امور باشد و هم با کمک های مادی از منابع مالی خود ،یاریگر این بخش ها باشد وشهر را به کانونی از برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی و اجتماعی تبدیل کند تا هم استعدادها شکوفا شود و اقشار مختلف از این برنامه ها و جشنواره های اجتماعی بهره مند شود.

اما در بعد عمرانی و امور زیربنایی شهر دهدشت ، حوزه عمران و ابادانی تخصص بنده است پروژه ها نیاز به اعتبارات لازم دارند و شهر دهدشت به دلیل رکود در بازار و ساخت و ساز شهرداری را به شدت تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجهه است ،خیابان ها نیاز به روکشی اسفالت دارند ورودی ها و خروجی های شهر و میادین و امکان عمومی وفضای سبز ،پارک ها نباز به بهسازی و توسعه دارند ،از همه مهم تر بوم گردی و بافت تاریخی شهردهدشت با مدیریت و نظارت و تعامل با دیگر دستگاهها می تواند یکی از منابع درامدی شهروندان باشد .توجه و توسعه به خیابان های اصلی و بازار و کمربندی ها می توان در مسیر این کمربندی ها ایجاد اشتغال کند و ارزش افزدوه ایجاد کند .

جایگاه بانوان در شورای شهر دهدشت:

نیمی از جامعه شهری ما را زنان تشکیل می دهند .شهرداری و شورای می تواند با اولویت بندی برنامه ها وبا تشکیل کمیته های تخصصی و مشورتی از زنان تحصیل کرده پاسخگوی بخشی از مطالبات انان باشد و به خواسته ها و مطالبات جامعه زنان که البته بسیاری از مطالبات این طیف از جامعه ما بر روی زمین مانده و با تشکیل کمیته های مشورتی و تخصصی بتوانیم از پاسخگوی بخشی از مطالبات انان باشیم.

 


جایگاه جوانان در چشم انداز برنامه های شما ….

جوانان سرمایه های اصلی یک جامعه اند و نیروی محرکه و پیش برنده اند. توجه به خلاقیت های انان و تسهیل امور برای بهبود کسب کار انان از طریق ایجاد بازارچه محله ها در سطح شهر و توجه به مکان های تفریحی و پارک ها ،بهره مندی ار نظرات مشورتی جوانان ، تشکیل و حکایت از تیم های ورزشی از جمله برنامه هایی در حوزه جوانان است .
در مورد افزایش ساخت و ساز و مهاجرت معکوس چه برنامه دارید؟

هزینه های ساخت بالا رفته و ساخت و ساز در شهر دهدشت متناسب با رشد جمعیت ان پیش نرفته، دلیل این عدم توازن مهاجرت نخبگان وسرمایه گذاران از این شهر است .در دهه ۶۰ و هفتاد شهر دهدشت کانون مهاجرت پذیری بود اما طی دو دهه یواش یواش مهاجرت از دهدشت به دیگرشهرها به ویژه مرکز استان روی داد و مهاجرت از شهر به روستا هم شکل گرفت این مهاجرتها باعث گردید توسعه شهری دهدشت متوقف شود هرچند محلاتی در شهر توسعه یافته اند.

مهاجرت دلایل گوناگون دارد از جمله کسب و کار ،تحصیل ،شغل و .. اینکه دهدشت در یک بن بست جاده ای قرار گرفته و راه ارتباطی مطمئنی حتی به مرکز استان و‌دیگر بخش ها و شهرستان ها ندارد بر توسعه نامتوازن شهری دامن زده است البته راه برون شهری از حیطه وظایف شورا و شهرداری بیرون است اگر جاده اصفهان ،پاتاوه ،دهدشت ،خوزستان تکمیل شود یکی از گره های مهم توسعه نیافتگی شهر گشوده خواهد شد و زمین ها و مغازه ها و بازار دهدشت رونق خواهد دادو در ان صورت مهاجرت معکوس به سمت دهدشت روی خواهد داد.

نگاه شما به مسایل قومی قبیله ای و سیاسی در شورای شهردهدشت:

قومیتگرایی در تصمیمات توسعه ای شهر اسیب زاست . احترام به قوم خصلت پبامبران و انسانهای صالح است اما ابنکه مهمات امور جامعه شهر را به قومیت گره بزنبم واپسگرایی و ضد توسعه فرهنگی و عمرانی است همه قومیت ها محترمند اما قومی عمل کردن و تصمیمم گرفتن امری نکوهیده است

نقاط قوت و ضعف شوراهای گذشته:
قضاوت این پرسش با شهروندان است ومیزان رضایتمندی ویا عدم رضایت افکار عمومی بستگی دارد ،عملکردها خود مبین موضوع است.

ملاک شما برای انتخاب شهردار آینده دهدشت:

از اصلی ترین وظایف شورا انتخاب شهردار است نمود عملکردی شورا بستگی به توانمندی ،قدرت اجرایی و تعاملی و رای زنی و جذب اعتبار ،داشتن برنامه عملیاتی شهردار دارد شهردار هرچه توانمند تر باشد اثر بخشی اعضای شورا در افکار و قضاوت مردم بیشتر خواهد بود انتخاب شهردار اینده هم بستگی به اعضای منتخب دارد لذا ملاک هایی که در قانون لحاظ شده به علاوه موارد یاد شده از ملاک های یک شهردار توانمند و اثر بخش است البته یک نفر شهردار انتخاب نمی کند براساس خردجمعی و شورایی و ملاک های یاد شده شهردار انتخاب می شود

وصحبت پایانی:
از اینکه این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید تشکر می کنم وهمچنبن شهروندان و فعالان اجتماعی شهرم را دعوت می کنم‌ تا گزینه های خود را بر معیار تخصص و تجربه قرار دهند تاگره ای از مشکلات شهر مان حل شود .

باوند /پایگاه خبری صدای جنوب

__________________

صدای جنوب این فرصت را دراختبار سایر کاتدیداهای شورای شهر دهدشت قرار میدهد تا بطور مستقیم‌بامردم سخن گویند.

تماس با صدای جنوب(واتساپ):۰۹۱۶۴۸۳۲۸۵۶

:

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت