پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اردیبهشت 1400 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 97294

کهگیلویه و بویراحمد هفتمین استان خشک کشور/ کاهش ۹۸ درصدی بارش‌ها در فصل بهار

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی بارش‌ها در بلند مدت گفت: هفتمین استان خشک کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد که همیشه یکی از استان‌های پر آب کشور بود و به لحاظ بارش‌ها وضعیت خوبی داشت با کاهش ۲۱ درصدی بارش‌ها، بلند زنگ خطر خشکسالی به صدا درآمد.

رضا کاکاوند در خصوص میانگین بارش بلند مدت از اول مهر ۹۹ تا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ به  خبرنگار صدای جنوب  گفت: به لحاظ مقدار بارش‌ها ۴۸۰ میلی‌متر میانگین بارش‌های استان نسبت به بلند بوده که کاهش ۲۱ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته افزود: کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هفتم خشک‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: نکته نگران کننده دیگر کاهش شدید بارش‌ها در فصل بهار است که تقریبا ۹۸ درصد کاهش بارش‌ها نسبت به بلند مدت در فصل بهار بوده که از این حیث جزء خشک‌ترین استان‌های کشور قرار داریم.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه بارش‌های فصل‌ زمستان بسیار ناچیز بود و کاهش ۴۷ درصدی بارش‌ها در زمستان را داشتیم، افزود: در مجموع کاهش ۲۱ درصدی بارش‌ها را شاهدیم، ضمن اینکه در فصل‌های زمستان و بهار دچار خشکسالی شدید هستیم.

وی با بیان اینکه برای فصل بهار بارش‌ها کمتر از نرمال است، گفت: این شرایط در تابستان به خصوص تیرماه هم ادامه دارد و امیدواریم برای فصل زراعی آینده وضعیت بهتر شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت