پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1400 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 98776

بمناسبت هفته جهانی ایمنی راهها صورت گرفت:

توزیع بیش از ۲۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین رانندگان موتورسیکلت بصورت رایگان/ معاون فرماندار لنده: ضرورت توجه ویژه حوزه راهداری استان به مسائل ایمنی راه در شهرستان لنده+تصاویر

بمناسبت هفته ایمنی راهها توزیع بیش از ۲۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین رانندگان موتورسیکلت بصورت رایگان در شهرستان لنده توزیع شد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، امین شفایی در ابتدای این مراسم با گرامیداشت حماسه سوم خردادو سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین گرامیداشت هفته جهانی ایمنی راه ، به نقش راهداری در جامعه اشاره کرد و گفت: راهداران به طور شبانه روز در حال تلاش هستند ولی محدودیت اعتبارات نتوانست پاسخگوی مشکلات حوزه راهداری باشد.
وی افزود:شهرستان لنده یکی از شهرستان های محروم است که نیازمند حمایت ویژه در حوزه خدمات راهداری است که انتظار داریم مسولان استانی این مهم را در دستور کار خویش قرار دهند.
معاون فرماندار شهرستان لنده گفت:تلاش های شبانه روزی مدیرکل راهداری و نماینده ایشان درشهرستان لنده به خصوص در حوزه عمرانی راه قابل تقدیر است ولی توجه بیشتری باید به این حوزه صورت پذیرد.
وی گفت:ایمن سازی مسیر راه های روستایی یکی از اولویت های مهم در حوزه راه است که متاسفانه وقوع سه حادثه خطرآفرین در بخش موگرمون در کمتر از یک هفته ناشی از عدم ایمن سازی مسیر بوده است.
شفایی خاطر نشان کرد:بیش از ۴۰درصد اعتبارات سال گذشته شهرستان لنده متعلق به حوزه راه بوده است و این حجم از تخصیص اعتبارات نشان از اهمیت ویژه به حوزه راه است.
وی در ادامه گفت:عدم اجرایی مصوبات شورای ترافیک باتوجه به کوهستانی بودن مسیرهای روستایی باعث بروز حوادث مختلف در این شهرستان شده که اگر علائم هشداردهنده یا ایمنی نصب بود الان شاید شاهد چنین اتفاقات ناگواری نبودیم .
معاون فرماندار شهرستان لنده تاکیدکرد:بیشترین مطالبات مردم در روستاها در حوزه راه است که باید بخشی از مطالبات مردم اجرایی شود تا حجم مراجعات به بخشداری ها و فرمانداری کمتر شود ومردم آرامش و امنیت روانی در این زمینه داشته باشند .
شفایی گفت:ساماندهی ترمینال مسافربری و خودروهای شخصی باید حتما مورد توجه قرارگیرد و بحث افزایش نرخ کرایه ها نیز نظارت کافی صورت گیرد.
در ادامه نیز محمدی معاون راهداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: سالروز فتح خرمشهر را به همراه هفته ایمنی راه ها را به همه زحمت کشان و تلاش گران حوزه راهداری و احاد مختلف جامعه تبریک می گوییم.
وی گفت:سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه در جاده عامل اصلی تصادف هستند که در سطح استان نیز این مهم به دلیل گرمسیری بودن بیش از چهار شهرستان استان شاهد افزایش استفاده زیاد از موتورسیکلت در محور های ارتباطی و دورن شهری این شهرستان ها هستیم.
معاون راهداری استان گفت:بیش از ٩٠درصد راه های استان راه روستایی هستند که بیشتر این راه ها نیز کوهستانی هستندکه کار را برای توسعه راه ها واقعا سخت و دشوار می کند.
وی گفت:استاندارهای وسایل نقلیه نیز یکی از عوامل مهم در بحث پیشگیری از حوادث جاده ای است که متاسفانه برخی از خودروسازها این استانداردها را رعایت نمی کنند.

محمدی گفت:هرسال بیش از یک هزار کلاه ایمنی به شهروندان در تمام مناطق استان اهدا می شود که این رویه  امسال و در اولین اقدام در سطح شهرستان لنده نیز با اهدای بیش از ٢٠٠دستگاه کلاه ایمنی امروز با حضور مسولان شهرستان اجرایی شده است.

وی گفت:استفاده از کلاه ایمنی زمانی تاثیر گذار است که بتوانیم با استفاده از کلاه در سطح جاده از جان خود مراقبت کنیم نه اینکه کلاه داشته باشیم ولی آن را هنگام رانندگی بگذاریم هرچند تعداد زیادی از مرگ ها ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی است و در مقابل در همین محور یاسوج-سپیدان داشتیم که در یک تصادف سنگین فرد موتورسوار به واسطه داشتن کلاه ایمنی از مرگ حتمی نجات یافت.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان گفت:وقتی امروز به واسطه بیماری منحوس کرونا همه اقشار مختلف جامعه برای حفظ جان خویش موظف به زدن ماسک هستند باید فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی نیز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی گفت:نجات جان افراد مختلف در جامعه به خصوص از سوی راکبان موتورسیکلت سوران نیز باید مورد توجه قرار گیرد که باید اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی حتما رعایت شود.

محمدی افزود:پیگیری مصوبات شورای ترافیک و نصب علایم ایمنی ،چراغها ووو از وظایف ماست که قطعا در مرکز استان پیگیری خواهم کرد واما برابر قوانین ایجاد سرعتکاه در مسیرهای اصلی و جاده های بین شهری برابر دستورالعمل های ملی و جهانی ممنوعیت دارد اما جاهایی که واقعا خطر آفرین باشند ما مطابق همون مصوبات دردستورکار قرار خواهیم داد.

معاون راهداری استان گفت: در بحث افزایش نرخ کرایه ها نیز شاهد افزایش قطعات و یک موج گرانی هستیم که در ابتدای سال کرایه ها ۲۰درصد افزایش داریم که ابتدای خردادماه این افزایش نرخ به حالت قبل باز گذشته است. اما این افزایش جدید چون مطابق دستورالعمل سراسری است ماهم تابع کل کشوریم .

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت