پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 خرداد 1400 ساعت 01:03:: شناسه خبر: 99079

فقر برنامه آفت بزرگ کاندیداهای شورای اسلامی شهر دهدشت/هر سال دریغ از پارسال…

با نزدیک شدن به موعد برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بحث انتخاب افراد شایسته و معیارهای یک انتخاب اصلح در اداره شهر و روستا امروزه به یکی از بحث های داغ در میان شهروندان دهدشتی تبدیل شده است، شهروندانی که متاسفانه تاکنون برنامه قابل دفاعی از کاندیداهای انتخابات دریافت نکرده اند.

صدای جنوب:

شورای اسلامی شهر و روستا و عشایر به‌ عنوان یک پارلمان محلی نقش بسزایی در تصمیم گیری های شهری و روستایی دارد و در واقع نماد دموکراسی و یکی از مولفه‌های جامعه مدنی است که در زمان دولت اصلاحات پایه‌گذاری و فعالیت قانون مند این نهاده آغاز شد.

کاندیداهای شورای اسلامی شهر دهدشت به نوعی در چند گروه تقسیم بندی میشوند،

گروهی اصولا نمی دانند برای چه آمده اند،گروهی دیگر شاید اسم و رسمی درست کردن را بهانه حضور خویش می دانند،اما هستند افرادی که بقولی برای خدمت آمده اند و اسب خدمت رابرای چهارسال زین کرده اند.

درحالی که تقریبا طایفه سالاری ونگاه قببله و آیتم جغرافیایی در این روزها بیشترین نمود را دارد و گویی برخی از کاندیدها حتی از مسایل مادی غافل نشده اند و در حال کسب وجهه حتی با تزریق پول به برخی افراد هستند کمتر می بینیم که کاندیداها بویژه جوانان تحصیلکرده از برنامه های مناسب و اعتمادساز حرف بزنندو فقر برنامه هویداست.

.متاسفانه سخنان پوپولیستی،تکیه بر کلی گویی و همچنین بیان وعده ها و شعارهایی که نه تنها در دهدشت قابلیت اجرایی نداشته بلکه ازعهده مسیولان کشوری نیز خارج است این روزها فضای انتخابات شورای این شهر را بی روح نموده بطوری که مردم برای رای دادن به چهره های خاص بدون نگاه قومی و قبیله ای رغبت کمی دارند.

فراموش نکنیم در این دوره کارکرد افراد به اصطلاح معتمد در برخی طوایف آنچنان ضعیف و غیرقابل دفاع بوده که نخبگان وچهره های با رای آوری بالا قربانی  نگاه ها و مصلحت های کوتاه مدت شده است.

بنابراین نیاز است کاندیداها بدون نگاه های سطحی و با استفاده از نخبگان حوزه شهری در مدت زمان تبلیغات انتخابات برنامه های خود را شرح دهند تا زمینه مشارکت حداکثری مردم و موفقیت خودشان رارقم بزنند،در غیراینصورت باید گفت هرسال دریغ از پارسال…

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت