پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 خرداد 1400 ساعت 18:03:: شناسه خبر: 99748

جهش در روند بازسازی‌ها در منطقه زلزله زده دنا/تقدیر و تشکر ویژه استاندار از شهردار جهادی سی سخت

با تمهیدات انجام شده روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده دنا شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش صدای جنوب  استاندار این استان در جلسه بازسازی منطقه زلزله زده سی سخت گفت: با همکاری بانک‌های عامل حدود ۸۰ درصد قرارداد‌های پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحد‌های تخریبی در مناطق زلزله رده شهرستان دنا منعقد شده است.
حسین کلانتری همکاری بانک‌ها با بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات را ضروری دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام پیش بینی شده باید با تسریع در روند بازسازی‌ها منازل مردم تا پایان تیر ماه تحویل انان شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی شهرستان زلزله زده دنا در برنامه بودجه و برنامه‌های کلان کشور تعریف شده است ادامه داد: در این برنامه فقط تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی و بهسازی خانه‌های خسارت دیده از زلزله پرداخت می‌شود و بقیه واحد‌هایی که مالکان قصد بازسازی آن را دارند در این برنامه تعریف نشده است.

نماینده عالی دولت در استان در پایان این نشست از زحمتها و تلاشهای  جهادی وصادقانه شهردار سی سخت  در طول زلزله  به طور ویژه تقدیر و تشکر کرد

معاون عمرانی استاندار استان هم گفت: با تمهیدات استاندار و پای کار بودن همه دستگاه‌های متولی روند بازسازی مطلوب و سرعت گرفته است.
کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه ارزیابی منازل همزمان با آواربرداری و پاکسازی معابر انجام شد، افزود: پرونده‌های احداثی در شهر و روستا برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی و بیشتر آن‌ها انعقاد قرارداد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منازل خسارت دیده از زلزله در شهرستان دنا سی سخت در نظر گرفته شده است.
شهابی افزود: از این مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، ۱۴۱ میلیارد تومان بلاعوض و ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی ادارات و مدارس آسیب دیده اختصاص داده شد.

فرد شهردار سی سخت هم در  این نشست خاطرنشان کرد: شهرداری سی سخت هم  مثل بقیه  ادارات از روز اول  زلزله پای کار بودند و از۸۴۸ فقره پروانه در خواستی  حدود ۸۰۰ مورد مجوز صادر  شد

علی  فرد اذعان داشت:  ۷۱۰  مورد پروانه در شهر سی سخت صادر شد  و ۳۶۰ واحد بازدید داشتیم  و تعدادی از واحدها یا مشکل کمیسیون  ماده ۵ را داشته اند که به محض برگزاری کمیسیون این موضوع حل خواهد شد 

فرماندار دنا هم در این نشست با بیان اینکه طبق مطالبات مردم ٨٠ پرونده تعیین تکلیف شده و در کمیسیون ماده پنج قرار دارند، افزود: در اثر زلزله خسارت زیادی به اماکن گردشگری و تفریحی این شهرستان وارد شده است و منتظر ابلاغ و تسهیلات بلاعوض هستیم.
جنتی رئیس بنیاد مسکن استان نیز گفت: آوار برداری همه واحد‌های تخریب شده در شهر سی سخت و روستا‌ها بطور کامل انتجام شده و تنها آوار برداری ٢ روستای این شهرستان با قی مانده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت