پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1400 ساعت 16:03:: شناسه خبر: 100324

شهرداری باید بسترهای اشتغال جوانان بیکار را فراهم آورد 

کاندیدای ششمین انتخابات شورای شهر یاسوج تاکید کرد شهرداری با اجرای پروژه های متعدد عمرانی باید بسترهای اشتغالزایی جوانان بیکار را فراهم آورد.

محمدرضا جلیل فر ” در گفت و گو با رسانه ها، با بیان اینکه شهر همانند یک موجود زنده یا سیستمی با سلسله مراتب پیچیده است و به همین خاطر فعالیت های شهری بر همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاثیر می گذارد، اظهارداشت: بی شک اقتصاد شهری و به تبع آن مدیریت شهری، نقش بسزایی در تحقق یا عدم تحقق هر برنامه ای در سطح ملی دارد.

وی گفت: رشد روزافزون جمعیت شهرها، مسایل و مشکلات بسیاری از جمله آلودگی هوا، بیکاری، توسعه ناموزون را برای شهرها به وجود آورده که اگر از هم اکنون بفکر حل آنها نباشیم در سال های نه چندان دور شرایط ناگوارتری را شاهد خواهیم بود.

این فعال سیاسی – فرهنگی با بیان اینکه شهرداری‌ها بدلیل وسعت و تنوع ماموریت ها از مهمترین دستگاه های اشتغال‌زا در کشور بحساب می آیند، یادآورشد: شهرداری‌ها از مهم‌ترین مراکزی هستند که با حجم نیروی کارگری زیاد، بر پایداری اشتغال و کاهش تنش در جامعه کارگری تاثیر مستقیم دارند.

جلیل فر گفت: شوراهای اسلامی شهر‌ها هم که با جذب منابع مالی و کسب درآمد پایدار برای شهرداری‌ها زمینه ایجاد آبادانی و پیشرفت شهر‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم با مشارکت و همکاری بخش خصوصی گام‌های موثری بر می‌دارند، با ایجاد این درآمد پایدار برای شهرداری‌های استان به رشد، آبادانی و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه کمک می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت گردشگرپذیر بودن شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: گردشگری، از مهم‌ترین ظرفیت‌های اشتغال در یاسوج می تواند باشد که البته معتقدم در این بخش، غفلت های زیادی شده است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: شهرداری یاسوج می‌تواند با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طراحی‌های بسیار خوبی در این زمینه اجرا کرده که بخشی از مشکلات بیکاری جوانان را حذف کنند.

جلیل فر با بیان اینکه به عنوان مثال، تورهای شهرگردی و برگزاری جشنواره‌های متعدد، از راه های ایجاد اشتغال و کسب درآمد در عین خدمت رسانی است، تصریح کرد: ایجاد تعاونی‌های صنایع دستی توسط شهرداری‌ از دیگر گام‌های موثر در راستای اشتغالزایی است.

وی گفت: انجام پروژه‌های درون شهری و زیبا سازی شهری مانند فضاسازی پارک‌ها و ساخت پروژه‌های مشارکتی عظیم بهمراه پروژه های مشارکتی راه دیگر تولید اشتغال پایدار برای جوانان بیکار است.

این کاندیدای انتخابات شورای ششم شهر یاسوج تاکیدکرد که شهرداری این شهر می تواند با اجرای پروژه های مختلف و متعدد از جمعیت جوانان بیکار کاسته و بر سرعت توسعه شهری بیفزاید

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت