پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1400 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 100470

بمناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت گرفت:

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اصحاب رسانه+تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در نشست خبری با خبرنگاران برنامه های جهاد کشاورزی را تشریح کرد.

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده، حکمت الله همتی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک هفته جهادکشاورزی و تشریح فعالیت های این نهاد در شهرستان لنده گفت: در جهاد سازندگی بذر انقلاب به خوبی کاشته و در جهاد کشاورزی این بذر به درستی آبیاری شد و امروز شاهد تبلور اندیشه های جهادگران شهیدی هستیم.

وی گفت:خط انتقال آب دلی مهرجان، تعمیرات و احداث کانال سرتنگ، کانال روستاهای ایدنک، جاده های بین مزراع، احیا قنات ایدنک، تعمیرات ایستگاه روستای ایدنک با اعتباری افزون بر ٢٠میلیارد ریال در سال ١٣٩٩اجرایی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: در زمینه آموزش بیش از هشت هزارنفر ساعت در طی دو سال گذشته در کلاس ها و دوره های آموزشی و ترویجی شرکت کردند که یک جهش علمی در راستای ارتقای دانش همگانی کشاورزان در بخش های مختلف بوده است.

وی گفت: در زمینه حمایت از کشاورزان در سال ۹۹بیش از ۶۸۰تن و در سال جدید تا کنون بیش از ۲۰۵تن کود شیمیایی در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

همتی نژاد گفت: امسال نیز بیش از ۳۶۵لیتر سموم مخصوص باغات برای مبارزه با آفات در بین باغداران شهرستان لنده به صورت رایگان توزیع شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: اجرای ٢٣طرح دامپروری سنتی در شهرستان لنده و اعطای طرح خط مکانیزاسیون به مبلغ١۶میلیارد ریال و توزیع بیش از ٢میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در سال ٩٩ و واگذاری ٨دستگاه تراکتور با ادوات و یک دستگاه کمباین در سال ١۴٠٠و معرفی به بانک کشاورزی جهت حمایت از تولید پرداخت شده است.

وی گفت:اعطای تسهیلات ٢۶٠میلیارد ریالی با همکاری بنیادعلوی در حوزه طرح های تولیدی و اشتغالزایی با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در راستای تحقق شعار سال در این شهرستان به متقاضیان این طرح ها پرداخت شده است.

همتی نژاد گفت:در راستای کاهش مشکلات دامداران نیز بیش از۵۰۰عددسرنگ اتوماتیک به مبلغ۹۰۰میلیون ریال با همکاری بنیاد علوی به دامداران اهدا شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت:در زمینه کاشت گیاهان داروئی نیز امسال بیش از ۶۰هکتار انواع گیاهان داروئی و کینوا در مزارع کشاورزی شهرستان لنده کشت شده است.

وی گفت: در راستای دفاع از حقوق بیت المال و انفال نیز بیش از ۱۲مورد رای خلع ید به نفع سازمان جهاد کشاورزی صادر شد که تا امروز ۹رای آن اجرایی شده است.

همتی نژاد گفت: در زمینه برخورد قاطع با متصرفان به حقوق بیت المال و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های کشاورزی نیز یک مورد حکم قلع و قلم با همکاری دادگستری در شهرستان اجرایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: اجرای بیش از ۱۰۰هکتار طرح آبیاری قطره ای در راستای مبارزه با خشکسالی و تامین آب پایدار برای باغات و زمین های کشاورزی در دو سال گذشته صورت گرفته است.

وی گفت: در راستای حمایت از باغداران نیز امسال با حمایت خوب بنیاد علوی نیز بیش از ١١هزار اصله درخت  در بین باغداران و مردم شهرستان لنده توزیع شده است.

همتی نژاد گفت: در زمینه سرآب بندی زمین های کشاورزی، جاده های بین مزارع، لایه روبی قنوات، خرید لوله برای روستاهاو طرح های آبرسانی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت