پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 تیر 1400 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 100960

برخورد قاطع با مفسدان اولویت دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت:برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، متعرضان به بیت المال و زمین خواران اولویت مهم دستگاه قضایی این استان در حوزه مبارزه با مفاسد است

به گزارش صدای جنوب ،حسن نگین تاجی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ تمرکز و برنامه‌های آموزشی در مقام اول تا سوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه  ۸۹ درصد پرونده های مربوط به دادسرا ها در شرایط کرونایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود،  افزود: دادرسی الکترونیکی یکی از اقدامات ارزنده ای بود که در شرایط کرونایی موجب کاهش شیوع این بیماری مرگبار در کهگیلویه و بویراحمد شد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خصوص پتروشیمی سقاوه با مجاهدت همکاران قضایی موضوع خلع ید آن انجام شده است.

نگین تاجی در خصوص  مبارزه دادگستری با مفاسد اقتصادی در سال گذشته عنوان کرد: در نهادهایی جهاد کشاورزی، امور عشایر،  شورای شهر و شهرداری در سطح استان اختلاس، رشوه و تحصیل مال نامشروع، کارخانه آرد یاسوج، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها، برخورد قاطع با افرادی که در این جایگاه قرار دارند، انجام گرفت.

وی در در خصوص زندانیان جرائم مالی ابراز داشت: با اقدامات صورت گرفته  اکنون زندانی مالی زیر  ۲۰ میلیون تومان در زندان های کهگیلویه و بویراحمد نداریم و طرح ابتکاری سرکشی از خانواده زندانیان  این استان الگویی برای سراسر کشور شده است.

نگین تاجی تصریح کرد: در تاریخ پانزدهم اسفند پارسال یک درگیری در چرام اتفاق افتاد که در بیستم خرداد امسال در کمترین زمان ممکن کیفرخواست آن صادر شده و مراحل بعدی آن نیز در حال رسیدگی است و از  ۶۶ نفر بازداشت شده این درگیری هم اکنون ۱۷ نفر در بازداشت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در انتخابات امسال رسانه ها در رسالت خود موفق بودند و بسیار خوب عمل کردند. هیچ مشکلی خاصی را در رابطه با اصحاب رسانه در انتخابات نداشتیم و این روند یک روند امیدوار کننده‌ای است.

سید علی ملک حسینی  با بیان این که در کاهش جمعیت کیفری کهگیلویه و بویراحمد عملکرد مطلوبی  دارد، افزود: قاضی ناظر زندان به صورت دائم در زندان مستقر است تا خانواده زندانی مجبور نشود در این شرایط کرونایی به دادسرا مراجعه کند.

وی  در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج افزود: در اعلام نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج یک روز وقفه ایجاد شد که حساسیت‌هایی را ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مشکل اول در این خصوص انتشار لیست بدون هویت، نامعتبر، بدون مجوز و زودتر از موعد صبح روز بعد از انتخابات بود که هنوز منشأ این لیست مشخص نیست.

ملک حسنی عنوان کرد:به گفته فرماندار بویراحمد ۹۵ صندوق بعد از پایان انتخابات اطلاعات آنها به وزارت کشور ارسال می‌شود و هیچ مشکلی هم نداشتند، یکی از صندوق‌های اخذ رأی در سطح شهر یاسوج پس از اتمام انتخابات، اطلاعات این صندوق مستقیماً به سامانه وزارت کشور ارسال می‌شود که برای تأیید تیک قرمز می‌خورد و مغایرت آماری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ ساعت طول می‌کشد برای آسیب شناسی و بررسی اشکال فنی اما در نهایت با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارت، نماینده شورای تأمین شهرستان، دستگاه‌های امنیتی و نظارتی صندوق مذکور بررسی، رفع مشکل آماری و ارسال می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:یک شبهه‌ای ایجاد شد که این صندوق نتیجه انتخابات را تغییر داده است که به هیچ وجه در تغییر نتیجه انتخابات تاثیری نداشت چرا که از هر کاندیدا بین ۴۰ تا ۱۰۰ رأی در این صندوق بود.

ملک حسنی تصریح کرد:اختلاف لیستی که در فضای مجازی منتشر شد با لیست واقعی و رسمی که فرمانداری منتشر کرد برای هر کدام از ۱۰ کاندیدای اول بین ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ رأی اضافه شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: سامانه انتخابات امنیت بالایی دارد، اطلاعات آن از محل صندوق به سامانه وزارت کشور منتقل می‌شود و سطح دسترسی در استان در سطح مشاهده است.

ملک حسینی ادامه داد: هم اکنون مشکل امنیتی خاصی در حوزه انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد نداریم البته اعتراضاتی هست که در چارچوب قانون رسیدگی می‌شوند.

   

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت