پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 تیر 1400 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 101072

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه محیط زیست

اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش  صدای جنوب ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار این استان گفت: با افزایش این اعتبار امیداوریم اقدامات خوبی در حوزه حفاظت محیط زیست استان از جمله تامین تجهیزات برای مهار آتش سوزی‌ها، افزایش حفاظت در مناطق حفاظت شده و همچنین افزایش سرانه محیط زیست استان محقق شود.
کیامرث حاجی زاده حاجی زاده به برخی آسیب‌ها در حوزه محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: برخی از افراد در روستا‌ها و مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد به خاطر بیکاری و برخی دیگر هم به خاطر سودجویی با راه اندازی کوره‌های زغالی در مناطق جنگلی اقدام به قطع جنگل و تهیه زغال می‌کنند.
وی تهیه زغال را یکی از آسیب‌های مهم و تهدید جدی برای محیط زیست و جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: می‌توان با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد بومی از تخریب مناطق جنگلی استان و محیط زیست جلوگیری کرد.

حاجی زاده خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای خریداری ۵ دستگاه سنجش آلودگی هوا و نصب ۳ دستگاه تلویزیون در ۳ شهر یاسوج، گچساران و دهدشت برای نمایش آنلاین وضعیت آب و هوا برای مردم شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرا کردن قانون هوای پاک هستند، گفت: شهرداری‌ها را مکلف کردیم که نسبت به ساماندهی فضای سبز ورودی شهر‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر اجرای نهضت سبز در کارخانجات استان تاکید کرد و افزود: اجرای طرح کمربند سبز شهر‌های استان باید در سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتری دنبال شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت