پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1400 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 101209

به مناسبت‌ هفته قوه قضائیه صورت گرفت:

بازدید رئیس دادگستری شهرستان لنده از زندان مرکزی/ علیبازی:برچیدن عوامل اجرایی جرم به تعامل همه دستگاه ها و سازمان ها نیاز دارد+تصاویر

رئیس دادگستری شهرستان لنده به همراه دیگر قضات دادگستری از زندان مرکزی کهگیلویه به مناسبت هفته قوه قضائیه بازدید کردند.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده، رئیس دادگستری شهرستان لنده در بازدید از زندان مرکزی کهگیلویه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت : بازدید مستمر از زندان ها و تعیین تکلیف زندانیان وکاهش جمعیت کیفری وبرخورد قاطع با هرگونه فساد از اولویت های دستگاه قضا می باشد.
ایرج علیبازی با اشاره به اینکه بازدید دستگاه های قضایی به صورت منظم انجام می شود گفت: از تمام ظرفیت های قانونی جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده خواهیم نمود و در همین راستا نیز محاکم قضایی به طور مستمر از زندان بازدید ودر خواست های زندانیان را بررسی می نمایند.
وی افزود: باید تلاش کردبا اصلاح نظام زندان ها بازپروری بزهکاران را که در ق.م.ا مصوب سال ۱۳۹۲ نیز بر اجرای آن توجه وتاکید شده است به شکل موفقیت آمیزی انجام داد تا باهدایت و تشویق بزهکاران بتوان آن ها را در با شیوه های متدوال زندگی در جامعه تطبیق داد و بجای ضربه زدن به موقعیت اجتماعی بزهکاران را در مسیرصحیح و مفید اجتماعی هدایت کنیم.
علیبازی تاکید کرد: تحلیل مقررات وروش های جاری حاکی از این است در حوزه تقنینی در مرحله تشخیص و طبقه بندی زندانیان در سازمان زندان ها به آسیب شناسی روانی و اخلاقی بزهکاران اهمیت داده شده و نسبت به شناسایی و برچیدن عوامل اجتماعی جرم توجه قابل ذکری نشده است.
رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: برچیدن عوامل اجرایی جرم به تعامل همه دستگاه ها و سازمان ها نیاز دارد و دستگاه قضا به تنهای نمیتواند جور خلأ آموزش؛ تربیت؛ روانکاوی؛ ضعف اقتصادی و سایر عقده های اجتماعی را پر کند و نیاز به کار تخصصی؛ انقلابی و جهادی داریم.
علیبازی ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان و استماع صحبت های آنها و بررسی مسائل و مشکلات خود و خانواده هایشان را در دستور کار قرار داد.

تصاویر تکمیلی 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت