پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1400 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 102501

ماموریت ویژه استاندار به معاونت اقتصادی استانداری به منظور پیگیری چگونگی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران و تامین منابع مالی کارخانه آجر دهدشت؛

اعلام آمادگی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور جهت زمینه سازی در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران /قول مساعد مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی جهت ضمانت تسهیلات کارخانه آجر دهدشت/۱۰۰ فرصت شغلی در کهگیلویه ایجاد می شود/ جذابیت محصولات کارخانه آجر دهدشت برای عراقی ها

معاون اقتصادی استاندار، بیان کرد: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی جهت ضمانت تسهیلات این کارخانه قول مساعد داد و مقرر شد تا هفته آینده موضوع تامین منابع مالی کارخانه آجر دهدشت در هیئت مدیره این صندوق نهایی شود.

صدای جنوب:

اگرچه به روزهای پایانی عمر دولت تدبیر وامید نزدیک می شویم اما استاندار و معاون اقتصادی اش در کهگیلویه وبویراحمد بصورت جهادی همچنان  پیگیر مشکلات استان و کمک به توسعه این دیار هستند.

برهمین اساس،سید حشمت الله صمیمی دوست در خصوص سفر خود به تهران با هدف بررسی چگونگی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران و تامین منابع مالی کارخانه آجر دهدشت خبر داد و گفت: این نشست با حضور معاونت توسعه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و فرهاد دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برگزار شد.

صمیمی با اشاره به اینکه کارخانه آجر دهدشت یکی از طرح های مهم و بزرگ صنعتی شهرستان کهگیلویه است، عنوان کرد: این کارخانه برنامه هایی برای توسعه، بازسازی و نوسازی خط اول خود در دستور کار دارد.

معاون اقتصادی استاندار، بیان کرد: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی جهت ضمانت تسهیلات این کارخانه قول مساعد داد و مقرر شد تا هفته آینده موضوع تامین منابع مالی کارخانه آجر دهدشت در هیئت مدیره این صندوق نهایی شود.

صمیمی، ابراز کرد: بانک عامل کارخانه آجر دهدشت بانک صنعت و معدن بوده که تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت کرده بود ولی به دلیل اینکه در همان ابتدای کار، کوره اول این کارخانه دچار حادثه شد بنابراین امکان بازپرداخت تسهیلات از سوی سرمایه گذار فراهم نشد.

وی بیان کرد: از طرفی باتوجه به اینکه این کارخانه در گذشته تسهیلاتی از بانک صنعت و معدن دریافت کرده بود که این تسهیلات معوق شد، مقرر شد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مجوز لازم داده شود که تسهیلاتی که قبلا از بانک گرفته شد از حالت معوق خارج شود.

صمیمی، افزود: با رایزنی های انجام شده با بانک صنعت و معدن کشور مجددا به نتایجی رسیدیم که امید است آنها کمک کنند تا این تسهیلات بروز رسانی شود.

وی، خاطر نشان کرد: اگر این تسهیلات از حالت معوق خارج شود زمینه پرداخت تسهیلات جدید به منظور توسعه، بازسازی و نوسازی این واحد فراهم می شود.

صمیمی دوست، گفت: در صورت نهایی شدن تسهیلات حداقل زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر دیگر در این واحد صنعتی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی این واحد مورد توجه مصرف کننده گان در کشور عراق قرار گرفته است، تصریح کرد: برنامه دیگری که برای این واحد داریم صادرات محصولات آن است که منوط به تامین تسهیلات جهت توسعه کارخانه است.

معاون اقتصادی استاندار، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده از سوی استاندار با وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حل مشکلات واحدهای صنعتی استان در راستای دیدارهای مستمر استاندار با وزیر صمت ادامه این جلسات به صورت کارشناسی و فنی در تهران برگزار خواهد شد.

صمیمی در خصوص موضوع دوم ماموریت خود، گفت: بحث پیگیری منطقه ویژه اقتصادی گچساران باتوجه به دستورات استاندار و رایزنی های انجام شده با شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز مطرح شد.

وی، عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج به دولت اجازه دادند که با رعایت مفاد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی اقدام کند.

صمیمی، افزود: امسال ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی به مناطق ویژه اقتصادی کشور اضافه شد و یکی از این مناطق، منطقه ویژه اقتصادی گچساران است که باتوجه به اینکه در گذشته جهت اخذ مصوبه ایجاد منطقه در گچساران تلاش هایی شده بود اکنون لازم است که وارد فاز عملیاتی شویم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های کارشناسی در این خصوص، اظهار داشت: باید یک سازمان متولی برای این منطقه پیش بینی شود که نسبت به ایجاد آن اقدام کند. هر چند در گذشته شرکت پترو امید آسیا اعلام آمادگی کرده بود اکنون لازم است مجددا مذاکرات آغاز شود .

معاون اقتصادی استاندار، تاکید کرد : شورای عالی مناطق آزاد به عنوان یک سازمان نظارتی عمل می کنند بنابراین باید یک دستگاه اجرایی متولی این امر شود و لذا مسولین استان وظیفه دارند هر چه سریعتر سازمان و یا هلدینگ اقتصادی قوی را شناسایی تا زمینه ایجاد این منطقه فراهم شود .

وی، خاطر نشان کرد:معتقدیم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران موجب تحولات خاص اقتصادی در استان خواهد شد.

صمیمی، گفت: در هفته های آتی باید نشست های فنی و کارشناسی با سرمایه گذاران دستگاه های اجرایی و یا بخش های خصوصی و هلدینگ های بزرگ اقتصادی برگزار شود تا یکی از آنها به عنوان متولی این امر پذیرفته شود .

وی، تصریح کرد: به محض اینکه سازمان متولی شناسایی و اعلام آمادگی کرد پیگیری لازم جهت صدور مجوزات به عمل می آید.

صمیمی، گفت: برکات این منطقه صرفا مختص گچساران نیست همه فعالان اقتصادی در سطح استان و خارج از استان و یا خارج از کشور می توانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی، تصریح کرد: در صورت اعلام آمادگی یک سرمایه گذار توانمند آمادگی داریم در همین روزها و هفته های پایانی دولت زمینه صدور مجوزهافراهم شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت