پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1400 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 102515

عشایر کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات متعددی روبرو هستند

یکی از عشایر شرکت کننده در این نشست، مشکلات کنونی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد را سخت و از استاندار استان خواست برای رفع این مشکلات دستورات ویژه ای صادر کند.

تعدادی از عشایر بویراحمد با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل امور عشایر استان و جمعی دیگر از مدیران استانی دیدار کردند.

یکی از عشایر شرکت کننده در این نشست، مشکلات کنونی عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد را سخت و از استاندار استان خواست برای رفع این مشکلات دستورات ویژه ای صادر کند.

به گزارش  صدای جنوب ،” قائدی ” با بیان اینکه امنیت عشایر استان در زمان ییلاق و قشلاق با مشکلاتی گاها مواجه است، اظهارداشت: کمبود علوفه و گران بودن داروها بر مشکلات و تنگناهای عشایر در این استان افزوده است.

وی گفت: تانکرهای آبرسانی به خانوارهای عشایری و دام های آنان مستهلک که از لحاظ بهداشتی برای این قشر زحمت کش بسیار پُر مخاطره است‌.

قائدی،کمبود نهادهای دامی مورد نیاز عشایر در فصول مختلف سال را از دیگر مشکلات کنونی عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و خاطرنشان کرد؛ بازگشایی جاده های عشایری در این استان با توجه به کوهستانی بودن آن نیازمند یک عزم جهادی است.

این عشایر بویراحمدی گفت: ساختمان هایی که به نام عشایر در پارک جنگلی یاسوج احداث شده بحال خود رها و هیچ سودی بحال عشایر ندارد.

قائدی، سود بالای تسهیلات واگذار شده به عشایر استان با بازپرداخت های کوتاه مدت را از دیگر مشکلات کنونی عشایر برشمرد و یادآورشد: تاسیس مجتمع دام مازاد عشایر بسیار فکر خوبی است اما متاسفانه شرایط خرید دام ها در این مجتمع برای عشایر سودآوری ندارد.

وی گفت: در شرایط کنونی عشایر دام هایی نظیر بره و بزغاله برای فروش ندارند اما مسوولان مجتمع از عشایر فقط بره و بزغاله خریداری و از سویی بهای این خریدها را به سه ماه دیگر موکول می کنند.

اذرفرمدیر کل امور عشایر هم در طول این چند مدت کارهای خوبی انجام گرفت قشر  عشایر زحمت‌کش دارای مشکلات فراوان  در حوزه آموزش و بهداشت هستند که می‌طلبد برای رفع این موانع و مشکلات این بار مسئولان در کنار عشایر باشند و شبانه‌روزی تلاش کنند.

وی بحث سوخت‌رسانی و امنیت را یکی دیگر از مشکلات برشمرد:می‌طلبد نیروی انتظامی در کنار سپاه عشایر همکاری لازم را داشته باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار با بیان اینکه آرزوی من دیدار با عشایر بود که اکنون محقق شده است، اظهارداشت: کرونا مشکلات متعددی برای جامعه ایجاد کرده که حاضر نشدن ما در جمع عشایر از جمله این مشکلات کرونایی است.

حسین کلانتری گفت: ما برای رفع مشکلات عشایر دستورات ویژه ای صادر خواهیم کرد و امیدوارم هرچه زودتر شاهد رفع آنان باشیم.

وی با بیان آرامش و امنیت عشایر در اولویت برنامه های ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: منابع آبی سالم و تمیز به همراه پول های خورشیدی جهت تامین روشنایی سیاه چادرهای عشایری باید هرچه زودتر در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر بفرموده امام راحل ذخایر انقلاب هستند و ما نیز باید با تمام توان از این ذخایر صیانت کرده و نگذاریم دغدغه ای داشته باشند.

کلانتری، خودکفایی یک جامعه را مرهون تلاش های اقشار مختلف برشمرد و اظهارداشت: ما قدردان عشایری که گوشت و لبنیات و دهها نیاز اولیه ما را تامین می کنند باشیم‌.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای شرایط خاص طبیعی بوده که برای خدمات رسانی به مردم نیازمند تخصیص اعتبارات کلان بوده و در بحث راهسازی محورهای عشایری باید بصورت روزانه بر روی این محورها کار کرد تا شاهد نگرانی عشایر نباشیم.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم در این نشست  هم ضمن پیگیری مشکلات  عشایر استان و بازدید از انها   ضمن مهیا کردن منبع ابی و دسترسی جاده  و پنلهای خورشیدی  را در دستور کار قرار دادیم 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت