پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 تیر 1400 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 102762

دستان توانمند پزشک دهدشتی/خارج کردن کیست ۳۰ سانتی متری از شکم خانمی ۶۳ ساله در بیمارستان امام خمینی + تصاویر

کیست ۳۰*۳۰ سانتی متر و با حجم ۳۰۰۰ سی سی مایع آزاد از تخمدان سمت راست خانمی ۶۳ ساله در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) خارج شد.

صدای جنوب:

کیست ۳۰*۳۰ سانتی متر و با حجم ۳۰۰۰ سی سی مایع آزاد از تخمدان سمت راست خانمی ۶۳ ساله در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) خارج شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت؛ دکتر بهناز کرمی متخصص جراحی زنان و زایمان در خصوص این عمل گفت: خانمی ۶۳ ساله با درد شدید شکم به بخش جراحی زنان مراجعه نمود که پس از معاینه و انجام بررسی های تشخیصی پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ام آر آی و آزمایشات مختلف نتایج اولیه تشخیصی بیمار توده ای با قوام کیستیک تمام شکم را پر کرده بود و تصویر یک کیست بسیار بزرگ و ابعاد حدودی ۳۰*۳۰ سانتی متر و حجم حدودی ۳۰۰۰ سی سی درون شکم و لگن رویت شد که با توجه به اثر فشاری آن بر بافت های اطراف،تشخیص دقیق آن مقدور نبود و بیمار سریعاً به اتاق عمل انتقال داده شد و پس از یک ساعت عمل جراحی کیست بزرگ به ابعاد حدودی ۳۰*۳۰ با حجم حدودی ۳۰۰۰ سی‌سی از تخمدان سمت راست این بیمار خارج شد. بعد از عمل این کیست با تشخیص احتمالی آدنو سروزی به واحد پاتولوژی بیمارستان جهت تشخیص نوع دقیق آن، ارسال شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد می باشد و در حال حاضر در بخش جراحی زنان تحت مراقبت و ادامه سیر درمان می باشد و در ۲۴ ساعت آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: کیست آدنوما سروزی : (Serous cystadenoma SCA) عموما خوش خیم هستند و تنها ۵ الی ۱۰ درصد آنها قدرت بدخیمی حد فردی دارند. سیست آدنوما سروزی در ابعاد ۱ تا بیش از ۳۰ سانت (میانگین ۱۰ سانتی متر) متغیر است آنها دارای سطح بیرونی صاف و حاوی یک یا چند کیست دیواره نازک و پر از مایع شفاف و آبکی هستند که چنین کیست هایی باعث چرخش تخمدان و پارگی آن باعث خونریزی درون شکم می گردد.

 

دکتر محمد طاهر طیب زادگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از تلاش های مجدانه و مهارت متخصص حاذق و توانمند جراحی زنان و زایمان بیمارستان سرکار خانم دکتر بهناز کرمی، متخصص بیهوشی سرکار خانم دکتر اسفندیاری، متخصص رادیولوژی جناب آقای دکتر حسینی، کادر اتاق عمل، بخش جراحی زنان، ام آر آی، سونوگرافی،آزمایشگاه و سایر پرسنل بیمارستان جهت انجام این عمل تقدیر و تشکر نمود و آرزوی صحت و سلامتی برای همه بیماران از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت