پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 شهریور 1400 ساعت 00:06:: شناسه خبر: 105482

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد

۴ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند.

به گزارش صدای جنوب ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۶ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۴ بیمار کرونایی در استان جان باختند.
پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۷۰ بیمار کرونایی قطعی و ۳۹ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان می‌باشند.
دکتر یزدان‌پناه اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی ادامه داد: از هزار و ۵۸ نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشتر موارد مثبت در شهرستان‌های چرام (۷۱ درصد)، کهگیلویه (۵۲ درصد)، بویراحمد (۴۶ درصد) و باشت (۴۳ درصد) بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: از ۵۳۸ نمونه رپید تست ۲۰ درصد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی هستند.
دکتر یزدان‌پناه به علل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش تجمعات و عادی انگاری منجر به افزایش موارد مبتلا به بیماری کووید ١٩ می‌شود.
وی افزود: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات، حذف مسافرت‌های غیر ضروری و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و واکسیناسیون راه‌های کنترل بیماری کرونا است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت