عطایی مهرگفت دراین شرایط برای رانندگان تاکسی شهر دهدشت که به زحمت درآمد ماهیانه آنان به یک میلیون می رسد واقعا سخت و غیر قابل اجرا می باشد و ادامه این روند بمعنی نابودی حدود ۴۰۰شغل و فراهم نمودن زمینه برای مسافربرهای شخصی فاقد صلاحیت که همگان بایداحسای وظیفه کنند.
رییس تاکسیرانی شهردهدشت در گفتگوی اختصاصی باصدای جنوب گفت در شهر دهدشت تعداد ۵۰۰ دستگاه تاکسی اقدام به جابجایی شهروندان محترم می نمایند که از این تعداد حدود ۳۸۰دستگاه فرسوده می باشند و رانندگان محترم در سالهای گذشته با توجه به فراخوان دولت محترم بارها در سایت نوسازی اقدام به ثبت نام تاکسی فرسوده خودنمودند که متاسفانه مشکلات عدیده ای بر سر راه رانندگان تاکسی وجود داشت.
وحیدعطایی مهر افزود عمده این مشکلات در مقطعی مشکل ضامن های بانکی بود که ضمن اینکه ضامن می بایست در بانک معرفی شده دارای حساب باشند استعلام از ضامن ها وقت گیر بوده و گاها ضامن های معرفی شده مورد قبول بانک قرار نمی گرفت .
وی گفت از طرفی نوع خودروی جایگزین که سمند اعلام شد نیز مورد استقبال رانندگان محترم قرار نگرفت و از آمار ثبت نام شده فقط ۲نفر اقدام به نوسازی تاکسی خود کردند و بقیه همچنان بلاتکلیف و به امید بهتر شدن وضعیت هستند.رییس تاکسیرانی دهدشت به زمین گیرشدن تاکسی هانیزاشاره کردوگفت برخی تاکسیها هم اصلا قابلیت تردد و تعمیر رو هم نداشتند و گوشه کوچه و خیابان و حیاط خانه ها برای همیشه پارک شدند. این مسئول ادامه داد ازابتدای اذرماه ۹۴اتحادیه تاکسیرانی کشور و دولت محترم شرایط جدید طرح نوسازی و جایگزین ۹۰۰۰۰ تاکسی فرسوده را مطرح نمودند و مقرر شد که مبلغ ۵میلیون تومان نیز یارانه به تاکسی های فرسوده اختصاص داده شود که این موضوع بارها و به صراحت توسط سخنگوی محترم دولت از طریق رسانه ملی و سایت های معتبر اعلام شد که این خبر موجی از شادی در بین رانندگان تاکسی در سراسر ایران بوجود اورد و رانندگان وامیدوار به امیداینکه ۵میلیون تومان دولت ازطریق یارانه پرداخت می کند و ۵میلیون تومان هم ارزش اسقاط تاکسی هست و با احتساب ۲۰میلیون تومان وام بانکی سهم آورده نقدی رانندگان تاکسی با توجه به قیمت روز خودروی سمند و پژو مبلغ ۱الی ۲میلیون کاهش پیدا می کند ولی متاسفانه بعدا مشخص شد که یارانه وعده داده شده همان ارزش اسقاط تاکسی هست که در سالهای قبل نیز پرداخت می شد و راننده تاکسی باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت با دادن هزینه ی اولیه ۱۰هزارتومان ثبت نام نماید تا پس از تایید تاکسیرانی هر شهر خودروی جایگزین با تصمیم اتحادیه که بر حسب شانس و سهمیه هر شهر پژو و یا سمندباوام۲۰میلیون تومانی وسود ۱۵درصد و آورده نقدی حدود ۸میلیون تومان وبازپرداخت۴ساله واقساط۵۷۵هزارتومانی به او اختصاص داده شود.
عطایی مهرتاکیدکرد دراین شرایط برای رانندگان تاکسی شهر دهدشت که به زحمت درآمد ماهیانه آنان به یک میلیون می رسد واقعا سخت و غیر قابل اجرا می باشد و ادامه این روند بمعنی نابودی حدود ۴۰۰شغل و فراهم نمودن زمینه برای مسافربرهای شخصی فاقد صلاحیت که همگان بایداحسای وظیفه کنند.
وی بادرخواست ازمسئولین پیشنهادهایی هم داشت وافزود از مسوولین محترم استدعا داریم تا نسبت به رفع موانع ذکر شده پیگیری های لازم را بعمل بیاورند و به نوعی همه تاکسی های شهرهای مختلف را یکسان حساب نکنندو زیر ساختها و موقعیت شهرها و میزان درامد رانندگان تاکسی در هر شهر و منطقه و وضعییت اقتصادی شهرها بخصوص مناطق محروم را نیز مد نظر قرار دهند و حتی المقدور یا نسبت به یارانه و یا وام بلاعوض و یا هم نسبت به تغییر نوع خودروی جایگزین از سمند و پژو به خودروی پراید یا تیبا با وام درصد پایین و باشرایط بازپرداخت مناسب تر اقدام نمایند.
ایشان درزمینه افزایش کرایه تاکسی های دهدشت هم گفتند پیشنهادافزایش ۲۰درصدی رابه شورای شهرارائه کرده ایم اما تازمان اعلام نتیجه هرگونه افزایش کرایه ممنوع وبارانندگان متخلف برخورددمیشود.