پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 شهریور 1400 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 106612

امام جمعه شهرستان کهگیلویه:

ایثارگران در جنگ سینه سپر کردند تا اسلام بماند

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در آیین تجلیل از ۳۰۰ رزمنده دفاع مقدس شهرستان اظهار داشت: ایثارگران در جنگ سینه سپر کردید تا اسلام بماند.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در آیین تجلیل از ۳۰۰ رزمنده دفاع مقدس شهرستان اظهار داشت: ایثارگران در جنگ سینه سپر کردند تا اسلام بماند.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: رزمندگان و ایثارگران عزت به ایران و ایرانی دادند، ایستادند تا آقای دنیا باشند ماندند تا ثابت کنند ایرانی می‌تواند.

وی در توصیف نعمت بودن جنگ گفت: جنگ کسب تجربه بود ما کشوری بی‌تجربه بودیم که هر وقت کسی نعره‌ای کشید یک بخش از سرزمین را به او واگذار کردیم و تجربه نظامی نداشتیم.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: جنگ نعمت شد تا ایستادگی کنیم و میدان آزمون‌های عملی بود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: جنگ برای ما شکوفایی استعدادها و اختراعات بود از تجربه جنگ موشک‌ها ساختیم نعمت اعتماد به جوانان بود.

وی با بیان اینکه دستیابی به پیشرفت‌های مدرن و توانایی‌هایی که هنوز برای برخی سوال است حاصل تجربه جنگ بود، ادامه داد:دفاع مقدس رشد خلاقیت و استقلال ملت ایران بود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر دفاع مقدس را تثبیت و صدور انقلاب خواند و گفت: دفاع مقدس این نعمت را داد که دوست و دشمن را بشناسیم کسانی که تظاهر به اسلام داشتند را شناختیم.

این مراسم همزمان با تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.

***

۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار علیه ایران را آغاز کرد.

در این جنگ نا برابر ۶۰ کشور از عراق پشتیبانی می‌کرد این در حالی بود که ایران اسلامی هنوز تجربه نظامی و امکانات و تجهیازت کافی برای مقابله با دشمنان نداشت. استقلال سرزمین ما در جنگ تحمیلی نادیده گرفته شد از این رو مردم غیرتمند ایران در دفاعی که مقدس نام گرفت از حق خود یعنی از استقلال سرزمین و هویت دینی و ملی دفاع کردند.

آن روزها نام و نان بهایی نداشت، قیام و عروج میدان‌دار بود. آن روزها شهادت شاهراهی به وسعت افق داشت. خاکریزها بوی بهشت مردانی را گرفته بود که سر به سر تن به مرگ می‌سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن به دست متجاوزان افتد.

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلیر مردانی است که در برابر قدرت و ابر قدرت‌ها هراس به دل راه ندادند و نشان دادند که جز در برابر ذات اقدس الهی در مقابل هیچ زورگویی که حتی به مجهزترین سلاح مسلح است، خم به ابرو نمی‌آورند.

هفته دفاع مقدس هر ساله فرصتی برای تکریم و تجلیل از ایثارگرانی است که در سنگر دفاع برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.

در آیینی به همین مناسبت و همزمان با تکریم سراسری یک میلون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت از ۳۰۰ رزمنده دفاع مقدس و ایثارگران در شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت