پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مهر 1400 ساعت 18:07:: شناسه خبر: 107531

وزیر جهاد کشاورزی:

۷۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات کهگیلویه و بویراحمد اختصاص می یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم خواهد بود.

صدای جنوب:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسعه باغات در اراضی شیبدار یکی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم خواهد بود.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در دهدشت در گفت وگو  با خبرنگارصدای جنوب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های پی در پی توسعه باغات در اراضی شیبدار نقش مهمی در توسعه مناطق محروم دارد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه با تشکیل کارگروه های مختلف ت‌وسعه باغات به جای زراعت برای حفاظت از آبهای سطحی نیز انجام می شود.


ساداتی نژاد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه باغات است که از این ظرفیت برای اشتغال به نحو احسن استفاده خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خوب استان کهگیلویه وبویراحمد باید توسعه باغات بر زراعت ارجحیت داشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی،  درآمد اقتصادی سالانه باغات را بیش از هفت برابر محصولات زراعی دانست و گفت: در این سفر ۷۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات استان تخصیص داده خواهد شد.
ساداتی نژاد گفت: این میزان اعتبار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: در کنار توسعه باغات ایجاد صنایع تبدیلی نیز برای توسعه کشاورزی لحاظ خواهد شد.
ساداتی نژاد گفت: تسهیلات لازم برای راه اندازی صنایع تبدیلی از سوی بانک کشاورزی تامین خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این سفر از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، آب و خاک و باغات بازدید داشتیم مشکلات و موانع احصا شد در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور برای رفع موانع برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان در حال احداث چرام گفت: این پروژه مدت زیادی است پیشرفت کمی دارد معدن فسفات نیز نیاز به حمایت دارد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: برای تکمیل بندهای خاکی ایلی آباد و کوهبرد ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی در خصوص راهکار وزارت جهاد برای اجریا طرح آبرسانی به دهدشت غربی گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه از وزارت نیرو پیگیری و تسریع شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان که وزارت جهاد حتی شبکه سه و چهار را اجرا کرده و تحول بزرگی در اشتغال و کشاورزی و تولید ثروت دارد تخصیص آب یعنی شبکه یک و دو اجرا نشده است با رایزنی وزارت نیرو شرایط مطلوب ایجاد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین سفر استانی رییس جمهور برای یازدید از طرح های عمرانی به شهرستان کهگیلویه سفر کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت