پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مهر 1400 ساعت 21:07:: شناسه خبر: 107564

برگزاری شورای اداری با حضور رئیس جمهور

شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش صدای جنوب  نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور دقایقی پیش در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج آغاز شد.

این شورا با حضور جمعی از وزرا، نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمانداران و جمعی از مقامات و شخصیت‌های محلی هم‌اکنون در محل سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج درحال برگزاری است.

طرح آبرسانی به غرب دهدشت بعد از دوازده سال حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به رئیس جمهور و هیات همراه به کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاریخ مردم کهگیلویه و بویراحمد سرشار از رشادت، وفاداری و پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام محمد موحد با بیان اینکه انتظارات مردم این استان به حق است گفت: همه امید مردم بعد از خدا به خدمات دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه این استان قبل از جمهوری اسلامی از کمترین عمران و آبادی برخوردار بود گفت: هر آنچه در این استان شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی است و باید عرض کنم به نسبت جمعیت این استان رتبه دوم حضور در جبهه های جنگ را داشته است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به غرب دهدشت دوازده سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است گفت: مردم شهرهای دهدشت، لنده، چرام و لنده قریب دوازده سال است در انتظار طرح آبرسانی هستند.

محمد موحد با بیان اینکه بیمارستان چرام هنوز اندرخم یک کوچه است گفت: سال های سال است که این بیمارستان رها شده است و امیدواریم به همت دولتمردان کنونی این طرح که انتظار به حق مردم چرام است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با بیان اینکه سد آبریز همه مراحل آن انجام شده است به ما اجازه نمی دهند که از برکات این سد بهره مندشویم گفت: این در حالی است که سی و پنج هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد از مزایای این سد بهره مند می شوند و امیدواریم با عنایت رئیس جمهور این مشکلات این سد برطرف و به مرحله اجرا برسد.

وی گفت: امیدواریم این سفر دستاوردهای مطلوبی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

از ظرفیت منابع انسانی کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت کلان کشوری استفاده شود

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور و هیات دولت گفت: جاداراد از رئیس جمهور به دلیل انتخاب استاندار بومی تشکر کنیم.

مهدی روشنفکر خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز میهمان مردمی هستند که بیش از سی سه هزار رزمنده دارد و بیش از سیصد هزار جانباز و ایثار گر و حدود هزار و نهصد شهید دارد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از منابع انسانی متخصص بهره مند است گفت: امیدوارم از این ظرفیت در مدیریت کلان کشوری استفاده شود.

روشنفکر با بیان اینکه این استان مملو از چشمه ها، رودخانه ها، جنگل و مناظر طبیعی و گیاهان داررویی و سرزمینی چهارفصل است گفت: گردشگری از جمله نعمت هایی است که خداوند در اختیار این استان قرار داده است ولی با همه این نعمت ها این استان با چالش هایی زیادی روبروست.

وی با بیان اینکه بیش از سی هزار بیکار در استان وجود دارد و این زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست گفت: در حوزه رودخانه مارون ماسالانه سیصدوپنجاه میلیون متر مکعب مجوز برداشت داریم و عملا هیچ گونه برداشتی انجام نمی شود.

روشنفکر با اشاره به سدهای سقاوه، آبریز و سادات در این استان گفت: احداث این سدها می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری در این استان را برطرف و کشاورزی را رونق ببخشد.

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون با بیان اینکه سد تنگ ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد گفت: امیدواریم با لطف رئیس جمهور و هیات دولت این مهم در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت توجه به مشکل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با ارائه خاطره ای از زمان اسارات خود گفت: ما با شعار ما می توانیم پالایشگاهها و کارخانجات و تاسیسات بزرگی را بنا نهاده ایم و اینها همه به برکت کار جهادی فرزندان این مرز و بوم شکل گرفت.

سید ناصر حسینی خطاب به رئیس جمهور افزود: سالها قبل دختری به نام هاجر نویدی به دلیل نبود دارو در منطقه قلعه رئیسی جان خود را از دست داد.

وی گفت: این در حالی است که صحبت مسئولان وقت این بود که ما دو نوع شهروند درجه یک و دو داریم و هاجر نویدی شهروند درجه دو است.

وی با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد این روزها در دولت رئیسی شهروند درجه دو دیگر نیستند گفت: وقتی راننده اسنپ در این استان دارای مدرک کارشناس ارشد و خیارفروش دارای دکترای شیمی و راننده آژانس دارای دکترای ریاضی است بسیار خجالت می کشم که چرا از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور استفاده نمی کنیم.

سید ناصر حسینی با بیان اینکه باید فایلی به نام افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در بخش های مختلف هستند ولی آشنا و افرادی که آنها پشتیبانی کند ندارد باز کرد تا آنها نیز از خدمات این دولت بهره مند شوند و از نظام جمهوری اسلامی ایران مایوس نشوند.

جواد اوجی وزیر نفت با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سیزده درصد منابع نفتی کشور و روزانه ۴۶۰بشکه نفت تولید دارد گفت: با سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی و راه اندازی سه میدان نفتی می توان این ظرفیت را به هفتصد هزار بشکه در روز برابر افزایش داد.

وی با بیان اینکه قول می دهیم در شهریور ماه سال ۱۴۰۲شاهد بهره برداری از پتروشیمی گچساران باشیم گفت: وزیر نفت در بازدید از پتروشیمی گچساران نیز با بیان اینکه بنا به گزارش همکاران این طرح بالغ بر ۸۴ درصد پیشرفت کاری دارد گفت: ۷۸ درصد کالای ساخت این پروژه از کالا‌های ساخت داخل شکل گرفته است.
جواد اوجی گفت: در کنار این طرح خوشبختانه پلی اتیلن دوم نیز استارت خواهد خورد و خوراک پتروشیمی گپساران از خط اتان بیدبلند تامین می‌شود.
وی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه کاره و غربالگری این طرح‌ها از اولویت‌های وزارت نفت است و همچنین در کنار تکمیل طرح‌های نیمه تمام با مطالعات کارشناسی و تامین منابع مالی پروژه‌های جدید نیز شروع می‌شود.
وزیر نفت با بیان اینکه در برخی از استان‌ها طرح‌های پایین دست پیشرفت بسیاری خوبی دارد این در حالی است که در طرح‌های بالادست هنوز به مرحله اجرا نرسیده است اضافه کرد: تلاش می‌کنیم توسعه متوازن انجام گیرد یعنی هم طرح‌های بالا دست و هم پایین دست به صورت متوازن عملیات اجرایی آن‌ها انجام گیرد.
جواد اوجی با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویراحمد هشت میدان نفتی و ۱۳ درصد از ذخایر نفتی کشور در این استان قرار دارد، گفت: عملیات احداث سه طرح در این استان شامل توسعه و حفظ نگهداشت میدان یک و دو، بی بی حکیمه و سه و چهار گچساران با افزایش تولید چهل هزار بشکه در روز را به زودی شروع می‌کنیم و بالغ بر ۲۶۰ میلیون یورو حجم سرمایه گذاری این سه میدان خواهد بود.
وی با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی این سه طرح آغاز خواهد شد گفت: این سه طرح تا دو سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه ۶۲ طرح در حوزه آموزشی و بهداشتی و رفاهی با اعبتاری بالغ بر صدو چهارده میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود عنوان کرد: در قالب این طرح ۸۲ روستا به شبکه گاز متصل و ۹۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هزینه لوله کشی گاز آن‌ها به صورت مجانی توسط وزارت نفت انجام می‌شود.

وزیر نفت گفت : هر سرمایه گذاری که راغب به سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی باشد با دل و جان او را یاری می کنیم و دست او را می فشاریم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت نسبت به ظرفیت و جمعیت در حوزه صنعت و معدن رشد قابل قبولی ندارد و برای توسعه این بخش همت ویژه می طلبد.

فاطمی امین با اشاره به این در سفر به لنده طرح جاده تشان ـ لنده، بیمارستان این شهرستان، آبرسانی مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات این شهرستان در آینده با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و جمعیت و ده درصد منابع آبی کشور را دارد

وزیر جهاد و کشاورزی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و جمعیت کشور و ده درصد منابع آبی کشور را دارد گفت: باغداری از ظرفیت های این استان است لذا برای بالفعل کردن این ظرفیت توسعه باغات دیم در اراضی شیب را مد نظر قرار خواهیم داد و هفتاد میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم تخصیص دادیم.

آقای ساداتی  با بیان اینکه سی هزار هکتار از اراضی برای کشت دیم و هفتاد هزار هکتار برای کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفت گفت: نهاده های کشاورزی به صورت ویژه برای بهره برداران تامین می شود.

وی گفت: سی و پنج میلیارد برای توسعه زیرساخت های یکصد و پنجاه هکتار  گلخانه اختصاص داده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دامپروری از اولویت های این استان است گفت: خط اعتباری پانصد میلیارد تومانی برای دامپروری صنعتی در این استان اختصاص دادیم و امیدواریم سرمایه گذاران از این ظرفیت استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورز گفت: با توجه تداوم خشکسالی‌ها و کاهش علوفه در مراتع و چراگاه‌ها طرح خرید دام مازاد عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا و تسریع داده می‌شود و در این طرح افردایکه متقاضی خرید و نگهداری دام مازاد عشایر هستند از طریق شرکت پشتیابی امور دام علوفه مورد نیاز آنان را تامین می‌ شود.
ساداتی نژاد اضافه کرد: این افراد با قرار دادی که با شرکت پشتیانی می‌بندد بعد از پروار شدن، دام  به پشتیابی امور دام تحویل داده و یا خود دام پروار شده را بفروش رسانده و با شرکت پشتیابی امور دام تسویه حساب می‌کنند.
وزیر جهاد کشاورزی از استمهال بدهی عشایر و روستائیان از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: باتوجه به وضعت خشکسالی در کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از قشر مولد جامعه وام‌های عشایر و روستائیان استمهال و از طریق بانک کشاورزی اجرا می‌شود. 

تکمیل جاده پاتاوه ـ دهدشت، تکمیل بیمارستان چرام، لنده ، آبرسانی به عشایر، معدن فسفات چرام و آهک هیدراته و پتروشیمی دهدشت از مهمترین مطالبات مردم کهگیلویه و لنده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون شصت و چهار درصد مردم واکسینه شدند و وضیعیت واکسیناسیون در این استان به خوبی پیش می رود.

عین الله بهرامی با بیان برخی از شهرهای این استان با مشکل مراکز درمانی مواجه هستند گفت: تکمیل پروژه دندانپزشکی شهر یاسوج باید تکمیل شود و ضرورت دارد دانشکده داروسازی شهر یاسوج با تکیه بر گیاهان دارویی این استان راه اندازی شود.

بهرامی با بیان اینکه برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند گفت: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این استان باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه دیروز به شهرستان بهمئی سفر کردم گفت: بیمارستان بهمئی ۸۵ درصد تکمیل شد و انشاء الله تا آذر ماه امسال راه اندازی و تجهیز می شود.

وزیر بهداشت گفت: آبرسانی، اشتغال، حوزه بهداشت و درمان، راه ارتباطی شهرستان بهمئی به لنده و مرکز استان ( یاسوج)،تخصص اعتبار برای رفع کمبود های آتش نشانی و اطفاء حریق در جنگلها و مراتع و توسعه و تجهیز مراکز ورزشی از مهمترین خواسته های مردم این منطقه بود.

خبر در حال تکمیل شدن است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت