پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مهر 1400 ساعت 08:07:: شناسه خبر: 107603

افزایش روند بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از دیروز روند بستری‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جلسه ستاد کرونای استان گفت: از ۲۴۵ بیماری بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان ۱۳۲ نفر بیمار قطعی و ۲۰ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویزه تحت درمان هستند.
پرویز یزدان پناه به شاخص نمونه گیری  اشاره کرد و افزود: شاخص نمونه گیری در کشور ۳۸ درصد و در استان و کهگیلویه و بویراحمد با ۸ درصد افزایش نسبت به میانگین کشوری ۴۶ درصد است و این امر حاکی از تسریع در بیماریابی و درمان بیماران کرونایی در استان است.
دکتر یزدان پناه اضافه کرد: شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران همچنان بیشترین درگیری را دارند و درصد شیوع کرونا در شهرستان‌های باشت، لنده و بهمئی بیشتر است.
وی به میانگین واکسیناسیون هم اشاره کرد و گفت: میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در کشور ۶۰ درصد است و این در حالی است کهگلویه و بویراحمد با ۶۵ درصد تزریق واکسن به جامعه هدف از استان‌های برتر کشور است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه گفت: در هفته گذشته با انجام بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بازرسی از صنوف در سراسر استان ۷۹ واحد متخلف بهداشتی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و ۱۳ واحد صنفی نیز پلمپ شدند.
محمد مهدی بانشی متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد را ۷۸ درصد اعلام کرد و افزود: در ادارات استان نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۰ درصد است، اما در صنایع کوچک رعایت دستورالعمل‌ها کمتر شده است.
بانشی با بیان اینکه در هفته گذشته در یک روز ۱۸ هزار دُز واکسن تزریق شد،گفت: تاکنون ۲۴ هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه فردا نیز محموله جدید واکسن کرونا وارد استان می‌شود ادامه داد: متولیان اماکن ورزشی و تالار‌ها در صورت بازگشایی حتماً باید واکسینه شوند.
بانشی با بیان اینکه اصناف نیز باید واکسینه شوند که در غیر این صورت اجازه فعالیت ندارند گفت: متولیان صنوف  می‌توانند از هفته آینده با مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن کرونا واکسینه شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: دستگاه‌های متولی باید با استفاده از همه امکانات و توان از گسترش و شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.
علی احمد زاده با اشاره به اینکه باعث خوشحالی است که در ۲۴ ساعت گذشته فوتی در استان نبوده است افزود: روند کاهشی فوت‌ها در استان به منزله عادی بودن روند این ویروس نیست و باید این موضوع هم چنان مهم تلقی شود.
احمدزاده اضافه کرد: کسانی که به سفر زیارتی کربلا رفتند تا پنج روز در منزل اسراحت کنند و حتما باید تست سی پی ار انجام دهند و تا جواب تست به محل کار نروند و در قرطینه خانگی بمانند.
وی ادامه داد: استان تا دیروز تعداد بستری‌ها در استان  نزولی بود، اما دیروز تغیری پیدا کرده و روند بستری‌ها افزایش پیدا کرد و باید این موضوع جدی گرفته شود.
استاندار خواستار واکیسنه کردن دانش آموزان شد و گفت: همه دانش آموزان ۱۲ سال به بالا باید واکسینه شوند و در این رابطه همه دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.
جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز گفت: همه ادارات باید کارمندان خود را واکسینه کنند و همه کارمندان باید ملزم به واکسن شوند چرا که سلامت باید در اولویت کاری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: ۴۱ درصد مدارس با کلاس‌های زیر ۱۵ نفر در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بصورت حضوری برگزار می‌شود.
هادی زارع پور افزود: مدارس با کلاس‌های پر جمعیت  در نیمه دوم آبان ماه دو تا سه روز در هفته کلاس آن‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.
وی به موضوع واکسیناسیون فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۷۰ فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت