پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1400 ساعت 07:07:: شناسه خبر: 108557

گزارش بازدید مسئولان کهگیلویه از روستاهای بخش سوق

در ادامه بازدید های فرماندار و مسئولان کهگیلویه از روستاهای این شهرستان ،مشکلات روستاهای بخش سوق مورد ارزیابی قرار گرفت.

صدای جنوب:

دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه به همراه امامان جمعه دهدشت و سوق و جمعی از مدیران دستگاه های خدمت رسان از روستاهای بخش سوق بازدید کرد.
این بازدید بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید و روستاهای مختلف این بخش از لیر تا آبموه  دورافتاده ترین روستای بخش،مورد بررسی دقیق قرار گرفته و مشکلات انها در جهت برطرف شدن به مدیران گوشزد شد.
نبود و یا کمبود آب،مشکلات ارتباطی،معارضات،حوزه بهداشت ،منابع طبیعی،امور مربوط به عشایر،مسکن،کشاورزی،توسعه باغات از عمده درخواست های روستاهای بخش سوق بود.
اما حکایت یک روستا متفاوت بود.
گنجی که خاک می خورد و استعداد اشتغالزایی یکصد نفری دارد.
روستای دژکوه،زادگاه هنرمند فقید زنده یاد حسین پناهی است و این روستا اگرچه از خدماتی چون برق برخورداراست اما همچنان از بسیاری خدمات بی بهره است.
فرماندار کهگیلویه در خانه محل تولد زنده یاد حسین پناهی با ابراز تاسف از فراموشی پتانسیل های این مکان تاکید کرد:زادگاه حسین پناهی در شهرستان می تواند یکی از راه های جذب گردشگر و اشتغالزایی باشد.
وی تاکید کرد: با برنامه ریزی می توان در این روستا اشتغال بیش از یکصد نفر را مهیا کنیم.
دارا کریمی نژاد ادامه داد:زادگاه و آرامگاه حسین پناهی در هر شهرستان و استان دیگری بود قطعا بهتر از این استفاده می شد و قطب گردشگری بود.

دارا کریمی نژاد به خبرنگار صدای جنوب گفت:در حوزه راه،برق،گاز،طرح هادی،حوزه های آموزش و بهداشت مشکلات را دیدیم ،مصوباتی داشتیم که بخشدار،دهیاران و مدیران را موظف به پیگیری این مصوبات کردیم.

وی افزود:بخش سوق به ویژه دژکوه زادگاه هنرمند جهانی حسین پناهی ظرفیت گردشگری و طبیعت گردی، حتی مذهبی دارد که امیدواریم با تلاش راهداری،مشکلات با توجه به مصوبات و بودجه صورت گرفته در اسرع وقت تا پیش از بارندگی رفع شود.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به قطره چکانی بودن اعتبار پروژه های راه مطرح کرد:با سازمان مدیریت و برنامه ریزی وحجت الاسلام موحد نماینده مردم در کهگیلویه تلاش کردیم که اعتبارات را افزایش دهیم که بتوانیم امسال مشکلات حوزه راه کم شود.
امام جمعه دهدشت،حجت الاسلام وحدانی فر هم اظهار کرد:مشاهد شد که اقتصاد روستاها دامداری است که نیاز به آب داشتند و قرار بر مدیریت کم ابی با همکاری مردم و مسوولان شد.
وحدانی با اشاره به اینکه مقرر شد در این سفر وعده های عملی به مردم داده شود گفت:با پیگیری فرماندار کهگیلویه مصوبات خوبی داشتیم که انشالله عملی میشود.
وی خدماتی از جمله آب، گاز و طرح هادی،مدارس-مرکز بهداشت و…را در برخی روستاها از خدمات نظام برشمرد و افزود:باید خدمات نظام در روستاها گفته شود.
امام جمعه دهدشت،معارضات اجتماعی را از دیگر مشکلات بخش سوق دانست و گفت:می طلبد با همکاری شوراهای روستا حل شود تا روند خدمت رسانی سریع تر شود.

در این بازدید خواجوی بخشدار سوق،مشکلات روستاها را به طور کامل بیان و از مسئولان در جهت برطرف نمودن آنهاکمک خواست.

بازدید بیش از ۱۰ ساعتی فرماندار و همراهان از سوق به پایان رسید و دارا کریمی نژاد که تعامل بسیار زیادی باائمه جمعه و مدیران خدمات رسان دارد قطعا پیگیر مصوبات این سفر خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت