پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آبان 1400 ساعت 15:08:: شناسه خبر: 110046

دستگاه های دولتی در اجرای طرح ملی مسکن با همه ظرفیت پای کار بیایند/ در اجرای طرح ملی مسکن فرصت سوزی نشود/۱۹ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی/ لزوم کار مطالعاتی برای ایجاد شهر و شهرک اطراف یاسوج

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: همه دستگاه های دولتی در اجرای طرح نهضت ملی تولید مسکن پای کار بیایند و همه ملزم و مکلف هستند در این طرح سریع اقدام کنند.

سیدعلی احمدزاده در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه، طرح نهضت ملی تولید مسکن با هدف احداث یک میلیون واحد سالانه در کشور مجموعه ‌ای از راهبردها و سیاست‌های مهم دولت، برنامه ‌ریزی و عملیاتی شده است تاکید کرد: سهم استان ما سالانه ۱۰ هزار واحد است و باید همپای کشور حرکت کنیم.
  وی با اشاره به نرخ رشد جمعیت در سال های گذشته و لزوم خانه دار شدن جوانان و زمینه سازی برای ازدواج آنها، اجرای طرح جهش تولید مسکن را با اهمیت دانست و گفت: روی این مسئله حساسیت خاصی وجود دارد و رونق مسکن در بخش های دیگر تاثیر گذار بوده و از این فرصت باید استفاده کرد.
استاندار، حضور جدی شرکت های خدمات رسان  آب، برق، گاز، راه  و شهرداری ها را دراین طرح بسیار مهم و موثر دانست و اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و بانک ها در تامین زمین، صدور مجوزها، ارائه خدمات فنی و مهندسی، تامین منابع تسهیلاتی با تمام توان پای کار باشند و راه شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یاری کنند.
احمدزاده به تامین منابع تسهیلاتی ویژه طرح نهضت ملی تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در این طرح تسهیلات با بهره های بانکی پنج، ۹ و ۱۲ درصد است.
 وی با بیان اینکه، تاکنون ۱۹ هزار و ۱۱۳ نفر متقاضی مسکن ملی در استان نام نویسی کرده اند، افزود: سالانه ۱۰ هزار واحد مسکن در استان احداث می شود که شش هزار واحد در شهرها و چهار هزار واحد در روستاهای استان است.
احمدزاده تصریح کرد: زمین برای احداث مسکن در همه شهرهای استان تامین شده است و در یاسوج، باشت و سی سخت هم تهیه زمین فرآیند خود را طی می کند.
استاندار به اهمیت ایجاد شهر و شهرک سازی اشاره و بیان کرد: کار مطالعاتی ایجاد شهر و شهرک جدید در نزدیکی یاسوج در دستور کار شورای مسکن استان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی که زمین در اختیار دارند ملزم هستند که هر چه زودتر به اعلام زمین های خالی اقدام کنند و این تکلیف مدیران دستگاه های اجرایی است.
استاندار با اشاره به اینکه در ساخت و سازها، همه مراحل استاندارد سازی، مصالح، معماری نوین مورد توجه باشد، افزود: علاوه بر این زمینه ایجاد کارخانه های ساخت مصالح جدید پیش ساخته و فناوری های نوین مورد توجه باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: علاوه بر تامین زمین در برخی نقاط، جانمایی زمین ۷۰ هکتاری در یاسوج انجام گرفته و فرایند آن در حال طی شدن است. 
پژمان نیک اقبالی تصریح کرد: مشکل زمین در شهر باشت و سی سخت در حال بررسی است و در این دو شهر هم جانمایی هایی مد نظر است و در پی فراهم کردن شرایط لازم هستیم.
وی با بیان اینکه در اغلب شهرهای استان زمین برای چهار سال آینده جهت اجرای نهضت ملی تولید مسکن تامین شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲۶ هزار متر مربع زمین در استان جانمایی و فرآیند آن طی شده است که آماده برای اجرای طرح جهش تولید مسکن می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه، شهر یاسوج سرانه فضای اداری آن بالاتر از نرم کشوری است، تصریح کرد: زمین های مازاد در ادارات هم داریم که شناسایی و مورد استفاده قرار می گیرند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت