پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 آذر 1400 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 110307

بررسی پرونده های قضایی و ارزشیابی قضات و کارمندان شهرستان بویراحمد توسط تیم های نظارتی دادگستری

با تدبیر رئیس کل دادگستری استان هیاتهایی مرکب از معاونین رییس کل و قضات تجدید نظر در دو گروه حقوقی و کیفری تمام پرونده های جاری شعب محاکم مرکز استان را طی ماموریتی یک هفته ای تک به تک بررسی و نقاط قوت و ضعف پرونده و قاضی و کارمند را در فرمهای ارزشیابی درج می کنند.

به گزارش  صدای جنوب  رئیس کل دادگستری استان ضمن حضور در بین هیات بررسی کننده  در مجتمع قضایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رسیدگی و بررسی چند پرونده گفت این ابتکار مختص استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و برای اولین بار انجام می شود. دکتر نگین تاجی گفت سعی کرده ایم از بهترین قضات حقوقی و کیفری برای این ارزشیابی کمک بگیریم. وی افزود هدف ما از این کار مچ گیری یا بازخواست نیست. ما با این کار چند هدف را دنبال می کنیم.  

اول نقاط قابل تقدیر کار قاضی را دیده و از قاضی یا دفتر تقدیر می شود.

دوم نقاط ضعف رسیدگی ها و علل اطاله دادرسی یا عدم توجه به دستورات را جدا کرده و با سبک اموزشی به قضات شعبه یاد اوری می کنیم.

سوم. بر اساس این بررسی که بیشتر ماهیت دوره اموزشی عملی برای قضات محاکم دارد، نکاتی را که لازم است مطابق مقررات آمره یا تکمیلی آموخته شود به آنها اموزش می دهیم تا بر غنای علمی و عملی رسیدگی قضات افزوده شود.لذا در ادامه

به عنوان اموزش یا دوره اموزشی به قضات محترم و دفاتر ایشان آموزش می دهیم. در این شیوه اقدام هم بازرسی انجام می شود. هم نقاط قوت و ضعف رسیدگی ها بدست می اید. هم توانایی واقعی یک قاضی یا کارمند ارزیابی می شود و هم نقشه اموزشی و علمی برای پرسنل ترسیم می شود.حضور رییس کل  دادگستری هم می تواند موجب دلگرمی همکاران قضایی شود.

اقای نگین تاجی افزود نفع نهایی این ابتکار به مردم می رسد و قطعا رضایتمندی مردم  از دستگاه قضایی اعم از دادسرا و دادگاه را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت