پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1400 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 110658

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

برای حل مشکلات و جلوگیری از بحران ها همگرایی و هماهنگی دولت و مجلس ضروری است

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی که تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باعث ایجاد مشکلات داخلی و اقتصادی شده است، همگرایی و هماهنگی دولت و مجلس می‌تواند در حل مشکلات و جلوگیری از بحران موثر باشد.

صدای جنوب:

سید محمد موحد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنان روسای قوه مجریه و مقننه در مورد هماهنگی بین دولت و مجلس، با اشاره به جایگاه رفیع مجلس در قانونگذاری و نظارت، افزود: همگرایی و همراهی مجلس و دولت در جایگاه‌های مختلف یک ضرورت است و باید این همگرایی وجود داشته باشد و دولت هم وظایف خود در پاسخ‌گویی به مجلس را با دقت انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح ‌کرد: وظیفه دیگر مجلس نظارت بر قانونی است که مصوب کرده و برای اجرا به دولت داده است، اگر مجلس توانست در کنار مسوولیت نظارتش بر عملکرد دولت به تمام معنی نظارت و صادقانه ورود کند، به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کرده و این عین همراهی و همکاری با دولت است.
موحد اضافه‌کرد: اگر مجلس در همراهی با دولت به وظیفه نظارتی خود عمل نکند، ایراد بزرگ و مشکل اساسی است. مجلس زمانی می‌تواند مجلس همراه باشد که هر جا احساس کرد تذکر دهد و ورود کند و به وظیفه و تکلیفش عمل کند؛ در حال حاضر این همگرایی و همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، برخورد با مفاسد حوزه اقتصادی را یکی از مطالبات مردم از مجلس عنوان کرد و گفت: مجلس و دولت در این زمینه حرکت جدی داشتند. به‌طور قطع همه توقعات و انتظارات از دولت سیزدهم و مجلس یازدهم برخورد با مفاسد اقتصادی است. یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم این است و همه این مساله را نظاره می‌کنند که آیا مجلس به وظیفه‌اش در این زمینه عمل می‌کند؟
وی بیان‌داشت: روندی کنونی در مقابله با مفاسد حوزه اقتصادی امیدوارکننده است، اما کافی نیست. به‌طور قطع باید دولت محکم‌تر پای کار بیاید و مجلس گام جدی بردارد، زیرا مردم در این رابطه دغدغه جدی دارند.
نماینده مردم کهگیلویه تاکید کرد: مجلس زمانی می‌تواند توانمند، لایق و مورد رضایت رهبری و مردم باشد که به تمام معنی در این حوزه ورود کند. دولت نیز زمانی می‌تواند مورد رضایت رهبری و مردم باشد که هر جا احساس کرد آثاری از مفاسد وجود دارد با همه توان و قدرت ورود کند.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک قوای مقننه و مجریه با حضور رؤسای دو قوه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه به‌مناسبت دهم آذرماه، روز مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم و در راستای هماهنگی میان دو قوا برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت