پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آذر 1400 ساعت 18:09:: شناسه خبر: 111167

برگزاری اولین یادواره لاله های روشن شهرستان لنده مطرح شد:

برگزاری طرح ملی یادواره ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش آموز در لنده/ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان+تصاویر

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده گفت:تعالی بخشی فرهنگی و حفظ روحیه ایثار و شهادت در مدارس باعث تعالی بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان به خصوص دانش آموزان خواهدشد.

صدای جنوب 

به گزارش خبرنگار صدای جنوب شهرستان لنده ،اولین یادواره لاله های روشن شهرستان لنده همزمان با سراسر کشور در طرح ۴۰ هزار شهید ۴۰ هزار مدرسه و یادواره شهید در این شهرستان با محوریت شهید دانش آموز شهید فضل الله پناهیان در جوار گلزار شهدای شهرستان لنده برگزارشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: تاریخ ما سرشار از حماسه ها و رشادت های کسانی است که برای مقابله با زیادخواهی دشمنان خواهد ایستادند.

وی گفت:تعالی بخشی فرهنگی و حفظ روحیه ایثار و شهادت در مدارس باعث تعالی بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان به خصوص دانش آموزان خواهدشد.

علی جاودان گفت: امروز به یاد شهید والامقام فضل الله پناهیان اولین یادواره ۴۰ هزار شهید در ۴٠ هزار مدرسه همزمان با سراسر کشور اجرایی شده است.

در ادامه یکی از دانش آموزان دبیرستان علامه حلی به بیان زندگی نامه و وصیت نامه این شهید والام مقام پرداخت.

در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار روح الله ویسی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانش آموز گفت: سبک زندگی و سیره و روش زندگی شهیدان اگر به درستی بیان شود شاهد تعالی بخشیدن این فرهنگ ناب در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: بیش از ٩٢شهید والامقام در سطح شهرستان داریم که معرفی سیره و روش شهیدان به اقشار جانعه از سوی شما دانش آموزان می تواند اقدامی ارزشمند باشند.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت:بیش از ٢۵شهید والام مقام شهرستان لنده از شهدای دانش آموز هستند که با دستکاری شناسنامه های خود می خواستند در ضمره رزمندگان برای دفاع از سرزمین شان به نثار جانشان ایندانقلاب را حفظ کردند.

وی گفت:مهمترین رسالت شهدا حفظ و حراست از انقلاب در دوران دفاع مقدس بود و امروز نیز ما به عنوان میراث داران انقلاب اسلامی باید از ارزش ها و آرمان های انقلاب دفاع کنیم.

ویسی اظهارکرد:حفظ روحیه انقلابی و شهادت طلبی دو اصل مهم در تعالی بخشیدن به حرکت پویای انقلاب اسلامی است که این رسالت امروز بر دوش شما دانش آموزان است.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس یک اقدام جالب و تاثیرگذار درجهت تعالی بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی گفت: همه ادارات و نهادهای فرهنگی باید در راستای تعالی بخشیدن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند و با آموزش و پرورش نهایت همکاری و همراهی لازم را برای برگزاری یادواره های شهدا داشته باشند.

دانش آموز شهید فضل اله پناهیان متولد ١٣۴۶در روستای کل شور از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده بود که در بمباران هواپیماهای عراقی در بهبهان به شهادت رسید.

خبرنگار : Mohammad Riahy

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت