پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1400 ساعت 12:10:: شناسه خبر: 111986

امام جمعه سوق:

شهید سلیمانی الگوی معنویت انقلابی بود

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه سوق برگزار شد.

صدای جنوب:

امام جمعه سوق در این آیین گفت: فرسایش زمین های بکر کشاورزی باعث تبدیل شدن به دره های عمیق شده و تخریب زمین به معنای کاهش ظرفیت تولید و فرسایش خاک را به همراه دارد.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود: تخریب زمین در روستای (دره گرو) باعث از بین رفتن زمین های کشاورزی شده و کشاورزی را به خطر انداخته است.

وی افزود: اگر از زمین ها محافظت نگردد ، هر روز بدتر از دیروز و با هر بارندگی دره های کوچک ، بزرگ و بزرگتر می شوند و تخریب غیر قابل مهار می شود.

کیانی اصل از مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خواست که اقدام عاجلی را انجام دهند تا از تخریب های بیشتر جلوگیری شود.

وی بااشاره به وضعیت یمن هم گفت: بن سلمان ناگزیر از تسلیم شدن و آشتی فراگیر در این کشور مظلوم است.

امام جمعه سوق اظهارداشت: بن سلمان برای نجات اقتصاد عربستان چاره ای جز تسلیم شدن در جنگ یمن ندارد ؛ چرا که قلب اقتصاد عربستان یعنی پالایشگاه های نفتی آرامکو بارها توسط انصارالله هدف قرار گرفته و در صورت تداوم حمایت آل سعود به یمن ، پالایشگاه های بیشتری مورد هدف قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: باتوجه به آزادسازی استانهای مختلف یمن توسط انصارالله و شکستهای سریالی بن سلمان باید جنگ یمن و عربستان را پایان یافته تلقی کنیم اما بن سلمان به دنبال پیدا کردن راهی آبرومندانه برای رهایی از جنگ شکست خورده است.

خطیب جمعه سوق درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت: آن کس که گزینه ها را تعیین خواهد کرد ، جمهوری اسلامی ایران است.

وی دو گزاره اصلی یعنی پذیرش رفع واقعی تحریم های ضد ایرانی و بازگشت واقعی هسته ای را بهترین گزینه هایی  دانست که اروپا و آمریکا می توانند انتخاب کنند ، در غیر این صورت به صخره مستحکم اراده نظام اسلامی و مردم برخورد خواهند کرد و در جنگ اراده ها ، آنها هستند که مغلوب خواهند شد و بار دیگر تجربه یک شکست بزرگ راهبردی را خواهند چشید.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود: راهپیمایی ۹ دی ویژگیها و مختصات دارد که این حضور مردمی را از سایر حضور ها متمایز می سازد.

وی بابیان اینکه حضور خودجوش ، فراگیر و سراسری مردم در کل کشور و اعلام برائت مردم به صورت صریح و قاطع از فتنه  گران ، آشوبگران و حرمت شکنان وتجدید میثاق  با آرمانهای انقلاب، امام و شهیدان و مقام معظم رهبری را مهمترین ویژگی های حماسه نه دی برشمرد.
کیانی اصل بابیان اینکه در حماسه نهم دی ظرفیتهای مردمی نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی برای عبور ازبحران های بیش از پیش آشکار شد تصریح کرد: حماسه نهم دی به نمادی از بصیرت و هوشمندی ، تکلیف گرایی و مسئولیت شناسی ، ولایتمداری و
عشق به رهبری تبدیل شد و مردم نشان دادند که هرگز دست از آرمانهای انقلاب و ولایت برنمیدارند.
وی تاکید کرد: باخلق حماسه نه دی، جریان فتنه منزوی شد و عشق مردم به ارزش های اسلامی و انقلاب حساسیت مردم نسبت به حفظ حرمت عاشورا و عزاداریسالار شهیدان را به نمایش گذاشت و  پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم ساخت.
خطیب جمعه سوق بااشاره به دومین سالگرد شهادت سپهبدسلیمانی گفت:
ان شهید والامقام شجاعت و تدبیر را توأمان با هم داشت ؛ هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در دوران کنونی ، هم در گذشته و هم در زمان حال ، هم در میدان نظامی و هم در عرصه سیاست بی نظیر بود.
وی افزود: بالانرین ویژگی و فضیلت شهید سلیمانی اخلاص او بود ؛ هنر او این بود که شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می کرد و همین باعث شد که او بزرگ شود و به همین خاطر در تشییع جنازه او در شهرهای مختلف قیامتی به پا شد.

حجت الاسلام کیانی اصل ادامه داد: ایشان اهل تظاهر و خودنمایی نبود ، اهل جناح بازی نبود ؛ اما به شدت انقلابی بود و انقلابی بودن و انقلابی گری خط قرمز عبور او بود.
خطیب جمعه سوق اظهارکرد: شهید سلیمانی الگوی معنویت انقلابی بود که با
شهادتش قیامتی برپا کرد ؛ چشم های غبار گرفته را باز کرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت.
وی تصریح نمود: حاج قاسم امید آفرینی در گروه های مقاومت و همگرایی گروه های مقاومت را ایجاد کرد و پیروزی محور مقاومت پس از شهادتش  در حال تکمیل است و زنجیره سیلی های سخت و انتقام سخت به حرکت درآمده است ؛ گویا شهید سلیمانی این بار قوی تر از سردار سلیمانی درمیدان است و آمریکا در ترور شهید سلیمانی حماقت راهبردی را انجام داد و همین باعث این شد که ذلیلانه از افغانستان خارج شود و در عراق به دنبال دست و پا زدن است.
امام جمعه سوق گفت:وظیفه امروز مردم انقلابی دشمن شناسی است ، در شناخت دشمن سهل انگاری و ساده انگاری نشود بدانیم آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ما هستند  و دشمن شناسی ما هم ذاتی است و هم مستمر و دائمی میباشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت