پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1400 ساعت 22:10:: شناسه خبر: 112837

تاخت و تاز امیکرون در کهگیلویه و بویراحمد

با مبتلا شدن ۷ بیمار در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس امیکرون استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا پررنگ تر شده است.

به گزارش صدای جنوب  بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان در مراکز واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد متقاضی تزریق واکسن مرحله سوم هستند.
تاکنون در این استان بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد ۵۲۱ هزار و ۹۲۲ نفر دز اول، ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ نفر دز دوم و بیش از ۱۳۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره ی این بیماری واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هم اکنون ۸۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹ نفر مبتلای قطعی و ۲ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۴۷۴ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی بیان کرد: از ۳۲۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.
دکتر یزدان‌پناه ادامه داد: برای کنترل این بلای خانمان سوز که از لحظه شیوع جان‌های زیادی را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده همه باید دست به دست هم دهیم و برای ریشه کنی آن تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: باتوجه به سرایت زیاد امیکرون در کشور و استان لازم است ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتما واکسیناسیون خوددرا تکمیل کنید

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت