پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1400 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 113467

اولتیماتوم رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مخلان امنیت

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر دیشموک اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دستگاه قضایی، در قانون اساسی و هم در سند تحول توسط  آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا تدوین شد، سیاست اعمال مجازات‌هاست و یکی از وظایفی است که در قانون اساسی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

به گزارش صدای جنوب ،به نقل از امیددنا،حسن نگین‌تاجی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر دیشموک اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دستگاه قضایی، در قانون اساسی و هم در سند تحول توسط  آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا تدوین شد، سیاست اعمال مجازات‌هاست و یکی از وظایفی است که در قانون اساسی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: یک سیاست ویژه در برخورد با جرائم خشن و سرقت‌های مسلحانه و نزاع‌های فردی و جمعی و استفاده از سلاح است و در دستورالعمل اعلامی از سوی دستگاه قضا این جرایم را خط قرمز دستگاه قضا اعلام، و برخورد قاطعانه و بدون اغماض را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس‌کل دادگستری استان بیان کرد: از لحاظ فراوانی نزاع دسته جمعی، استان ما رتبه ۳۱ نزاع را بین استان‌های کشور دارد و وضعیت مطلوبی داریم.

نگین‌تاجی به اتفاقات اخیر استان اشاره و متذکر شد: حوادث اخیر استان مربوط به اختلافات ملکی و  خانوادگی بود و هیچ کدام مسئله امنیتی نبود.

وی اضافه کرد: متاسفانه سلاح ها به راحتی در خانواده وجود دارد ‌که این مسئله ریشه در تاریخ گذشته مردم است و به راحتی فرزند با کوچک‌ترین اتفاق از آن استفاده می‌کند.

نگین‌تاجی با بیان اینکه درگیری امنیتی در استان نداریم و اتفاقات ریشه در خانواده دارد، تصریح کرد: آیا در این راستا برنامه‌های نظام مندی و آموزش برای خانواده‌ها وجود دارد؟، که چنین اتفاقاتی نیفتد.

وی به مسئله آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ نهاد وظیفه دارند در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم فعال باشند و دستگاه قضا انسجام نهادها در جلوگیری از وقوع جرم را در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن اولتیماتوم به مخلان امنیت بیان کرد: به جد به همه دادستان‌های استان دستور دادیم نظارت کنند که در مراسمات عزا و شادی کسی حق استفاده از سلاح، حتی مجاز را ندارد و کسانی که از اسلحه استفاده کنند با برخورد قاطع روبرو می‌شوند.

نگین تاجی به اتفاقات دیشموک اشاره کرد و گفت:  هر کسی به خود اجازه می‌دهد انتقام شخصی بگیرد!، کسانی که به جای مراجعه به دستگاه قضا، اسلحه به دست بگیرد و به خانه‌های مردم حمله کنند، برخورد قاطع صورت می‌گیرد و جای آنها در زندان است و نهاد‌های نظارتی و نیروی انتظامی باید مستندسازی کنند و تعارف با کسی نداریم.

وی گفت: اگر کسی از روند کار انتقاد و گلایه و شکایتی دارد به ما مراجعه کند، بنده شبانه روز پاسخگوی مردم هستم و من‌ برادر شما هستم، ولی اینکه یک‌ نفر از خانواده‌ای مرتکب اتفاقی شود و اشتباهی کند و بگویند همه خانواده باید مهاجرت کنند یک فرهنگ غلطی است.

نگین تاجی با بیان اینکه، هیچ شخص و خانواده‌ای حق حمله و تعرض به خانواده دیگری ندارد، تصریح کرد: هشدار می‌دهیم هر کس در هر مراسمی و حتی از اسلحه مجاز استفاده کند با برخورد قاطعانه و مجازات شدید روبرو می‌شود.

نگین تاجی به اهمیت امنیت اشاره و خاطرنشان کرد: ما در راستای امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را داریم‌ که در مدت اخیر با شدت بیشتری اجرا می شود و هیچ کس در خودرو حق حمل هیچ نوع سلاحی را ندارد.

وی بیان کرد: قدردان نیروی انتظامی هستیم، ولی خانواده‌ها در جهت تربیت فرزند خود بیشتر تلاش کنند و معلم در جهت انجام وظیفه، تعلیم و تربیت را به هر دلیلی رها نکنند چرا که همه ما در مقابل خداوند پاسخگو و مسوول هستیم.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه، ما مسوولان وظیفه داریم پاسخگو باشیم گفت: تنها کسانی که می‌توانند فرهنگ غلط تیراندازی را حذف و اصلاح کنند خود مردم هستند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت