پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 اسفند 1400 ساعت 00:12:: شناسه خبر: 116703

طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست حفاظت محیط زیست گفت: با مشارکت ۶ گروه از تشکل های زیست محیطی طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در استان شروع شده است و تا پایان فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

اسلام جاودان خرد روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: در راستای پاکسازی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند، ابلاغی از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان ها ،همزمان با سراسر کشور این طرح در کهگیلویه و بویراحمد با حضور تشکل های زیست محیطی اجرا شد.

وی افزود: اجرای این طرح در تمامی شهرستانهای استان تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

جاودان خرد تاکید کرد: این طرح بصورت نمادین در شهرستان بویراحمد و کهگیلویه شروع شد و مابقی شهرستان ها با همکاری تشکل های زیست محیطی و دستگاه های اجرایی تا پایان فروردین ماه  این طرح ملی را ادامه خواهند داد.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: نباید ما با حضور یک روزه در طبیعت زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاکسازی طبیعت را برعهده دارند .

وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است گفت: امروز و در راستای اجرای این طرح ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت کرده تا از نابودی و تخریب امانت نسل های آتی جلوگیری کنیم. 

جاودان خرد ادامه داد: برنامه های این چنینی مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین مردم است.

وی ابراز داشت: پیام این برنامه این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حضور اعضا و مسئولین تشکل ها در اینگونه برنامه ها در جهت فرهنگ سازی بویژه در حوزه محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت