پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 فروردین 1401 ساعت 21:01:: شناسه خبر: 118684

هفته بدون فوتی ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش  صدای جنوب  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت ناشی از کرونا گزارش نشده است، گفت: شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۱۲۵ نفر است.
دکتر محمد غلام نژاد افزود: هم اکنون ۵۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۲ نفر مبتلای قطعی و ۷ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر غلام نژاد اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار و ۱۷۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی با شاره به آزمایش‌های انجام شده در این مدت ادامه داد: از ۷۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های PCR و رپید تست می‌باشند حدود ۲۷ درصد موارد مثبت بودند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مردم کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا باید حتی پس از واکسیناسیون رعایت شود.
دکتر غلام نژاد استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست، حفظ فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی، تهویه مناسب و حضور نیافتن در تجمعات برای پیشگیری از شیوع کرونا را ضروری دانست و گفت: لازم است نوبت‌های سوم و یاد آور واکسن کرونا حتما تزریق شود تا در صورت گرفتاری به کووید ۱۹ شاهد اوج گیری بیماری و مرگ و میر شهروندان نباشیم

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت