پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 اردیبهشت 1401 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 118795

گردهمایی و آشتی کنان وحدت آفرین طایفه مشایخ چرام+تصاویر

به گزارش صدای جنوب از چرام؛ امشب مصادف با ۲۰رمضان در مصلی چرام با حضور معاون سیاسی استاندار ؛نگین تاجی رئیس دادگستری استان ؛مدیرکل آموزش و پرورش ؛ و حجت‌الاسلام ساجدی رییس شورای حل اختلاف استان ؛حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ؛فرماندار چرام و امام جمعه چرام و شورای اداری […]

به گزارش صدای جنوب از چرام؛ امشب مصادف با ۲۰رمضان در مصلی چرام با حضور معاون سیاسی استاندار ؛نگین تاجی رئیس دادگستری استان ؛مدیرکل آموزش و پرورش ؛ و حجت‌الاسلام ساجدی رییس شورای حل اختلاف استان ؛حجت الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ؛فرماندار چرام و امام جمعه چرام و شورای اداری و رییس دادگستری و دادستان چرام و با حضور اقشار مختلف چرام گردهمایی و آشتی کنان وحدت آفرین و پیمان برادری طایفه بزرگ و نامدار مشایخ در ۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۱برگزار شد.

این مراسم به مناسب اصلاح و سازش در پی وقوع یک فقره قتل در ۱۳سال پیش انجام شد.

خانواده هادی همتی با بخشش قاتل در ماه مبارک رمضان باردیگر نشان دادند که مردم چرام می توانند با گذشت و برادری و بخشش در کنار هم با آرامش و آسایش زندگی کنند.

این بخشش با پیگیری ها و تلاش های افراد مختلف در نهادها و روحانیت و معتمدین انجام شد.

امام جمعه چرام در ابتدای این مراسم بیان کرد:یکی از حقوق مومن بر مومن حق گذشت و برادری است.

وی افزود:شهرستان چرام به لحاظ فرهنگی پیشینه فرهنگی خوبی دارند و الان هم پیشقراول هستند.

افشار گفت :این مجلس باشکوه به همت مصلحین و اقشار مختلف در ۱۳سال گذشته تلاش هابی شد تا خانواده همتی از حق قانونی خود گذشتند و نمود عملی بخشش را در ماه مبارک رمضان ترجمه کردند..

از مسیولان دادگستری استان و شهرستان که تلاش و کوشش کردند و بعضی از عزیزانی که در بین ما نیستند تشکر می کنم.

تقدیر ویژه از خانواده همتی که معامله با خدا کردند و فرهنگ ایثار را نهادینه کردند.

سیدعبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام در این گردهمایی با تشکر از همه عزیزانی که حضور یافتند بیان کرد:از رسانه ها که با نگاه تیز بین خود این مراسم و همدلی ها را انعکاس می دهد تشکر می کنم و از رییس کل دادگستری استان و همراهان و رییس اصلاح ذات آلبین در استان یعنی شورای حل اختلاف و حاج آقا صالحی که پیگیر این جلسه بودند و‌رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و جناب آقای عزت خواه رئیس فرهنگ استان و مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و دکتر هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار و دکتر فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و اعضای شورای تأمین که حضور یافتند تشکر می کنم.

وی افزود:این شهرستان از سرمایه های اجتماعی استان هستند .

توفیقیان گفت امیدوارم این جلسه الگویی برای همه ما باشد.

حجت‌الاسلام عبودی با اشاره اینکه از این اقدام خداپسندانه و بخشش خوش حال هستیم و من هم افتخار می کنم که از طایفه مشایخ هستم.

وی با تشکر از امام جمعه چرام که در اصلاح ذات آلبین در استان پرتلاش و نمونه هستند و تشکر از همه عزیزانی که در این جلسه حضور دارند

رییس شورای سیاست گذاری اائمه جمعه استان با تشکر از دستگاه قضایی و انتظامی استان که زحمات زیادی متحمل شدند بیان کرد:امیدواریم که به علت خشم و عصبانیت های لحظه ای شاهد تلخی هابی هستیم اما از طرف دیگر بخشش ها و گذشت ها هم ستودنی است.

نکته زیبایی که در این جلسه هست خانواده همتی با بزرگی خود چیزی نخواستن که چیزی باب شود‌ و تجلیل می کنیم از این حرکت ارزشمند که دل همه را خوش کردید

هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار با اشاره به تنوع اقوام و طوایف در چرام گفت امیدواریم که دیگر شاهد اتفاقات تلخ و قتل نباشیم .

وی با اشاره به رواج برخی بدعت ها در مراسم عزاداری و قبرستان ها بیان کرد:باید از ظرفیت بزرگان شهرستان برای اثر گذاری مطلوب استفاده کرد .

وی از همه کسانی که در برگزاری این گردهمایی و بخشش تلاش داشتند تقدیر و تشکر کرد

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت