پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:02:: شناسه خبر: 120349

همه کمک کنیم تا دولت از این گردنه سخت عبور کند/ نسبت به دغدغه معیشت فرهنگیان غافل نشده‌ایم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح تحولی دولت در حوزه اقتصادی طرح مهمی است و همه باید برای اجرایی شدن آن کمک کنیم.

سید علی احمدزاده در همایش گرامیداشت هفته مقام معلم در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج با بیان اینکه معلمی شانی از شان پروردگار و صاحب جایگاه ویژه‌ای است، گفت: معلمی یک باور و عشق درونی است، قدردان همه معلمانی که برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی تلاش می‌کنند هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر کشوری آباد می‌خواهیم باید به موضوع مهم تعلیم و تربیت توجه کنیم افزود: معلمان به جای اینکه دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشند دغدغه نان و معیشت را دارند و اینکه معلمان برای معیشت تجمع می‌کنند دردناک است.

وی بر لزوم رسیدگی به مشکلات و دغدغه معلمان و حل آن تاکید کرد و با بیان اینکه نسبت به دغدغه قشر فرهنگی جامعه بی‌توجه نیستیم، گفت: در شرایط خاصی به سر می‌بریم کشور در حال عبور از یک گردنه سخت اقتصادی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقتصاد پاشنه آشیل کشور است و دشمن این موضوع را فهمیده و در حال ضربه‌زدن از همین مسیر است، گفت: ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، رئیس جمهور برنامه تحولی تقدیم رهبر معظم انقلاب کرد و مورد موافقت ایشان هم قرار گرفت این تحول حوزه اقتصادی در ابتدا با سختی‌هایی برای مردم همراه است اما باید برای ادامه آن به دولت کمک کنیم.

وی بیان کرد: مجلس سال گذشته ۸ میلیارد دلار یارانه مصوب کرد که به نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی داده شود تا این نیاز کشور از خارج تامین شود اما انحرافاتی داشت و بدون اینکه به دست مردم برسد تمام شد.

احمدزاده بیان کرد: آیت‌الله رئیسی و تیم اقتصادی دولت به این نتیجه رسیدند که این یارانه‌ها به جای اینکه به وارد کننده و با نگاه به خارج کشور داده شود به مردم اختصاص و از درون تحول ایجاد شود از طرف دیگری هم کشور بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی متمرکز شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغی که برای واردات نهاد‌ه‌های دامی و دانه‌های روغنی در نظر گرفته شده ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار معادل ۸۱۰ هزار میلیارد تومان است، هزینه زیادی که از جیب مردم به خارج از کشور می‌رفت دولت تصمیم گرفت بخشی از این ۸۱۰ هزار میلیارد تومان به مردم داده شود و بخشی به تولید تزریق شود تا وابستگی ‌ها از بین برود.

استاندار با بیان اینکه رونق تولید باعث ایجاد اشتغال در استانی مانند کهگیلو یه و بویراحمد می‌شود، گفت: هر جایی که برای بازدید می‌روم دغدغه خانواده‌ها اشتغال فرزندانشان است، خانواده‌هایی هستند که ۴ یا ۵ فرزند بیکار دارند و از ما می‌خواهند برایش قدمی برداریم.

احمدزاده بیان کرد: امکان اینکه همه این جمعیت بیکار در ادارات جذب شوند وجود ندارد بنابراین بهترین راه، ایجاد اشتغال پایدار با تزریق سرمایه است و در صورتی که بخشی از این ۸۱۰ هزار میلیارد تومان به تولید و اشتغال تزریق شود تحول بزرگی ایجاد خواهد شد.

احمدزاده بیان کرد: این تحول بزرگ در بخش اقتصاد آغاز شده است و همه باید کمک کنیم تا دولت از این گردنه سخت عبور کند از همه شما خواهران و برادرانم در دانشگاه فرهنگیان می‌خواهم در آگاهی بخشی به مردم در طرح تحولی دولت کمک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به اهمیت این تحول اقتصادی پی ببرید به دشمن نگاه کنید که شبانه‌روز تلاش می‌کند تا این طرح به نتیجه نرسید چرا که می‌داند چقدر در تحول اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت