پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1401 ساعت 19:04:: شناسه خبر: 122989

ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات بلوط زاگرس

ایجاد مرکز تحقیقات بلوط زاگرس جهت مبارزه با آفت برگ‌خوار سفید، مهم‌ترین مطالبه مسئولان استانی در دیدار با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بود.

به گزارش صدای جنوب  جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون آب و کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و چند تن از مدیران کل استان در تهران برگزار شد.

سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه مهم‌ترین مشکل این حوزه را آفت برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط‌های زاگر‌س عنوان و خواستار توجه جدی نسبت به این مهم شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: حل این مشکل امروز به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل فکر اساسی و علمی صورت گیرد.

جاوید بخت با اشاره به توپوگرافی مناطق جنگلی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: پاسداری از حفاظت منابع طبیعی ازجمله جنگل ها به دلیل کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تامین اعتبار برای ایجاد پایگاه اطفا حریق، تامین اعتبار برای ایجاد پروژه‌های آبخیزداری و جنگل، تجهیز امکانات مورد نیاز نیروی یگان حفاظت و تبدیل وضعیت نیروی های انسانی که به طریق مختلف در این اداره کل مشغول به خدمت هستند، مهم ترین مطالبات ما به رئیس مجلس شورای اسلامی است.

در این نشست همچنین علی معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ضمن بیان مشکلات حوزه کشاورزی استان توجه به ضرورت مبارزه با آفات برگخوار سفید بلوط را لازم دانست و بر رفع مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در این جلسه ضمن بیان وضعیت آفت بلوط و دیگر موارد مطرح شده منابع طبیعی گفت: مشکلات بررسی و مهم‌ترین آن‌ها در برنامه‌های سفر رییس مجلس در اولویت قرار می‌گیرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت