پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1401 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 122991

پیشنهادات راهگشای رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به کمیسیون کشاورزی مجلس/ از ایجاد مرکز تحقیقات بلوط تا تسهیلات ارزان‌قیمت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهادات راهگشایی را ارائه کرد.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهادات راهگشایی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از مجموع ۸۵۰ هزار هکتار جنگل این استان، بیش از ۶۰ هزار هکتار آن به آفت پروانه برگ‌خوار و جوانه‌خوار بلوط مبتلا شدند که نیازمند یک چاره و راه‌حل ملی برای نجات جنگل‌های بلوط زاگرس هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به نقش جنگل‌های این استان در تامین ۱۰ درصد آب کشور افزود: پیشنهاد ما این است که مرکز تحقیقات بلوط کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر شود تا این سرمایه ملی به شکل بهتری حفظ شود.

معتمدی‌پور ادامه داد: تامین اعتبار برای مبارزه با آفت اخیر جنگل‌های بلوط این منطقه انتظار دیگر ما از کمیسیون کشاورزی مجلس است.
تصویب هزار میلیارد تومان اعتبارات ارزان‌قیمت برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی با محوریت صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی و طرح‌های اشتغال‌زا پیشنهاد دیگر معتمدی‌پور در این دیدار بود.
وی بیان کرد: تامین اعتبار برای تکمیل ۱۲ طرح‌ نیمه‌تمام و زیرساختی حوزه آب و خاک و طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، تامین امکانات مبارزه با آتش‌سوزی در جنگل و مرتع، تامین نیروهای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، حمایت از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تصویب یک ردیف اعتباری برای اصلاح و احیا باغات در سطح ۳۰ هزار هکتار از دیگر پیشنهادات ما در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بود.
متولی ارشد بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از قول اعضای کمیسیون کشاورزی برای حمایت جدی از طرح تسری همکاران جهاد خبر داد و تاکید کرد: رعایت عدالت در پرداخت حقوق و مزایا از سیاست‌های محوری دولت و مجلس است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و همکاران ما نیز مزه شیرین عدالت را بچشند.

معتمدی‌پور تصریح کرد: از دیگر پیشنهادات جدی ما احداث پنج مجتمع بزرگ آبزیان و صدور مجوز تامین آب آن‌ها و همچنین تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی برای تامین آب آشامیدنی عشایر و ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا برای عشایر کهگیلویه و بویراحمدی بود که با جدیت پیگیری خواهند شد.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا در بخش کشاورزی تصریح کرد: در این دیدار علاوه بر پیشنهادات ذکر شده اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ درصد در حوزه دام و طیور و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش گیاهان دارویی پیشنهاد داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این پیشنهادات در دیدارهای جداگانه‌ای با رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی نیز مطرح شدند که امیداواریم با نهایی شدن آن شاهد تحرک بیشتر در بخش کشاورزی باشیم.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت