پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1401 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 123532

برداشت بیش از ۴۰ هزار تن صیفی جات در باشت

به گزارش  صدای جنوب ، سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: این میزان صیفی جات برداشت شده شامل خیار، گوجه، هندوانه و طالبی بوده است. محمد انصاری سطح زیر کشت صیفی جات شهرستان باشت در سال زراعی جاری را ۷۰۰  هکتار برآورد کرد و افزود: ۵۰۰ نفر بهره بردار به صورت مستقیم در کشت و کار […]

به گزارش  صدای جنوب ، سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: این میزان صیفی جات برداشت شده شامل خیار، گوجه، هندوانه و طالبی بوده است.
محمد انصاری سطح زیر کشت صیفی جات شهرستان باشت در سال زراعی جاری را ۷۰۰  هکتار برآورد کرد و افزود: ۵۰۰ نفر بهره بردار به صورت مستقیم در کشت و کار صیفی جات این شهرستان اشتغال دارند.
وی ادامه داد: بخشی از صیفی جات تولید شده به استان های هم جوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: با بیان اینکه انبار سردخانه و صنایع تبدیلی محصولات تولیدی شهرستان وجود ندارد ادامه داد: متاسفانه بخش عمده ای از محصول تولیدی شهرستان به خارج از شهرستان و استان با حداقل سود حاصل فروخته می شود
پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در طرح دامدار کارت به دامداران باشت
سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: ۱۲۰ فقره تسهیلات بانکی با میزان ۴۰ میلیارد ریال با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و در قالب دامدار کارت امسال به فعالان بخش دامداری شهرستان پرداخت شده است.
انصاری با اشاره به استقبال نسبی دامداران باشت از اجرای طرح دامدار کارت در شهرستان افزود: ۱۳۰ متقاضی هم اکنون در نوبت پرداخت این میزان تسهیلات بانکی هستند.
وی ادامه داد: از زمان شروع پرداخت تسهیلات دامدار کارت تاکنون ۳۲۰ متقاضی برای دریافت این میزان  تسهیلات تشکیل پرونده داده اند.
انصاری بیان کرد: در سال گذشته ۶۵ هزار تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد که از این میزان ۴۰ هزار تن محصول باغی و ۲۵ هزار تن محصول زراعی است.
وی اضافه کرد: گندم، برنج، کلزا، ذرت، لیموترش، پرتقال و نارنگی از مهمترین محصولات تولیدی بهره برداران حوزه کشاورزی در باشت است.
سرپرست جهاد کشاورزی باشت گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که چهار هزار و ۲۰۰ بهره بردار در زمینه کشت زراعی و سه هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه باغات در باشت فعالیت می کنند.
شهرستان ۲۵ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت