کیومرث حاجی زاده در نشست کمیسیون ایمنی راهها خواستار رفع مشکل آنتندهی تلفن همراه در محورهای ارتباطی استان شد و افزود : اولویت در جادههای استان گذاشتن نیوجرسی در نقاط حادثه خیز و استاندارد کردن جادهها میباشد وی با بیان اینکه باید خدمات نظام به مردم اعلام شود، گفت: در حوزه راه اعتبارات در حوزه […]
کیومرث حاجی زاده در نشست کمیسیون ایمنی راهها خواستار رفع مشکل آنتندهی تلفن همراه در محورهای ارتباطی استان شد و افزود : اولویت در جادههای استان گذاشتن نیوجرسی در نقاط حادثه خیز و استاندارد کردن جادهها میباشد
وی با بیان اینکه باید خدمات نظام به مردم اعلام شود، گفت: در حوزه راه اعتبارات در حوزه راه و آب بوده است زیرا دو معضل اصلی استان است اما نتیجه این تمرکز باید در زندگی مردم مشخص شود.
حاجی زاده از ناتمام گذاشتن برخی پروژههای حوزه راه انتقاد کرد و گفت: وقتی تاکید میکنیم جادهای سریع شروع و به اتمام برسد به این دلیل است که شاهد افزایش حوادث و تلفات نباشیم، البته متاسفانه جاده ساخته میشود اما باید برگردیم و جاده نوساز را ایمن کنیم که یاسوج_ سمیرم مصداق آن است.
وی ایمن سازی تعدادی از جادههای استان که نقاط حادثه خیز بیشتری دارند در دستور کار قرارداد و تصریح کرد«جادههای غیراستاندارد، سرعت زیاد و خودروهای غیراستاندارد را از علل افزایش تصادف ها در جادههای استان دانست.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار با انتقاد از طولانی شدن برخی پروژها بیان کرد: بهره برداری از طرح پاتاوه-دهدشت ۲۷ سال طول کشیده و همچنان مشکلات خود را دارد و طرح جاده یاسوج-اصفهان ساخته شده، ولی ایمن سازی نشده و باید دوباره ایمن سازی شود
.حاجی زاده با بیان اینکه دو الی سه درصد جاده ملی پاتاوه به دهدشت باید تکمیل شود زیرا هزینه رفت و آمدها، کاهش هزینه ها و بهره برداری روستاها از آن امکان پذیر می شود ، گفت: بحث روشنایی، تهویه تونل ها و سایر نیازها باید مورد بررسی و تکمیل شود.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: معارضات باعث طولانی شدن پروژهها میشود و تا بیایم این مشکل را حل و اعتبار تزریق کنیم یکی دو سال طول میکشد،وچندین سال کمربندی یاسوج به فاصله ۵ کیلومتر دچار معارض است، ورودی های شهر یاسوج یکی از معضلات اصلی معارضات است.
وی با بیان اینکه در نشستهای مختلف به مشکلات در راه های استان اشاره کردو گفت: وجود جاده ایمن از موضوعات اصلی است و ملزومات مانند نیوجرسی جاده های انتنی و چراغ های چشمک زن و علائم ترافیکی باید در نظر گرفته شود و پروژه ها باید کامل تحویل داده شود زیرا در برابر جان و مال مردم مسئول هستیم
حاجی زاده با بیان اینکه یکی از علت تصادفات جاده ها است، گفت: بحث آموزش ، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی در حوزه رانندگی از دیگر موضوعات است که در تصادفات اثر گذار است اما توجه به زیرساخت و موضوعات فنی مهم است
وی در پایان این نشست به معضل شوتیها در جادههای استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از علل تصادف ها در جادههای استان خودروهای شوتی هستند که هر چه سریعتر ایستگاه ایست و بازرسی برای جلوگیری از افزایش کالای قاچاق و جولان خودروهای شوتی تعیین تکلیف شود.