پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1401 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 124100

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بازدید میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی از وضعیت سیل و براورد اولیه خسارت/بیش از ۸۵۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآورد اولیه در پی بارش‌های سیل آسا تاکنون بیش از ۸۵۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآورد اولیه در پی بارش‌های سیل آسا تاکنون بیش از ۸۵۶ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

 

سید علی معتمدی پور در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب افزود: بارش های اخیر به بخش‌های آبزی پروری، زراعت و برنجکاری، صیفی و سبزی، باغات، ایستگاه پمپاژ کشاورزی، جداول و کانال‌ها، اماکن دامی، زنبور عسل، دام سبک و سنگین و مرغ بومی خسارت شده است.

 

وی اظهار کرد: در پی بارش‌های سیل آسا چند روز اخیر ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت دیده اند.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۸۵۰هکتار برنجکاری و زراعت، ۷۵۰ هکتار سبزی و صیفی، ۴۵۰۰هکتار باغ، ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی، بیش از ۱۵۵ دام سبک و سنگین و ۱۳۰۰ قطعه مرغ محلی از بین رفتند.

 

معتمدی پور تصریح کرد: بیشترین خسارات بارشهای سیل آسا ناشی از سامانه مونسون در شهرستان‌های و مناطق سردسیری استان بوده است.

 

وی ادامه داد؛ از ابتدای بارش‌های سیل آسا تاکنون بیش از ۸۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها و صعب العبور بودن راه‌های روستایی و عشایری احتمال افزایش خسارات وجود دارد.

 

معتمدی پور بیان کرد: میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی هنوز بصورت دقیق و کامل مشخص نیست و پس از مساعد شدن وضعیت جوی و خروج این سامانه ارزیابی ها و کارشناسی های لازم انجام و میزان خسارات دقیق مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

برپایه گزارش صدای جنوب، از زمان اغاز بارش های اخیر با دستور سیدعلی معتمدی پور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت جهادی وی ، کارشناسان در نقاط مختلف استان بصورت میدانی نسبت به براورد خسارت در حوزه کشاورزی اقدام کرده اند. 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت