پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 مرداد 1401 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 124328

امام جمعه سوق:

آبخیزداری و آبخوان داری علاج بحران مزمن سیلاب‌ها است

نماز عبادی سیاسی جمعه شهرسوق برگزار شد.

صدای جنوب:

خطیب جمعه سوق گفت: دوشنبه ۱۷ مرداد شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار است که این روز را به خبرنگاران عزیز تبریک عرض میکنیم.

حجت الاسلام کیانی اصل گفت: خبر ، تحلیل و مجموعه اطلاعات در جامعه به مثابه هوایی است که انسان از آن استنشاق می کند و در پی کراش به وسیله مویرگها به لایه های درونی بدن نفوذ کرده و موجب قوت و حیات در صورت صحت یا ضعف و ممات در صورت فساد میشود.

وی افزود: رسالت صاحبان رسانه ، تریبون دار ها به معنای اعم و خبرنگاران به معنای اخص که متولیان تامین هوای تنفسی در جامعه هستند در تلاش برای صحت کار رسانه ای بسیار مهم است.

کیانی اصل ادامه داد: توصیه ها به فعالیت رسانه‌ای ، پرهیز از عادت غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن ، پرهیز از انتشار حرف های نادرست ، پرهیز از شایعه سازی و شایعه پراکنی ، پرهیز از کد کردن فضا به نام شفافیت ، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی ، پرهیز از اتهام‌زنی ، پرهیز از عیب جویی بی منطق به اتهام زنی به نام نقد اصلاح ، صداقت در خبر و پرهیز از طرفداری از جناح خاص و یا فرد خاص میباشد.

وی گفت: شهدای مدافع حرم الگوهای آخرالزمانی بصیرت هستند که دفاع عزتمندانه از انقلاب و مقاومت اسلامی داشتند و رایحه شهادت را در جامعه اسلامی منتشر کردند که در این هفته هم رجعت چند شهید مدافع حرم ، این سفیران غربت و مظلومیت کشورمان را عطر آگین کردند.

کیانی اصل مناسبت های تاسوعا و عاشورای حسینی را به دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت گفت و ادامه داد: مقوله عزاداری امام حسین علیه السلام یکی از امتیازات جامعه شیعه بر دیگر جوامع است. از همان روزی که ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام شروع شد چشمه جوشانی از فیض و معنویت در جامعه شیعه جاری شد ، این چشمه جوشان تا امروز همچنان ادامه داشته و بعد از این هم ادامه دارد.

خطیب جمعه سوق گفت: این چشمه جوشان از همان روز عاشورا که حضرت زینب بالای تل زینبیه رفت شروع شد ؛ حضرت زینب سلام الله علیها چه در کربلا پ چه در کوفه و چه در شام و چه در مدینه ، با صدای بلند به بیان حادثه عاشورا پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین نعمت ها نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السلام است که این نعمت عظیم دلها را به منبع جوشش ایمان اسلامی متصل می کند.

امام جمعه سوق افزود: مردم باید مخلصانه و برای استفاده در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کنند ، نه برای وقت گذراندن یا به صورت عامیانه برای ثواب اخروی . البته شرکت در مجالس ثواب اخروی دارد اما باید از این مطالب استفاده کنیم . روحا و قلبا این مجالس را وسیله ای برای ایجاد ارتباط و اتصال هرچه کمتر میان خودمان به امام حسین علیه السلام و خاندان پیامبر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: مجالس عزای حسینی باید چه ویژگی داشته باشد : ۱. محبت به اهل بیت را زیاد کند ۲. دومین ویژگی این است که مردم نسبت به اصل حادثه عاشورا به رفت روشن تر و واضح تری پیدا کنند ۳. سومین ویژگی افزایش ایمان و معرفت دینی است و در چنین مجالسی بایداز این نکاتی مطرح می‌شود که موجب ایمان و معرفت بیشتر در مستمع و مخاطب گردد.

پیام های عاشورا برای مقاومت امروز جامعه

کیانی اصل بابیان اینکه، سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام هزینه دارد گفت: هزینه‌هایی که امام سوم شیعیان با جان و مال و فرزندان پرداخت ، از دشمن ولو با عده و عده زیاد نباید هراس داشت .

وی بابیان اینکه، تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم از خصایص جبهه باطل است،خاطرنشان کرد: مرگ با عزت بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد ؛ سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گرو مقاومت و پایداری است.

وی بااشاره به پاسخ قاطع ایران به مقصر نمایی اروپایی ها گفت: با توجه به اینکه آمریکا شش شرکت و یک نفتکش خارجی را به اتهام همکاری با ایران تحریم کرد ، مسئولان دولت کنونی و مجلس ایران پاسخ هر اقدامی را با اقدام متقابل خواهند داد و به همین دلیل همزمان با تحریم شرکت های ایران از راه اندازی صدها سانتریفیوژهای جدید خبر دادند.

آبخیزداری و آبخوان داری علاج بحران مزمن سیلاب‌ها است.

ححت الاسلام کیانی اصل تاکبد کرد: سیلاب های اخیر که تلفات جانی و خسارت های مالی زیادی را به همراه داشت که ابتدائا به خانواده های داغدیده تسلیت عرض میکنیم و از خداوند منان برای این عزیزان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم ،و از حضور به موقع مسئولان در جمع مردم سیل زده هم تقدیر و تشکر میکنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر ، خدمت رسانی به مردم و ارزیابی خسارت وارد شده به مردم باید در اولویت کاری دانست و گفت: باید مجلس و دولت با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به تحول ساختاری سخت افزاری ، نرم افزاری و انسان افزاری نهاد مدیریت بحران اقدام کنند زیرا راه علاج بحران مزمن سیلاب ها توجه به آبخیزداری یعنی حفظ حوضه های آبریز و آبخوانداری یعنی ذخیره سازی آب ها است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت