پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1401 ساعت 08:06:: شناسه خبر: 125958

سفره ای به پهنای ایران؛ سنگ تمام کهگیلویه و بویراحمدی ها در پذیرایی از زائران حسینی

به گزارش صدای جنوب ،  حکمتیان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ۳۶ موکب در مسیر کاروان های اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان و مرزهای کشور در حال انجام خدمات به مسافران کربلای معلی هستند. ا اکنون زیباترین جلوه های خدمت خداپسندانه در موکب های اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد جلوه گری […]

به گزارش صدای جنوب ،  حکمتیان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ۳۶ موکب در مسیر کاروان های اربعین حسینی در شهرهای مختلف استان و مرزهای کشور در حال انجام خدمات به مسافران کربلای معلی هستند.

ا
اکنون زیباترین جلوه های خدمت خداپسندانه در موکب های اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد جلوه گری می کند جایی که همه اقشار جامعه لباس خدمت پوشیده اند و می خواهند از راه دور به مولایشان عرض ارادت کنند.

پزشکانی که در حالت معمول پیدا کردن آنان و گرفتن ویزیتشان به سختی امکان پذیر بود به صورت گروهی با همکاران خود برنامه ریزی کرده اند تا موکب ها از پزشک متخصص خالی نماند.

فرشاد رستمی یکی از پزشکان مستقر در موکب طریق الکربلای گچساران خدمت به زائران اباعبدالله حسین (ع) را توفیقی ارزشمند می داند.

او اعتقاد دارد برای فراهم کردن شرایط خوب سفر کاروان های حسینی هر فردی باید هر کاری که از دستش برمی آید انجام دهد.

چند روز اخیر یکی از شهروندان گچسارانی با وجود شرایط سخت اقتصادی یک شتر برای پذیرایی از زائران اربعین به موکب طریق الکربلا اهداء کرد تا از این طریق عشق خود برای خدمت به زائران سیدالشهدا (ع) را نشان دهد.

این خیر که خواست نام او منتشر نشود رنج سفر را برخود هموار کرده و برای تهیه یک نفر شتر به استان های شرقی کشور سفر کرد تا ارادت خود به اباعبدالله حسین (ع) را این گونه نشان دهد.

نمازیان از خادمان مسافران کربلای معلی در گچساران که جانباز دوران دفاع مقدس و معلول است با چای و شربت از زائران پیشوای سوم شیعیان پذیرایی می کند می گوید: شور و اشتیاق مردم برای خدمتگزاری در موکب ها یادآور روزهای دفاع مقدس است.

پذیرایی از هزاران زائر در گچساران

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران با اشاره به اینکه هنگام شلوغی حداقل ۱۰۰ بانوی این شهرستان در آشپزخانه‌های موکب ظرف می‌شویند، شور و حال مردم برای خدمتگزاری به زائران را توصیف ناشدنی ارزیابی کرد.

پذیرایی از هزاران زائر در گچساران

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران با اشاره به اینکه هنگام شلوغی حداقل ۱۰۰ بانوی این شهرستان در آشپزخانه‌های موکب ظرف می‌شویند، شور و حال مردم برای خدمتگزاری به زائران را توصیف ناشدنی ارزیابی کرد.

محمد رمضانی گفت: با مشارکت فعال شهروندان خداجوی این شهرستان روزانه چهار تا پنج هزار زائر اربعین حسینی در این موکب اسکان و پذیرایی می شوند.

وی عنوان کرد: عاشقان اباعبدالله حسین (ع) در ۲ شعبه موکب طریق الکربلای گچساران در محل های روستای تلخ آب شیرین و بوستان شهدای گمنام کار خدمات رسانی به زائران را به عهده دارند.

 

وی بیان کرد: این زائران از استان های شرق ایران و کشورهایی مانند پاکستان در قالب کاروان های بزرگ و کوچک خدمات دریافت می کنند.

رمضانی تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ نفر به صورت شبانه روزی و پاره وقت کار خدمت به کاروان های حسینی در موکب طریق الکربلای گچساران را به عهده گرفته اند اما به گزافه نیست اگر بگوییم ۶۰ هزار نفر در این عرصه مشارکت می کنند.

 

وی بیان کرد: همه هزینه های پذیرایی در سه وعده شبانه روز را عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت این شهرستان به صورت نقدی و غیرنقدی تامین می کنند.

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران تاکید کرد:۱۰  نفر از کادر پزشکی و پرستاری از جمله ۲ پزشک متخصص در این موکب خدمات درمانی انجام می دهند و روزانه ۱۰۰ مسافرِ بیمار ویزیت می شود.

وی تاکید کرد: همچنین روزانه ۵۰ خدمات خودرویی با مشارکت فعال اصناف خودرو به زائران انجام می شود.

به گفته رمضانی کاروان ها در ساعت های مختلف شبانه روز فعال هستند و روزانه چندین نوبت پذیرایی برای زائران انجام می شود اما از نخستین روز برپایی موکب” ۱۳ روز پیش” تاکنون هیچ گاه مشکلی برای تامین هزینه های پذیرایی نداشته ایم.

 

رمضانی تاکید کرد: در زمان حاضر یک آشپزخانه موکب در روستای آبشیرین، یک آشپزخانه در روستای تلخ آب شیرین و  ۲ آشپزخانه در شهر دوگنبدان کار پخت غذا برای کاروان های حسینی را به عهده دارند.

رمضانی همچنین از اختصاص پنج حسینیه برای اسکان زائران در گچساران خبر داد.

روند خدمات رسانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مسیر عزیمت زوار امام حسین (ع) به استان خوزستان و مرز شلمچه در مناطق مختلف استان موکب‌هایی برای استقبال و پذیرایی از زائران ایجاد شده که خدمات خوبی در این مراکز انجام می شود.

سید علی احمدزاده عنوان کرد: در شهر بوستان مردم خانه‌های خود را برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) آماده کرده اند، در شوش و گچساران نیز شاهد چنین اقدام ارزشمندی از سوی هم‌استانی‌ها بوده ایم که این نشانه اوج ارادت مردم به سیدالشهدا (ع) است.

وی با اشاره به مردمی بودن موکب‌ها و ارائه خدمات به تمام زوار ایرانی و خارجی اباعبدالله (ع)، بیان کرد: امید است سال‌های آینده حمایت‌های بیشتری از موکب‌ها شود.

مسئولان در کنار مردم

احمدزاده افزود: برای نخستین بار حمایت از موکب های ثبت شده در دستور کار قرار گرفت و ۴۰۰ هزار بطری آب معدنی، چهار تن روغن، ۵۰ تن آرد، ۲۰ تن برنج و ۲۰ تن شکر با نرخ دولتی تامین و برای توزیع در اختیار موکب‌های استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به نیاز موکب‌ها به وسایل خنک کننده و نبود اعتبار در این خصوص، یادآورشد: با همکاری دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ دستگاه کولر گازی جمع‌آوری و در اختیار موکب‌های در مرز و همچنین موکب‌های مستقر در کشور عراق قرار گرفت.

بنا به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، ۲۸ دستگاه کامیون هم، کار حمل لوازم و خدمات موکب‌های استان را به مرز انجام دادند.

عابد محمدی تاکید کرد: در بیست روز ابتدای شهریور امسال، سه میلیون و ۵۰۴ هزار و ۳۳۰ وسیله نقلیه در جاده‌های اصلی استان تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی علت افزایش این تردد را جابه جایی زائران به مرز شلمچه عنوان کرد و ادامه داد: تعداد ۱۰ هزارو ۴۰۷ اتوبوس در جاده‌های اصلی استان تردد داشته اند که بیشتر آن‌ حامل زائران حسینی بوده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت