پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 آبان 1401 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 127550

مرور خطبه های نماز جمعه کهگیلویه؛

مرگ برجام

صدای جنوب: نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف کهگیلویه برگزار شد. درزیر شرح خطبه های امامان جمعه به اختصار بیان میشود.. حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته دیشموک با بیان اینکه تیراندازی های شبانه در دیشموک حق الناس است از لزوم ورود […]

صدای جنوب:

نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف کهگیلویه برگزار شد.

درزیر شرح خطبه های امامان جمعه به اختصار بیان میشود..

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته دیشموک با بیان اینکه تیراندازی های شبانه در دیشموک حق الناس است از لزوم ورود دستگاه های امنیتی به این مسئله بصورت جدی توجه سخن گفت

راوند در ادامه از بی توجهی مسئولان به دیشموک انتقاد و تاکید کرد: آیا مسوولان ما رضایت رهبری را جلب کردند؟!، استاندار برای مردم دیشموک در حوزه برنامه های دانش بنیان چکار کرد؟، چندین بار اسم دیشموک توسط مسوولان کشوری در استان ذکر شده ولی هیچ توجهی از سوی مسوولان به منطقه دیشموک نشده است

وی بیان کرد: آیا آموزش و پرورش در بحث سند تحول بنیادین خواسته ی رهبری را محقق کردند؟

راوند تشریح کرد: البته مسوولان باید همه دست به دست هم دهند و فرمایشات رهبری درمورد شهید تهرانی مقدم که هر قولی را داده و عمل کردند؛ را مطالعه کنید.

وی به مشکلات بخش دیشموک اشاره کرد و گفت: برخی سازمانها و ادارات بدون آزمون، و بدون قانون افرادی را بکار می گیرند که باید بازرسی و حراست دستگاها ورود کرده و هر استتخدامی باید با آزمون و امتحان و قانونی باشد.

راوند به قطعی برخی راههای ارتباطی اشاره و بیان کرد: مسیر تنگ چویل ( مسیر دیشموک به خوزستان) مسیر پردد دیشموک به خوزستان قطع هست، درصورتی که مسوولان هر کدام می آید و می گوید میلیاردها تومان به تنگ چویل( دیشموک_خوزستان) اختصاص یافت ولی هیچ کاری صورت نمی گیرد، راهداری توجه کند که مردم از قطعی راه ارتباطی گلایه داشته و ناراحت هستند.

***

حجت‌الاسلام و المسلمین علی وحدانی‌فر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت یکی از مصادیق تقوا را تقوای در حق همسایه عنوان و اظهار کرد: انسان باید نسبت به همسایه خود عنایت ویژه داشته باشد.

امام جمعه دهدشت صله‌رحم نسبت به پدر مادر را مقدم‌تر از هر مرتبه صله‌رحم عنوان و تصریح کرد: عزت دنیا و آخرت در دعای مادر و پدر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که این روزها ابرقدرت‌های دنیا رو به افول هستند گفت: کشورهایی که روزی مستعمره این ابرقدرت‌ها بودند رو به قدرت هستند و این روزها آن کنشگری سابق و تک‌بعدی از بین رفته است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نقش مهم قدرتی ایران در نظم نوین جهانی را یادآور شد و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با ذخایر انرژی و تولیدی که در حوزه‌های مختلف دارد یک کنشگر مهم است.

امام جمعه دهدشت از فروپاشی هژمونی غربی در عرصه نظامی و فناوری به عنوان دیگر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در نظم نوین جهانی نام برد و تصریح کرد: هم چنین در حوزه گفتمانی، امروز هیچ قرارداد مهم بین‌المللی وجود ندارد مگر این که جمهوری اسلامی ایران باید در آن نقش داشته باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر دستیابی سپاه سرافراز به ماهواره قائم ۱۰۰ را از دیگر افتخارات عنوان و خاطرنشان کرد: این مسئله توان حمله به خاک اروپا و پایگاه‌های آمریکایی با استفاده از موشک دومرحله‌‌ای را به جمهوری اسلامی داده و حاصل شده است.

وی بیان کرد: آن‌هایی که فکر می‌کردند برخی تعارف‌ها بلوف سیاسی است بدانند این روزها در اوج بحران، جمهوری اسلامی با کسی تعارف نخواهد داشت.

وحدانی‌فر گفت: با شلیک موشک سه مرحله‌ای به طرف مقابل تفهیم کردیم دوران پس از برجام تمام شده و اینجاست که باید قدر ولی فقیه، عالم و عادل آن سید فرزانه را بدانیم.

امام جمعه دهدشت با بیان این که برجام هیچ حاصلی و حتی سایه‌ای برای ما نداشت بلکه خار فراوان داشت گفت: شکلیک موشک قائم ۱۰۰ یعنی اگر شما با هر فاصله‌ای اراده حمله نظامی داشته باشید جمهوری اسلامی ایران بر همان فاصله سینه شما را خواهد شکافت.

وی افزود: این ماحصل تفکر جوانانی است که حرف ولی فقیه جامعه را گوش دادند.

امام جمعه دهدشت ترور عمران‌خان را یادآور شد و با بیان این که غرب نمی‌خواهد قدرت جدید دیگر مقابل آن‌ها رشد کند بیان کرد: تفکر عمران خان، آمریکا را بر آن داشت اگر کشوری دیگر کنار ایران، روسیه و چین قرار بگیرد و یک نخست‌وزیر مخالف آمریکا باشد کار آن را تمام کند لذا او را برکنار کردند و ترور ناموفق داشتند.

وی فضای نازیبای شهر دهدشت را یادآور شد و ضمن تشکر از زحمات شهردار، سه عامل را باعث وجهه شهری نازیبا عنوان و تصریح کرد: نقش شهروندان در تنظیف سیمای شهری بسیار مهم است، کسبه و بازاریان که جداول را پر از زبال‌ها می‌کنند بدانید خیابان محل عبور مردم است و نه برای ریختن زباله‌های شما؟

وی نقش آموزش وپرورش در آگاه‌سازی نسبت به مسئله محیط‌زیست و زیباسازی شهری را مهم خواند و گفت: توقع این است مدارس و دانشگا‌ه‌ها این مهم را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه دهدشت نیروهای خدماتی شهرداری را ۳۰ نفر عنوان و بیان کرد: برای نیروهای خدماتی باید فکری شود، هر چند در گذشته نیروهای خدماتی را به نیروهای اداری تبدیل کردند و این خیانت به فضای شهری است که دارد اتفاق می‌افتد.

وی بخش خصوصی را ناتوان و ناکارآمد اما حمایت شده توسط عده‌ای عنوان و اظهار کرد: چرا باید فضای شهر ما به این وضعیت نازیبا دچار شود؟

***

گزیده سخنان حجت الاسلام کیانی امام جمعه سوق:

لزوم قدردانی حقیقی از ملت ایران
هرچند است تریبون های نماز جمعه باید از حماسه آفرینی مردم عزیزمان در راهپیمایی تاریخی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ قدردانی و تشکر کرد اما تشکر حقیقی مردم را مسئولان به ویژه دولتمردان محترم باید در ایجاد گشایش و ثبات اقتصادی ، اتخاذ تصمیمات صحیح ، حمایت از اقشار محروم ، رفع فقر و فساد و تبعیض انجام دهند ؛ مسئولان کشور بدانند هرچه در این راه مجاهدت نمایند باز هم بدهکار این مردم هستند که به حق از مشکلات معیشتی و اقتصادی در دهه اخیر گلایه مندند و انشاالله این دولت بتواند با تمرکز بیشتر و دقیقتر بر اصلاحات اقتصادی به ویژه در کاهش و تثبیت نرخ ارز موفق باشد بر رضایت‌مندی مردم را کسب کند.
۲۱ آبان سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است و پرچمدار این قافله سردار مخلص اسلام حاج حسن طهرانی مقدم است.
شهید طهرانی مقدم شهید بزرگ اقتدار ملی است.
۲۴ آبان روز کتابخوانی است که از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی است.
رهبر معظم انقلاب فرمودند : امروز تا بخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب عینی است . کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم باشد کتاب بخوانند و به فرزندانشان بدهند.
در همین راستا دفتر امام جمعه به همراهی ستاد نماز جمعه برای ترویج کتابخوانی در این دو ماه بعد کتاب بسیار مهم را که حتی توصیه رهبر بود مطرح کردند و برای آن جوایزی هم در نظر گرفته شد که انشالله انتظار می‌رود که مردم عزیز و فرهنگی شهرمان از این اقدام زیبا استقبال کنند.
اهمیت راهبردی ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ و موشک های قاره پیما
سپاه پاسداران و موشک‌های میان‌برد ۵۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ کیلومتری در قالب دو مرحله و سه مرحله سوخت جامد دست پیدا کرد رقص قطعاً توان حمله به خاک اروپا و پایگاه های آمریکایی را به دست آورد.
جمهوری اسلامی می داند و واقف است که شکست مذاکرات برجام حتمی است اما تهران با شلیک موشک سه مرحله ای قائم به طرف مقابل تبدیل کرد که در دوره پسابرجام سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.
دلایل حمایت آمریکا از داعش در افغانستان
برخی شواهد از قدرت یافتن بیشتر داعش در افغانستان حکایت میکند.
حضور داعش در افغانستان تحلیلی برای ایران و روسیه و چین و بدون تردید یکی از اهداف اصلی آمریکا در تقویت داعش در افغانستان بی ثبات سازی در ایران است.

 

***

حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم و صف بندی قدرت های جهانی تحت عناوین بلوک شرق و غرب به رهبری ایلات متحده آمریکا و شوروی سابق مدیریت جهان و نظم حاکم بر دنیا حول محور شرق و غرب تعریف می شد و به اصطلاح جهان دوقطبی بود پس از جنگ سرد ما بین دو قطب شرق و غرب با فروپاشی شوروی سابق عملاً بلوک شرق محوریت خود را از دست داد و جهان تحت سلطه و حاکمیت بلوک غرب و به رهبری ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

وی افزود: به مرور زمان و با آگاهی روز افزون کشورهای دنیا و همچنین رقابت های فزاینده قدرت بین المللی منطقه‌ای و جهانی و به ویژه نقش محور کشورهای امت های استکبار ستیز به ویژه جمهوری اسلامی ایران امروزه دیگر جهان مدیریت و نظم نوین آمریکایی را یگانه راه موجود برای رسیدن به دنیای آرمانی نمی داند.

بذرافشان به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانش آموزان اشاره و عنوان کرد: به درستی و به تفصیل به بیان دیدگاه های کشورمان پرداختند و در نظم نوین جهانی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است مثلاً در عرصه انرژی ،در عرصه فناوری و نظامی، فروپاشی هژمونی غرب، حوزه گفتمانی، نظم نوین جهانی مختصاتی دارد مهمترین آن ورود بازیگران بین نظم و نقش آفرینی در آن است ایران باید بتواند در هندسه جدید جهانی حضور فعالی داشته باشد در روزهای گذشته کشورمان موفق به آزمایش و پرتاب ماهواره برقائم ۱۰۰ و موشکهای قاره پیما نموده است که مورد توجه محافل داخلی و خارجی قرار گرفته است.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: ایران در دوران جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد امنیتش را برای توقف برخی تحریم ها معامله کند بعد از ادعای اوکراین که روسیه از پهپادهای ایران علیه اوکراین استفاده کرد وزارت خارجه ایران و همچنین روسیه اعلام آمادگی کردند جلسه ای با حضور نمایندگان دو کشور به بررسی این ادعا و مستندات بپردازند اما ساعاتی پیش از برگزاری جلسه طرف اوکراینی با فشارهای آمریکا و اروپا از حاضر شدن در در این جلسه منع شد امیرعبداللهیان در گفتگو با همتای اوکراینی خود گفت ما با روسیه روابط خوبی داریم و از گذشته همکاری دفاعی داشتیم اما سیاست ما در جنگ اوکراین احترام به تمامیت ارضی کشورها عدم ارسال سلاح به طرفین توقف جنگ و پایان آوارگی مردم است غرب این واهمه را دارد اوکراین در مقابل مستندات متقن ایران قرار بگیرد از ادعای خود کوتاه آمده و تمامی معادلات غربی‌ها برای فشار بر ایران برای نابودی نهایی برجام و البته امتیاز گیری از ایران که طراحی شده است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از داعش در افغانستان است که بی تردید یکی از اهداف آمریکا از تقویت داعش در افغانستان تشدید بی‌ثبات سازی در ایران است این اتفاق در سال ۹۴ نیز افتاد و داعش در صدد ناامن کردن مرزهای ایران برآمد که با پاسخ قاطع ایران مواجه شد یک نکته ای که در آن رابطه با بحث استان باید بیان کنند.

وی در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: در رابطه با بحث اغتشاشات اخیر در کشور به ویژه در مورد مسائل دینی و جامعه است جا دارد که همینجا درود بفرستیم بر شرافت و مردانگی و غیرت و غرور مردم عزیز استانمان و مردانگی قوم لر که در این حوادث کمترین اتفاقات و حاشیه ها را به خصوص در مورد مسئله حجاب داشتن اما اینجا لازم است که مسئولان محترم استان ضمن تقویت نقطه مثبت این ماجرا یعنی ارتباط عشیره‌ای و غیرتمندی قوم لر در مورد نوامیس بر روی برنامه ها مدون و منظم متمرکز شوند تا با آموزش صحیح و حقیقی مبانی معرفتی حجاب و رفع شبهات برای نسل جوان باعث نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در بین نسل جوان ما شوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان محترم حتما می‌دانند مسائل مبتلا به استان های بزرگ کشور محصول امسال و پارسال نیست ولی به دلیل عدم توجه اصولی و آموزش و رفع شبهه امروز گرفتار این روز شده اند به امید آنکه مسئولان کشور ما این نجابت مردم استان ما را به پای عدم گلایه مندی از این مردم رنجور نگذارند چرا که اگر قرار بر اعتراض و گلایه از وضعیت موجود در تمامی ابعاد باشد این مردم حق به جانب تر هستند.

بذرافشان با تقدیر از حضور مردم در مراسم ۱۳آبان تاکید کرد: سیزدهم آبان علیرغم همه تلاش های تبلیغاتی و عملیاتی دشمن و استکبار به یکی از سند های کم نظیر حقانیت تفکر اصیل انقلاب اسلامی و باطل بودن تفکر و خوی استکباری مبدل گردید حقیقت این بود که دشمن بسیار امید داشت تا شاید در این سیزده آبان نه تنها اغتشاشگران فعالیت بیشتری انجام دهند بلکه قاطبه مردم عادی و گلایه مند و به اصطلاح قشر خاکستری جامعه که از برخی نارسایی های اجرایی و قانونی ناراحتند و در این گردهمایی شرکت نکرده و سکوت کنند و بلکه به صف اغتشاشات ملحق شوند اما باید اذعان کرد که ملت شریف و نجیب ایران بار دیگر از آزمونی سخت که سند فهم و بصیرت و شرافت و جوانمردی آنان بوده و سربلند بیرون آمدند.

وی به شهادت سرداران رشید اسلام اشاره و گفت: شهادت سردار حاج حسن طهرانی مقدم از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس بود.

ا مام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان ارتحال ملکوتی مفسر بزرگ علامه آیت الله سید محمدحسین طباطبایی و همچنین روز کتاب و کتابخوانی است با تلخی باید اعتراف کنیم که رواج کتاب و روحیه کتابخوانی در میان ملت عزیز ما چه خود یکی از مشعل داران فرهنگ کتاب و معرفت در طول تاریخ پس از ظهور اسلام بوده است خیلی کمتر از آن چیزی است که از چنین ملتی انتظار می رود اینجا باید تمامی نهادهای فرهنگی و کتابخانه‌ای بیش از پیش فعالیت کنند و بحث کتاب و کتابخوانی را رواج دهند.

وی در پایان گفت: عملیات آزادسازی بستان و سوسنگرد و شهادت سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت