پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1401 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 129289

سکونت ۳۲ درصد مردم کشور در بنا‌های ناپایدار

باب الاحوائجی گفت: به هر واحدی که در بنای فرسوده احداث شود ، معادل ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود

به گزارش  صدای جنوب  نماینده بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات بدون سود و ۲۰۰ میلیون هم با سود ۶ تا ۱۲ درصد است گفت: نحوه بازپرداخت نیز ۱۲ ساله با دو سال تنفس است.

باب الاحوائجی افزود:هیچ محدودیتی برای احیاء بافت‌های فرسوده وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اولین برنامه وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده آگاه سازی مردم است که در سالروز زلزله بم برنامه سفیران نوسازی را در ۱۰۰ شهر کشور برگزار کرد و ۳۵ نفر از مدیران وزارت راه و شهرسازی و ۳۵ نفر از مردم شهر بم در این برنامه‌ها حاضر شدند تا آگاه سازی لازم پیرامون مقاوم سازی بافت فرسوده را انجام دهند.
باب الحوائجی عنوان کرد: شهرداری و سازمان نظام مهندسی مجوز‌های واحد‌هایی که در بافت فرسوده و بنای ناپایدار بخواهند بازسازی شوند را در مدت دو هفته تا دو ماه صادر کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: شهر‌های استان از جمله یاسوج ، دوگنبدان، دهدشت، لیکک، چرام، لنده، سی سخت و‌ سوق همه نیازمند بازآفرینی هستند‌.
علی احمدزاده  با بیان اینکه ۹۱۳ هکتار بافت فرسوده و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه در استان وجود دارد افزود: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ تسهیلات حوزه بازافرینی ۴۰ میلیارد تومان بود که اعتبار پیشنهادی امسال برای بافت فرسوده ۶۰ میلیارد تومان است ضمن اینکه حداقل ۲۰ هزار تن قیر در سطح استان نیاز داریم.
وی به وضعیت شهر سی سخت بعد از زلزله سی سخت اشاره و عنوان کرد: تعداد واحد‌هایی که در این حادثه تخریب شدند یک هزار و ۶۹۰ واحد بودند که یک هزار و ۳۰۰ واحد بازسازی وبه بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: ۲۸۵ واحد در حال تکمیل است و مالکان بقیه واحد‌هایی که احداث نشدند به دلیل مشکلات مالی نتوانسه اند ساختمان خود را تکمیل کنند.
احمد زاده درخواست‌هایی از وزیر راه و شهرسازی داشت که افزایش ۱۴۰ میلیون تومانی به افراد سقف اعتبارات برای افراد بی بضاعتی که هنوز برای احداث خانه‌های خود اقدام نکردند، افزایش اعتبارات بازافرینی شهری، افزایش تعداد محلات در طرح بازافرینی شهری، در نظر گرفتن تمام بافت‌های فرسوده استان، افزایش سهمیه قسر استان برای تکمیل مبلمان شهری از جمله خواسته‌های استاندار از مهرداد بذرپاش بود.
وی ادامه داد: استان در محاصره رودخانه‌های مهریان، بشار و‌کبگیان قرار دارد ودر مواقع بحرانی شرایط مرکز استان پیچیده می‌شود لذا چند پل برای یاسوج تعریف کردیم که نیازمند اعتبارات برای تسریع در روند احداث پل‌های در دست ساخت و آغاز عملیات احداث یکی دو پل دیگر هستیم.
احمدزاده در پایان با اشاره به مشکل کمبود زمین در مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت مسکن ملی خطاب به وزیر. راه و‌شهرسازی گفت: بیشترین متقاضیان مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان است که با توجه به مشکل زمین، برای خرید زمین جهت اجرای این طرح توجه ویژه‌ای به استان شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت