پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 دی 1401 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 129963

رئیس اداره امور آب باشت:

کشت هندوانه در باشت ممنوع شد

رئیس اداره امور آب باشت گفت: براساس مصوبه شورای حفاظت آب کشت محصول هندوانه در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ممنوع شده است.

صدای جنوب:

یدالله محمد زاده اظهار کرد: تعداد چاه های مجاز در دشت های باشت و شاه بهرام در باشت ۴۷۱حلقه است.

وی بیان کرد: افزون بر ۱۶۸ حلقه چاه غیرمجاز در بخش های کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و خدمات در مناطق مختلف باشت وجود دارد.

رئیس اداره امور آب باشت تصریح کرد: سالانه ۹ میلیون و۸۷۰ هزار متر مکعب آب از این چاه ها برداشت می شود.

محمد زاده عنوان کرد: امسال در منطقه باشت از برداشت غیرمجاز سالانه ۱۳۶ هزار متر مکعب آب با پر و مسدود کردن چاه‌های بدون مجوز و فاقد پروانه جلوگیری شد.

وی گفت: این میزان صرفه جویی و جلوگیری از مصرف غیرقانونی، از پر و مسدود کردن ۸ حلقه چاه غیرمجاز در باشت به دست آمد.

رییس اداره امور آب باشت خاطرنشان کرد: بر اساس بازدید، بررسی ها و اندازه گیری های صحرایی انجام گرفته از منابع آب دشت باشت سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب از چاهای این شهرستان برداشت می شود.

محمد زاده بیان کرد: پر و مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنترل هوشمند حجمی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این شرکت در سال جاری برای نجات بخشی سفره های زیرزمینی در باشت است.

وی افزود: همه بهره برداران حوزه کشاورزی درخواست می شود تا علاوه بر رعایت الگوی کشت مناسب و تعامل با شرکت آب منطقه ای، از هرگونه برداشت بی رویه و غیرمجاز، بویژه از منابع زیرزمینی خودداری کنند.

 رییس اداره امور آب باشت ادامه داد:: براساس مصوبه شورای حفاظت آب کشت محصول هندوانه در این شهرستان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ممنوع شده است و با کسانی که خلاف این مصوبه عمل کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

محمدزاده اضافه کرد: برق چاه های آبی کشاورزانی که اقدام به کشت محصول هندوانه یا اجاره دادن آب کشاورزی کنند قطع خواهد شد و صاحبان آن به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ نوع نهاده کشاورزی به بهره بردارانی که اقدام به کشت محصولات پرآب بر کنند ارائه نمی شود، افزود: کشاورزان منطقه از کشت محصولاتی چون ماش لوبیا و کنجد و داروهای گیاهی به عنوان کشت جایگزین استفاده کنند.

رییس اداره امور آب باشت خاطرنشان کرد:جا دارد از همکاری دستگاه های قضایی ، نظامی و انتظامی بویژه دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در ارتباط با صدور و اجرای احکام قضایی و برخورد قانونی با متخلفین حوزه آب در این شهرستان تقدیر کرد.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت