پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 دی 1401 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 130224

سخنان عحیب مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه وبویراحمد /دلیل عمده قطعی برق یاسوج شاخه‌های درختان است

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت قطعی برق در مناطق سردسیر این استان در پی بارش برف را تشریح کرد و همه مشکلات را به گردن شهرداری یاسوج انداخت.

صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایسنا آخرین وضعیت قطعی برق در مناطق سردسیر این استان در پی بارش برف را تشریح کرد و همه مشکلات را به گردن شهرداری یاسوج انداخت.
وی گفته است که شهرداری شاخه‌زنی درختان را انجام نمی‌دهد و دلیل عمده قطعی برق نیز همین شاخه‌های درختان بوده است. باید خطاب به معتمدی گفت: چرا کم‌کاری شهرداری را در ستاد بحران مطرح نکردید و یا پیش از آن به استاندار این موضوع را اعلام نکردید؟ روشن است که اگر معتمدی این موضوع را در ستاد بحران استان طرح می‌کرد، مصداق علاج پیش از حادثه بود. ولی صحبت‌های الأن او مصداق ضرب‌المثل «کی‌ بود؟ کی بود؟ من نبودم» است. اصلاً معلوم نیست که معتمدی این مکاتبات را کِی با شهرداری انجام داده است. چرا که اگر چند ماه پیش بود، امکان پیگیری این موضوع بیشتر از این وجود داشت. اما حالا که کار از کار گذشته شهرداری را مقصر دانسته است. اما علاوه بر این، بخشی از قطعی برق نیز به شکستگی پایه‌های برق برمی‌گردد که این موضوع ربطی به شهرداری ندارد و اساساً خود شرکت برق مسئول آن است. در حالی که سال گذشته در یکی از شهرستان‌ها حدود ۲۰ پایه برق شکسته شد، امسال هم این موضوع در سطح وسیع‌تری تکرار شد. مگر وظیفه این شرکت نیست که همه ساله پایه‌های برق را بررسی و پایه‌های فرسوده را تعویض کند؟ مگر معتمدی نباید به دنبال جذب اعتبارات برای ساماندهی و تقویت شبکه‌های برق باشد؟ اما حالا با فرافکنی توپ کم‌کاری‌هایش را به زمین شهرداری می‌اندازد.
همان‌طور که معتمدی سال گذشته به هشدار رسانه‌ها برای بارش‌های امسال بی‌توجه بود، امکان دارد به هشدارهای امروز برای سال آینده نیز توجهی نکند. همان‌طور که استاندار بیان کرده بود، این از ویژگی‌های مدیران رفوزه است.

جمال معتمدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از صبح روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ در پی بارش برف سنگین برق شهر یاسوج، مرکز استان قطع شده بود که با تلاش اکیپ‌های عملیاتی کامل برق برقدار شد.

وی افزود: پنج اکیپ جهت برقدار کردن روستای «تنگ سرخ» از توابع شهرستان بویراحمد مشغول کار هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد شهرستان مارگون و شهر لوداب برق آن‌ها کامل قطع شده بود ظهر روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه برق دار شدند. روستای «حیدرآباد» شهرستان مارگون هنوز برق آن وصل نشده و تا فردا ظهر این روستا برق‌دار خواهد شد.

معتمدی‌زاده تصریح کرد: چند روستا از دهستان سادات محمودی به علت سقوط هشت پایه برق برق خانه‌ها قطع شده که تا فردا وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: روستا‌هایی از جمله «جلاله»، «چاهن» و «پوله» این استان برق آن‌ها از سمت استان چهارمحال و بختیاری است که از طرف این استان باید برق آن‌ها وصل شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهر یاسوج و روستا‌های حومه با بیش از ۱۰۰هزار مشترک به طور کامل برق آن‌ها قطع شده بود که ۱۰ هزار نفر قطعی ماندگار داشتند.

معتمدی تأکید کرد: ۵۰ اکیپ عملیاتی شرکت برق استان و شهرستان‌ها برای برق دار کردن مناطق سردسیری استان تلاش کردند تا اینکه شهر یاسوج و روستا‌های حومه ساعت ۱۷ عصر روز چهارشنبه برق دار شدند.

وی اظهار کرد: ۸ اکیپ عملیاتی شهرستان کهگیلویه و گچساران و همچنین ۸ عملیاتی از استان فارس جهت تسریع در برق دار کردن مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد که در پی بارش سنگین برف با قطعی برق روبه رو شده بودند، به کمک ما آمدند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مصدومیت یکی از پرسنل این شرکت که در حال تلاش برای برقدار کردن شبکه بود در پی برق گرفتگی خبر داد و گفت: این هم کار یکی از مهندسان واحد بهره‌برداری بود که احساس مسئولیت کرد و جهت کمک به تیم‌های عملیاتی با توجه به هضم زیاد مشکل و بحران در حال تلاش برای برق دار کردن شبکه بود که دچار برق گرفتگی شد.

معتمدی‌زاده افزود: این همکار هم اکنون در بخش سوختگی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری است که قرار است با توجه به اصرار خانواده‌اش، روز پنجشنبه به بیمارستان سوختگی اصفهان اعزام شود.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا سابقه داشت که سایر استان‌ها هم با بارش برفی به این میزان با قطعی برق با این حجم مواجه شده باشند، اظهار کرد: بله، سابقه همچون بارش‌هایی در برخی استان‌های کشور وجود دارد که یکی دو روز و بعضاً تا یک هفته با قطعی برق مواجه بودند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا علت قطعی برق مناطق سردسیری استان شامل شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بخصوص شهر یاسوج در پی بارش برف شکستگی و سقوط درختان بر روی شبکه برق بوده، خاطرنشان کرد: بله دلیل عمده قطعی برق شکستگی درختان بوده که معمولاً شاخه زنی درختان را سالانه انجام می‌دادیم، شهرداری اجازه شاخه زنی را نمی‌دهد و می‌گویند که خودمان این کار را انجام می‌دهیم اما انجام نمی‌دهد و یا اگر انجام می‌دهند به درستی انجام نمی‌دهند، امسال هم بار‌ها خواستم شاخه زنی درختان که مزاحم شبکه برق بودند را انجام دهیم اما بدلیل مشکلات پیش آمده بین ما و شهرداری یاسوج، اجازه کار داده نشد.

معتمدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولاً شبکه برق از بین درختان که بیشتر برگ سوزنی هستند رد می‌شود با بارش سنگین برف با سقوط و شکستگی مواجه شدند که خسارت به شبکه و قطعی برق را در پی داشت. همچنین با توجه به بارش سنگین برف، بعضاً ضخیمی برف، قطر سیم شبکه را می‌گرفت، همچنین باعث وارونه شدن مقر‌های برق شد و آسیب و خسارت به تجهیزات و کابل‌های ضعیف و متوسط شبکه شد.

وی بیان کرد: در پی بارش برف دو ترانس دچار سوختگی شدند و حدود ۵۰ پایه برق در مناطق سردسیر استان سقوط کرد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت