پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1395 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 13115

مدیرکل فرهنگ وارشاد در اختتامیه هفته فرهنگ وهنر چرام:

ریشه توسعه جامعه، فرهنگ است

دهبانی پور در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام، اظهار کرد: واقعیت این است که باید بپذیریم خوشبخت و سعادتمند آن مملکتی است که توسعه فرهنگی را اولی بر توسعه در عرصه‌های دیگر می‌بیند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب از چرام، رضا دهبانی پور در مراسم اختتامیه هفته فرهنگ و هنر شهرستان چرام، اظهار کرد: واقعیت این است که باید بپذیریم خوشبخت و سعادتمند آن مملکتی است که توسعه فرهنگی را اولی بر توسعه در عرصه‌های دیگر می‌بیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عرصه‌های دیگر قابل انکار نیستند، اضافه کرد: معیشت مردم و مسائل اجتماعی مردم باید تامین پیگیری و برطرف شود، قطعا مسائل سیاسی مهم بوده ولی ریشه توسعه جامعه، فرهنگ است.

وی افزود: ما به عنوان متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتبارات و بودجه‌های اندکی داریم و دستگاه‌های فرهنگی در برابر ما متاثر هستند، سهم فرهنگ و ارشاد از بودجه‌های فرهنگی با ۱۰ درصد ممکن نیست ولی بضاعت است و باید پاسخگو باشد.

این مسئول ادامه داد: در بازتاب آسیب‌های اجتماعی بر این باور هستیم که اگر دستگاه‌های مختلف کاری ماموریت دارند، یکی از آن ماموریت‌ها بر عهده ماست و آن بانشاط کردن محیط و امید به زندگی برای مردم است که باید تامین شود.

دهبانی پور با ابراز تاسف از اینکه آنچه در در عرصه مسائل اجتماعی جامعه در حال اتفاق است و نباید شاهد این اتفاقات باشیم، افسردگی است، خاطرنشان کرد: بنابراین همیشه باید معترض به وضع موجود باشیم و مردم را به زندگی امیدوار کنیم.

وی افزود: خدمت عزیزانی که دغدغه دین و مذهب دارند باید بگوییم این دغدغه قابل قبول است، احترام می‌گذاریم و ما هم از جنس آنان هستیم، همه اهل صبح و صلات بوده، همه در رشادت رشید هستند، در عرصه‌های مذهبی حضور دارند ولی نباید پنهان کنیم که باز نیاز به شادابی و نشاط هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما به عنوان یک وظیفه، برنامه‌های شادی را اجرا می‌کنیم، متذکر شد: یکی از این برنامه‌ها فرهنگ و هنر است که در سراسر استان این جشن برگزار می‌شود که باید این برنامه‌ها ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز ما شاهد فیلم و طنز در مرکز استان هستیم، ۲۴ بهمن شاهد نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی و همچنین شعر زاگرس به عنوان یک شعر ملی در استان بوده که همچنان باید تلاش کنیم تا مفاخر بزرگ مناطقمان را معرفی کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود از برگزاری برنامه شاد و بزرگ عیدانه مردم در شهرستان چرام خبرداد.

خبر؛محسن زارعی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت