پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1395 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 1335

دبیرکل جمعیت هلال احمرکشور:

بارندگی ها ۱۱ استان را تحت تأثیرقرار داد/ بیشترین فشار در خوزستان

حجم بارندگی‌های کشور به گونه ای است که تا این لحظه ۱۱ استان کشور را تحت تأثیر قرار داده است / بین این ۱۱ استان، سه استان کشور شرایط خاص داشتند که به ترتیب میزان فشار در استان خوزستان، لرستان و ایلام بود.

IMG-20160414-WA0031

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: حجم بارندگی‌های کشور به گونه ای است که تا این لحظه ۱۱ استان کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

علی اصغر احمدی اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که رحمت الهی و نزولات آسمانی را برای کشور داشت، اگرچه برکات زیادی برای مردم خواهد داشت اما حجم بارندگی به گونه ای بود که تا این لحظه ۱۱ استان کشور را تحت تأثیر قرار داده و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حسب وظایف ذاتی خودش همیشه آمادگی خدمات رسانی و امدادرسانی را دارد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها از ۲۴ فروردین در بیشتر استان ها مشخصا در استان خوزستان ابلاغ آمادگی همه شعب صادر شد. بر اساس این آمادگی کامل، از قبل پیش بینی می کردیم که اگر در نقطه ای هموطنان دچار آسیب شوند حتما کمک بدهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بین این ۱۱ استان، سه استان کشور شرایط خاص داشتند که به ترتیب میزان فشار در استان خوزستان، لرستان و ایلام بود.

احمدی بیان کرد: در هشت استانی مابقی شرایط خیلی سخت نبود البته در استان ایلام هم خیلی با مشکل مواجه نبودیم ولی در استان لرستان با توجه به بارندگی در شهرهای پلدختر، نورآباد دلفان، خرم آباد و همچنین برخی روستاها، عملیات امداد و نجات، اسکان اضطراری و ایجاد اماکن لازم با توزیع مواد غذایی برای آنها انجام شد.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان شرایط متفاوت بود یعنی دو اتفاق افتاد اول بارندگی شدید و دوم نیز حجم بارندگی بالادست که عمدتا از استان های ایلام و مشخصا لرستان بود و وقتی وارد خوزستان شد باعث طغیان رودخانه ها و مسیل آب شد. روستاهای در طول مسیر با وجود اینکه آمادگی قبلی هم داده بودند خسارت مالی داشتند ولی خوشبختانه تلفات جانی نداشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: شهر دزفول خیلی متأثر بود و همکاران در هلال احمر خوزستان با تدبیر استاندار خوزستان اقدامات لازم را انجام دادند.

احمدی اضافه کرد: هرجا که لازم بود، امداد و نجات هوایی صورت گرفت و بالگردهای هلال احمر به ویژه در خوزستان برای جابجایی امکانات و غیره اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به ایجاد اردوگاه در شهرهای مختلف خوزستان گفت: تا این لحظه ۶ اردوگاه در شهرهای اهواز، شوش، باوی و دزفول راه اندازی شد که اگر هموطنانی باز هم احساس خطر کنند بتوانیم در جای مناسبی آنها را اسکان بدهیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: هم اکنون پیش بینی حرکت آب به سمت اهواز، خرمشهر و آبادان را داریم. معنی و مفهوم این پیش بینی اعلام آمادگی برای افراد مستقر در حاشیه رودخانه ها است و همچنین برای نیروهای هلال احمر  و نباید ایجاد نگرانی کند.

احمدی بیان کرد: داوطلبان در این شرایط خیلی به مردم کمک می کنند و حضورم در خوزستان برای عرض خداقوت به آنها است. البته برخی نقاط را هم بازدید می کنم تا اگر کمبود احتمالی باشد آن را برطرف کنیم.

ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز در این سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور را همراهی می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت