پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1402 ساعت 08:01:: شناسه خبر: 133732

اشتغال ایجاد شده در کهگیلویه و بویراحمد به مرز ۱۲هزار و ۷۰۰ نفررسید

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ استان ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفر بوده که از این میزان تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

سید احسان عسکری روز شنبه در گفت و گوی با خبرنگاران اظهار کرد: البته تا پایان فرودین ماه امسال نیز فرصت ثبت مابقی اشتغال های ایجاد شده در سامانه رصد وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ با تاخیر اعلام شد رقم زدن اشتغال ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر بدون بهره گیری از تسهیلات یاد شده ، عدد قابل قبولی می باشد که با تلاش زیاد محقق شده است.

عسکری بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۰ هزار اشتغالزایی هدف‌گذاری شده که با استفاده از منابع موجود امید است بتوانیم این اشتغال‌ها را محقق کنیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در فضای اقتصادی کشور به ویژه کهگیلویه و بویراحمد، نیاز به بهبود فضای کسب و کار امری حیانی است که مدیران دستگاههای اجرایی باید این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: نرخ بیکاری کشور در تابستان و پاییز سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۸.۹ و ۸.۲ بود ، اما در کهگیلویه و بویراحمد در تابستان و پاییز، ۸.۷ و ۷.۶ بوده است.

سال ۱۴۰۰ تعهد اشتغال استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که تنها برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد ولی سال ۱۴۰۱ اشتغال ایجاد شده در سطح استان تفاوت معناداری با سال گذشته دارد.

به گفته کارشناسان ضعف زیرساخت‌های ارتباطی، توزیع نامتوازن جمعیت و افزایش روزانه جمعیت یاسوج، بالا بودن مصارف نسبت به منابع بانکی، نبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های مادر تخصصی در استان و غیرفعال بودن واحدهای صنعتی از چالش‌های پیش‌رو برای رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت